Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 699 ggr
[trofast]
0

misstag?

Hejsan igen!

Har ni någon gång gjort något misstag med era kaniner? tex, könsbestämt fel eller råkat sälja iväg en dräktig hona utan att veta? Eller har ni bara gjort något knasigt någon gång som ni vill dela med er? 

Mitt största misstag var att jag råkade sälja iväg en hona som jag sedan fick veta var dräktig och fick en stor kull med ungar hos en som inte ville ha kaninungar!, sedan fick jag veta av en jag känner att  några grann barn hade "råkat" släppa ihop honan med våran Dvärgvädur hane… Blev så irriterad på dessa små bus frön till ungar som inte lyssnade ett skvatt vad jag sa till dom, de fick absolut inte ta ut kaninerna ur burarna, de fick absolut inte lyfta i dom, men nej dom gjorde som dom ville… När man åkte bort en kort sväng så var ungarna där och lyfte och flyttade på kaninerna, de fick jag veta av en gammal dam som bor granne med oss. Skönt att skriva av sig lite.

sfut
1

Jag sålde två honor tillsammans som visade sig vara två hanar. De nya ägarna tyckte som tur var inte att det var så farligt utan kastrerade båda för att ha de tillsammans. Men lite pinsamt var det, även om vi varit hos vet och könsbestämt. Så här i efterhand har jag ju lärt mig att veterinärer inte alltid är så bra på det där med könsbestämning av kanin..

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

tesushie
1

när jag köpte min Amai så sade både uppfödaren och vetrinären att det var en hona och även sedan när jag frågade då Amai var runt 4 månader om inte hon såg konstig ut sade dom att det var en hona.

Ett år senare skulle jag bli tvungen att ta det tuffa beslutet att sälja Amai pga att jag snart skulle flytta och bara fick ta med en bur och eftersom när vi släppte ihop amai med min kanin hona Pocky , så red amai och så och höll på visste att två honor brukar göra det nångån för att ta reda på vem som bestämmer men deta var onaturligt mycket och pocky försökte hela tiden fly så antog att de inte gick tillsamans så då efter att ha gråtit i veckor så bestämde jag mig för att det är bäst för Amai att bli såld.

Det kom en person som redan hade en kastrerad kaninhane hemma och ville köpa och då tänkte vi att det skulle funka bra men när hon började gå igenom kaninen upptäckte hon att det var en kille och hon till och med visade oss och mycket riktigt amai var en kille då kände man sig otroligt dum som inte fattat detta trots att jag haft amai i  över ett år och det var inte så konstigt då att amai höll på så mot pocky för amai var ju en kille inte konstigt att han stirrade surt på mig när jag kallade honom gumman  så tack vare detta blev det ingen försäljning och jag kan nu sätta ihop båda kaninerna efter Amai har blivit kastrerad . Hade tur så att det inte blev några kanin ungar men det hade nog blivit det nån månad tidigare om inte amai ridit från fel håll .

Tur i oturen alltså men det känns fortfarande lite pinsammt att inte ha upptäckt det själv tidigare

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Fridaaaa
2

Misstag gör alla, på ett eller annat vis :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pelzi
1

En gång så gav jag kexchoklad åt min kanin max …..
EN gång så rymde max från sin Hage i stallet och sen in i andra hagen där min hona amaranth var tur så blev det inga ungar.
Gav en gång en marshmallow till PimPim…

http://emmaskaninselar.blogg.se/