Vad tror ni?
Hej!
Min kanin gick bort för 3 veckor sen och senare så skulle jag vilja ha en ny kanin. Men det känns som att jag byter ut min gamla kanin då! Fast utan kanin i mitt liv blir allt knas! Jag vill behöva gå ut på sommaren varje morgon och varje kväll för att få se ett underbart djur skutta omkring i sin bur! Men det känns som att jag sviker min gamla tjej :(
Om ni har gått vidare hur gjorde ni? Tacksam för svar!
Jag har dessvärre inte varit i din situation angående något djur som gått bort, men jag har två hamstrar just nu. Jag skulle nog säga att ta det bara lugnt, och vänta så kommer det nog inte kännas som att du sviker henne som det kanske känns just nu.
Du kommer ju alltid tycka om din första tjej, så du ersätter henne inte. Du hittar bara en till underbar liten kompis! :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag skaffade en kanin nästan direkt efter min förra dog, klarade helt enkelt inte av det. Var tvungen att ha någon som glädjer och gör min dag bättre. Du sviker inte henne för att du skaffar en till, även som det känns så ibland..
//Joanna
Hon är inte borta före än du glömt bort henne, även om du skaffar en ny så finns hon i din hjärna och framförallt i ditt hjärta! Lycka till hur du än gör! :)
Lycka till
Jag har inte haft någon kanin gått bort, eller visst har vi haft det när jag var yngre men jag tog inte det på samma sätt som jag skulle gjort nu. Jag har däremot haft en hund som somnade in för ett års sedan, saknden efter henne är stor, saknar henne så det gör ont fortfarande. Men jag kommer att skaffa en till hund vet jag antingen nu i sommar eller nästa sommar. Ibland har jag tänkte att jag inte klarar att skaffa en annan hund men då tänker jag att även om jag skaffar en ny hund så kommer Tilda alltid finnas kvar i mitt hjärta.
Så även om du skaffar en ny kanin så kommer din gamla kanin alltid finnas i ditt hjärta. Jag hade kanske väntat ett tag med att skaffa kanin, men om du känner att det är alldeles för tomt och saknar att ha kanin tycker jag att du ska börja söka efter en ny kanin :)
Ops det blev ett långt inlägg…..
Mvh Sabine
Tack alla, Jag har tänkt att prata med min pappa att skaffa till sommaren :)
Hoppas du får en ny kanin håller både tummar och min kanin tassar för det
Du byter ej ut din förra kanin för att du skaffar en ny :)
Jag har lättare att gå vidare t.ex om jag har ett nytt liv att ta hand om :)
En av mina absoluta favoritkaniner gick bort i somras.
Saknaden var enorm efter honom trots att jag har fler kaniner.
Sen, i september (han gick bort på sommaren) så skaffade jag en till kanin av samma ras, :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.