Broccoli?
Hej, tänkte göra en mix, på lite kanin gott. Det är bland annat i torkade morötter och persilja. Men jag undrar, om jag kan ha med Broccoli? Såklart i vääääldigt små mängder.
Det är tänkt att kaninerna kommer få lite varje dag av detta. Runt en matsked, är det rimligt?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Broccoli är bra kaninmat. Min får det varje dag. :)
Går bra att ge, i liten mängd är viktigt i början eftersom det är en kålgrönsak :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack så mycket för snabbt svar båda två!
Men tror ni att jag skulle kunna ge denna "mixen" (Persilja, torkade morötter och en liten mängd broccoli) varje dag? Typ en matsked eller något?
#3 det tycker jag låter som en jättebra blandning, och en lagom giva också.
#4 Tack åter igen för snabbt svar!
Så lite så.
har för mig att det är mycket fibrer i broccoli så jag tror det går utmärkt förutom att det är gasbildande och kanin kanin inte prutta som vi men det går väl bra med en matsked per dag :)
Frida
Viola får en liten bit ibland när marsvinen får, hon älskar det. Blir sur om hon ej får haha samma sak med paprika xD
#8 Haha, så gulligt!
#7 Ok , tack för svar!
#9 Hehe ena marsvinsburen är ovanpå hennes. Och märker hon då att jag ger där (gör hon alltid haha) stampar hon och skuttar fram och tillbaka om inte hon får en liten bit 😉
#10 Hihi, rättvist ska det ju va ;)
#11 Japp hehe
jag ger ofta stammen på broccolin när jag gör broccolisoppa. det tycker de e mums :)
Det är stammen som Sally får av också :)