Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 889 ggr
[körsbärsblomma]
0

snorig kanin

min cesse har blivit lite snorig och hittade en huskur som verkar bra det var kamomil te men funkar det  på riktigt. vill först testa huskuren innan vetrinär

vevve89
0

Jag hade ringt veterinär… Är snoret genomskinligt å vattnigt eller vitt och lite tjockare?

[körsbärsblomma]
0

vattningt och genomskilnigt min mmma sa att hon inte har pengar till vetrinär

vevve89
3

#2 Vattnigt och genomskinligt är bra. Håll koll så det inte blir vitt/gult å tjockare. Sök här på kanin.ifokus efter bra mat att ge förkylda kaniner och se om det blir bättre! =)

[körsbärsblomma]
0

ska testa kamomillte och se om det vill bort i dag men ska man hella det i vatten flaskan eller ska han dricka det  dräkt när det har svallnat ? finns det på ica kvantum?

vevve89
0

#4 har aldrig testat det så vet inte vart det finns.

fsigge
0

kaniner kan få som ett vitt snor när det är väldigt stressade

Frida

ElmerKrudd
0

Kamomillte finns i vanliga mataffärer

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[_hsleiufhbtv]
0

Låter som min Siri i vintras. Nyser din kanin också? Kamomillte är bra! Det lindrar. Blanda till lite te och häll i en extra vattenflaska så kaninen har två flaskor på buren (så den har en flaska med vatten och en med te). Teet kan du ge ljummet. Har du kollat upp ditt hö? Dammar det?

[körsbärsblomma]
0

hoppas han dricker det bara 😐 hittade inte stål tråden som man fäster upp flaskan med till den enna vatten  🤔😛

Fridaaaa
0

#9 Testat skål?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[körsbärsblomma]
0

nej han dricker inte ur skål tyvärr

Fridaaaa
0

#11 Testat? :) Kaniner vänjer sig snabbt i regel att dricka ur skål, eftersom det är naturligt.
Jag satte in t.ex skål nu i höstas till 2 av mina flickor och de är vana vid flaska annars hela tiden men de började dricka direkt :D

[körsbärsblomma]
0

ok

Stinastygg
1

Inte pengar till veterinär? Då ska man inte ha djur.

Om hon hade brutit ett ben då? Eller fått ett stort sår? Vilken huskur hade du tagit då?

Att inte ha pengar till veterinär är inte okej! När man har djur ska man alltid ha en buffert undansparad som kan täcka veterinärkostnader!

Fridaaaa
0

#14 Skäll dock ej på TS :)

fsigge
0

#14 det är inte hennes problem att hennes föräldrar har låtit henne ha djur utan att gå till veterinären. Det är lag på att om ett barn har ett djur måste det alltid vara en vuxen som tar ansvaret.

Frida

valorous.kid
0

Fast alltså hon kanske menade att dom intee hade råd att gå till vet för allt liksom :I vilket jag förstår. Om min kanin skulle ha ett pytteproblem. Som kunde botas hemifrån skulle jag inte gå till vet :/ Min kanin är lite gul runt nosen, det är en aning fuktigt men det är inte tjockt och vitt utan genomskinligy och rinnigt. Men han blir gul omkring nosen.:/ vad betyder det?

[körsbärsblomma]
0

Ja du fatar precis vad jag menade luckydragonriderkin när han är dö sjuk får jag så klart be min mamma om vet pengar eller andra skador som ej går och bota själv

valorous.kid
0

#18 samma här ;^)

[körsbärsblomma]
0

Tack att det finns några som förstår mitt problem rätt 😊😋

valorous.kid
0

#20 😂😃