(o) omplacering av lejonhuvad hane
Jag försöker hjälpa en vän till mig att hitta nya/nytt hem till hennes kaniner. Kan inte ta emot kaninerna själv eftersom dom är innekaniner och vi har allergi i familjen.
Stampe är en 4-årig lejonhuvad (blandras?). Han bor inne och är rumsren. Han finns i Märsta, norra Stockholm. Transport inom stockholm/uppsala går säkert att ordna.
Stampe är van med katter och gillar mys. Snäll och vacker kanin. Frisk. Skulle passa som förstakanin/barnkanin.
Bur och andra tillbehör följer med om så önskas. Pris kan vi komma överens om. Viktigaste är att han ska få ett bra hem.
Puttar upp för Stampe, då han behöver hem snarast. PM:a eller maila så kan jag berätta mer.
de börjar ju bli varmt ute och då kan du väl göra han till en utekanin?
Frida
#3 Det är över -10 på nätterna hos oss.. Det funkar inte..
#4 klarrt det funkar! Köp en utebur och ha mycket halm i bottnen, pressa även in en del i ett mindre rum där hon kan bygga ett bo! Har haft min ute hela vintern och jag bor i västernorrland, jag har inte märkt att hon frusit.
Alldeles för kallt för att flytta ut en innekanin nu. Dom har inte vinterpäls som utekaninerna fått. I maj, eventuellt slutet av april, så kan kaninen flytta ut om det är en 10 grader nattetid.
Jag har innekaniner, och de skulle definitivt frysa ihjäl utomhus nu. Då de har tunn, kort, sommarpäls (året om).
#6 Precis. Håller med dig. Plus att jag behöver hitta en mer permanent lösning än att dom (finns en ddv hane i en annan annons) kommer till mig.
#5 Det är för kallt att flytta ut nu. Visst kaniner tål kyla bättre än värme men innekaninen har ej den vinterpälsen, så det är inte lämpligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ojdå..förlåt för min brist på fakta;), visste inte att kaniner fick vinterpäls..
#9 Annars skulle de ej kunna vara ute på vintern :)
Samma sak med t.ex hundar, de får ju med vinterpäls :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha, nu slår det mig i nacken hur dålig koll jag har på dethär med vinterpäls…..;)
Ni får gärna ta det som inte hör till tråden via pm. Det blir så onödigt långt.. :-)
Puttar upp tråden. Om någon vet någon omplaceringshem som kan ta emot honom så hör gärna av er!