??
Jag har en kanin som jag tränar i hoppning oftast så sätter tassarna på hindret och sen hoppar och så hoppar han banan en gång sen vägrar han. Ibland vägrar han att hoppa. Är det någon ide att fortsätta träna han eller ska jag ge upp? Vill gärna ha tips? på hur jag ska träna han. (han har barat hoppat fasta hinder)
jag har en till kanin tycker ni jag ska träna han i stället??
glömde skriva att när han hoppar i hagen själv utan sele och koppel hoppar han hur bra som helst nuddar inte hindret kan det vara för selen han inte hoppar så bra??

har du sel/koppeltränat han?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag tycker du inte ska ge upp!
Det är inte bra att hoppa över fasta hinder.
Hur ofta hopptränar du och hur höga är hindren? Hopptränar du för ofta så finns ju risken att han tröttnar. Du kan ju alltid testa på hoppning i hagen, och se om det går bättre. Du behöver ju inte ge upp än, du kan väl hoppträna med båda två?
Är han van vid selen då? Annars kanske han blir lite nervös eller något för att han har den på sig. Eller så är han lite nervös för omgivningen.
Hoppa aldrig med fasta hinder, det kan skada kaninen om den inte klarar hindret.
om han tar i hindret faller det så det sitter inte fast i marken så det är inte farligt och jag har sele tränat han och han brukar skutta runt i kopel och sele så det tror jag hatt det inte är..

Skriv inte bara "??" utan försök skriva något annat. Så blir det lättare för oss andra medlemmar och google sökningar :)
MVH Kajsa, Medarbetare kif
okej sorry

Ingenfara, sånt händer alla :)

Skrutten gjorde desamma förrut.
Men nu av någon andledning har han slutat med de
och går finfiint :D
okej så jag ska förtsätta? På träffen får någon gärna pröva han och visa tips? :)

Hahaha xD Skrev i fel tråd ^^

:)

Ge inte upp. Han måste kunna riva hindret. Dt får inte vara fasta hinder. Dom kan skada sig då. Men gör så att sätt upp ett hinder så tar du bak han varje gång han sätter upp tassarna på hindret. du kan hålla lite löst i hindret så han kan riva dt &så:)
Om du har fasta hinder så är det ju lätt för kaninen att lära sig att ta i bommarna. Byt till rivbara hinder, så märker han att det inte går att ta stöd av hindret när man hoppar.

Prova med att lägga en bom framför hindret så att han hoppar av tidigare, då kan han inte sätta tassarna på hindret.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
okej

#16 Hörs som häst-hoppning här^^
hindrena faller oftast när han tar i men ska träna tack för alla tips