har räddat kanin!
Kollade på blocket lite och såg att det var en kanin som skänktes på blocket pågrund av platsbrist och vi hämtade den då. När vi kom dit så gick vi in i badrummet. Det satt en hona i en jätteliten bur med kanske 2 veckors ungar runt en och kunde inte ta ett steg. Kaninen som vi skulle på låg i ett badkar men kiss och pluttar. De hade inget hö eller spån bara rakt ner i ett badkan med en glass kartong som sitthylla och en matskål. Tyckte jättesynd om den. Eftersom den bodde så himla dåligt utan hö så kollade jag tänderna och kände så den inte hade ont någonstans. Det hade den faktiskt inget emot, den var ganska tam. De hade inte ens döpt han! När han kom hem till mig blev han jätteglad av hö! Han sprang runt i hagen i nästan en halvtimme och var jätteglad! Man kan ju inte rädda alla kaniner men idag har jag räddat ett helt liv!
Frida
Men vad hände med ungarna?
/Kram Jennifer
De frågade om jag ville ha en unge och då sa jag att de inte kan sälja ungarna när de är 2 veckor! Jag förklarade att de måste vara 7 veckor för att säljas men de sa bara okej vi kan väl ha de lite till. Jag har inte haft kontakt med de men jag tror de är sålda :(. Har inte deras nummer för jag mailade
Frida
nej fy. va skönt att han får ett bättre liv från nu!
Bra gjort av dig! Stackars kaniner😭
man känner sån lättnad över kaninen nu
Frida
Vissa människor gör en illamående… 😡
Hade kunnat ta ungarna o nappa dem, men men😕
Men visste du inte:
To save one life doesn't make any difference to the world
- But for that one life, it makes the whole world.😉
Bra gjort tycker jag, du räddade ett liv och det gör stor skillnad..