Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 566 ggr
[kiiiwiii]
0

är hon dräktig?

Hejsan hoppsan! Jag parade mina kaniner för 21 dagar sedan i hopp om att kunna få en härlig och frisk kull. Kände på min hona idag och kan inte hitta något tecken överhuvudtaget på att hon skulle ha några ungar där inne :/ nu då till min fråga.kan det kanske vara ungar där inne bara det att jag inte känner dem? Kan jag ha känt för långt fram tro? På min förra hona kändes det väldigt tydligt när hon var dräktig men nu känner jag inget alls.. för man brukar väl kunna känna små knölar redan efter 10 dagar? Hjälp tas tacksamt emot! :)

Fridaaaa
0

Beror på kaninen. Haft hona där man ej kunde känna några ungar och hon fick 3 st ungar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[kiiiwiii]
0

#1 för det kändes verkligen som att parningen tog sig! Kanske är en väldigt liten kull och då inte känns? :) får väl se om en vecka!!

[Plumskaniner]
0

Har fått en kull med enbart en unge, & då kände jag något röra sig i magen någon dag innan födseln. Så tror du kan känna något även om det är en liten kull. Men jag har aldrig känt något förs ca 3 dagar innan, så det kommer nog!

Fridaaaa
0

#2 Ja man vet aldrig :D
Precis, bara att vänta och se :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Brukar gå att känna fosterblåsorna ca 10-12 dar efter PARNING, men det är rätt svårt har lyckats göra det nån enstaka gång, sen rörelser bruakar jag inte kunna känna förrän sista veckan.

Stinastygg
0

Angående dräktighetens vara eller icke vara…

Kan någon vara snäll och säga något om min hona, som jag skrivit om i den här tråden: http://kanin.ifokus.se/discussions/5146550cce12c43f4700679a-rexungar-154?discussions-3