Prata med kaninerna
Brukar du prata med dina kaniner? I så fall, vad säger du?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Alltid. När jag går ut till dom säger jag alltid "heeej stumpan, vad gör du?". För man går liksom runt ett hörn och om man inte säger nåt blir leah alltid rädd när man dyker upp från ingen stans!
Sen brukar jag alltid säga deras namn när jag matar dom, och säga "titta hääär vad jag har till dig" och klappa dom och fråga hur dom mår, vad dom gör och om dom har det bra ^^ hehe..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tjötar på som om jag pratar med en liten bäbis (A)

Jag pratar med alla mina djur, har alltid gjort det. Med hästen så pratar jag lite mer normalt som med en människa, men de andra djuren så pratar jag bebisspråk :)
Med Engla pratar jag hela tiden och hon gillar det, när hon ligger och vilar brukar hon lyssna på mig, det är mysigt. Då säger jag typ;
- "Jaao, lilla moooussibuuuws. Du är så myyysig moussi, bullebebben. Beeeebiiiis, ja du är mattes beeebiiiis. Älskar deeej moooooussibus, jaa moussibuuus. Beppsseeebus, du är såå fin bebben."
När vi hoppar så låter det såhär & så avslutar jag alltid med "visa vad du går för";
- "Kom igen nu bebbelina, älskar dej beppsebus och jag vet att du kan, kom igen bebis, matte älskar dej och du är jätteduktig, kom igen nu bejbii. Tjakomdåå, kör bebben, kööör! Visa vad du går för älskling!"
När vi är ute och går eller när hon är i rasthagen så pratar jag såhär;
- "Jaaa lilla bebis, visst är det myysigt. Ja visst är det kuuul bebis? Oj vilket skutt. Myyysbebiiiis!"
Och så när jag lockar på henne så säger jag såhär;
- "Tchjakomdåå bebis, kooom till matte bebben! Duuuuktig flicka, du är så fin. Kom bebis, kom till matte!"
Säger alltid bebben, bebis eller bebbelina till henne ;P
www.frihetenskaniner.se

pratar om allt möjligt. Typ vad jag har gjort idag och så. xD
Så brukar jag alltid fråga vad dom har gjort idag. ^^

#4: Det brukar jag också göra, fråga vad bebben har gjort idag. När jag kommer till henne så säger jag typ:
- "Heeeej bebiiiis pussibulle ååh min lilla gosebulle! Vill du ha mat gosan? Vad har du gjort ikväll då? När gick du och lade dig? Sovde du gott bebben? Du måste sova och äta mycket bebben, för det måste små söta kaniner som du göra .. Bebbsebuuuus, älskar dej gumman men jag har brååååttom .. Måste gå bebbe .. Ses om en stund älskling, ät upp maten nu!"
HAHA ;P
www.frihetenskaniner.se

Alltid. Då jag kommer in på gården, om jag har t.ex varit hos nån kompis ropar jag. Heej Hampus! Hehe ;D Snackar på som tusan ^^

Gud vad förvånad jag skulle bli om Engla plötsligt svarade, typ;
- "Heej Engsbebben! Ooooj sitter du och ääter bebis, vad gott. Jaaa bebis, det är så gott. Små kaniner måste äta ordentligt för att växa bebis, det vet du ju. Så ät på nu lille bebbsan, matte älskar dej bebiiisi."
- "Jaja, håll käften då så jag kan äta!"
HAHAHAHA ;P
www.frihetenskaniner.se

HAhaa *ASG*
Pratar alltid med Filippa! Annara blir hon rädd. Säger olika varje gång ;)
haha ja, det blir ju en del pratande med eskimå.
fast just nu mest neeej eskimå inte under soffan :P
Hahaha.. underhållande läsning :D
Hahaha
Jag brukar parata med han om allt möjligt :)
typ vad han gjort idag,om vad jag gjort idag och så :)
ibland pratar jag bebisspråk :)
#3 haha låter som jag. Fast säger mkt "hej mammas lilla busunge, är du buusig idag? ja de ee duuu..mammas lilla bussunge du är så söt älskling" haha..

Jag pratar med mina kaniner hela tiden kan inte gå förbi buren utan att säga ett ord :P snackar bäbis-språket här med^^

jag tycker att dte är pinsamt att prata med tjoffsen när mamma eller nån i familjen lyssnar, eller är hemma, så jag pratar bara med han när jag är ensam hemmaXD eller om det inte är nån i närheten, jag kannske säger ibland, heii tjoffsen, vill du ha mat nu?? jaa det vill du:P vad Gott! …hihi
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
jag pratar med mina djur hela dagarna svårt att säga vad det beror ju på har inget särskilt jag säger :P

#15 samma här ;P

Pratar med Molly hela tiden, och hon pratar med mig :P Jag säger typ inget speciellt.. Men hon kuttrar, grymtar och har en massa olika ljud för sig.
Jag pratar alltid med kaninerna när jag är i närheten av dom :)
Mozart pratar jag vanligt med, han är som en vän om jag säger så ^^ Ballerina och Totte pratar jag nästan på bebisspråk med dom ^^ I alla fall när ingen lyssnar, annars blir det vanligt snack med dom oxå xD

"Hej mammas pluttegubbe" är en mkt vanligt ort ^^

I talk bebis språååk!
jag brukar typ alltid säga -hej gubbselubbses, hej söötis, ditt lilla busfrö. lr, du är ett riktigt littet busfrö, du är världens busigaste och sötaste kanin, min lilla älskling, puttesnuttegubben. jag kallar honom nästan alldrig för putte. utan jag säger typ gubben lr gubbsen. 
Jag pratar alltid med mina kaniner. Gör det med alla mina djur, även om de kanske inte förstår vad man säger så skadar det ju inte att prata med dem. :) Brukar faktiskt även sjunga för Lakrits och Lotus.
När de blir oroliga så sjunger jag en speciell vaggvisa för dem. Brukar lugna dem snabbt och är en av de få saker som lugnar Lakrits. Men min familj tycker att jag är lite konstig när jag sitter och sjunger med kaninen i knäet. 
/Matilda

haha :)

#23 Nämen aww så sööt <3 Har jag inte tänkt på jo jag sjunger "för" dom när en bra låt kommer på radio eller
ja må *n leva, ja må h*an leva..när dom fyller år annars inget^^

:)

Jag brukar prata med min kanin, jag brukar hälsa, säga hur fin den är, fråga hur den mår, osv osv..
Ciss, vilka konstiga ord du säger ;) Man kan ju typ inte läsa dom 

#28: Haha ;)
www.frihetenskaniner.se

Jag pratar jämt med djur!
Pratar ofta med mina kaniner, men ibland är jag jättetyst när jag gosar med dem ;P
Har ju ingen kanin än, men snart ;) Jag brukar prata med mina djur, iaf råttorna och hundarna :D Kanske inte pratade så mkt med mina ödlor :P Jag berättar allt för dem eller det jag känner för som om de vore mina bästa vänner =) Vilket de är iofs, förutom mina vänninor då :P Men ibland har ju inte de tid att lyssna, så då får hundarna lyssna på mitt gnäll eller råttorna :P

Ni skulle inte fatta ett ord vad jag sa. Ska försöka skriva lite liknande xD
På morgonen när han får frukost kan det låta såhär:
- NÄMEN!? VEM É DE SCHOM SITTER DAAR???? *moses kollar in mig lite men återgår till ätandet* Hur ere me min lille gåsse ida da? *kollar upp och ställer sig på bakben. jag öppnar buren* hääällååååå meein leelle gåssseeee. på mattes pälskling er den feinaste i verlden. jaaa!!! *moses skuttar ut och sätter sig i mitt knä. jag pussar honom halvt till döds* xD
Pladdrar pch gullar med mina djur hela tiden, ursch skulle bli hlet crazy om jag inte fick prata med djuren (lite svårt eftersom jag redan e lite halv tokig xD)

Brukar även sjunga :) En favorit är:
gruffeligruff puff snuffen sitter där i hörnet, nanananana nanana xD

#25 HAHhah :D
Jag pratar jättemycket med kaninerna. När jag kommer in i ladugården tänder jag lampan och säger: "Heeej på er kaninerna..Är det mattes små snuttar? Jaaa, ska ni komma ut idaag? " osv… När jag ger dem mat: " Ja här får du en brödbit, varsågod.. jaa var det gott med bröd? Jaa, muums! Ska du ha lite havre också? Jaa, här får du. Och maaasssa gräs! Å, så gott det var!.."
Jag pratar med dem och svarar åt dem också lite;) HahaxD
När de är ute i uteburen/hagen så pratar jag alltid med dem när jag kommer. Minst 10 m innan jag är framme vid buren börjar jag prata. Det gör jag alltid därför att en av våra goaste kaniner dog för att hon blev så rädd när mamma kom helt tyst. Mamma kom och gick på gräsmattan och det hördes inte, kaninen var också ganska gammal så hon hörde nog inte så bra. Hon blev jätterädd när mamma kom fram så hon sprang rakt in i gallret och bröt nacken. Fruktansvärt:'(

De gör jag ;)
Varje morgon när jag kommer in i stallet sejer jag alltid
- gomorgon , har ni sovit gott ?
varje gång jag ska gå ut på promenad med ngn sejer jag
-Ska vi ut och gå på en liten promenad jolly ponken / Lill Flippan ?
(de va ett exempel med jolly och flippan)
Och på tävlingarna när jag står framför start och väntar på ett varsegod viskar jag till kaninen
-nu kör vi stumpan/grabben !
Och varje gång jag går för dagen sejer jag
-Godnatt och sov gott bebisar :)
Hmm.. Jag kanske är lite löjlig :)
Pratar på med dem ^^
- Mvh Emma