Din nästa kanin
Min nästa kanin är nog en liten rex. Antingen blå, mörkt viltgul eller castor. Självklart vill jag att den ska vara trevlig, social och aldrig uppvisa aggressivitet.
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Ras: Löwen
Färg: Blå
Teckning: Vit fläck på nosen
Personlighet: Tam, kelig och tycker om att hoppa.
Jag försöker sälja mina kaninen (främst den ena) så ny kanin blir det inte på många år. Men då skulle jag vilja ha en Dvärgvädur i något rolig färg så som siames, havanna eller blå. Mantlat funkar alltid. En supergosig, lugn kanin som ska få bo inomhus. 🙂
En omplaceringskanin. Färg, ras och teckning spelar då ingen roll, inte tempramentet heller för den delen… Vill ju självklart att den ska ha en trevlig personlighet innerst inne, men en 'tuff utsida' gör inget. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Min nästa kanin:
Ras: Dvärgvädur
Färg: Viltgul eller liknande färg (typ kanel, beige osv)
Teckning: Helfärgad (heter det så?)
Personlighet: En go liten kaninhane som går ihop med min nuvarande kaninhona. Gärna superkelig och lugn.
Min nästa kanin är nog en belgisk jätte, helst en icke Godkänd färg? som zobel brun men en vit blåögd hade jag kunnat tänka mig! Personligheten ska vara som min förra bj, snäll,nyfiken och social dock lite mindre orädd på gården tex. och en hona ska de va! :)
Vill verkligen ha en japan också men känns som att bj är de jag vill ha mest just nu dock blir de först efter mina kaniner som jag har nu så då kanske de blir en till hermelin trotts allt och då lär de bli i någon zobel färg :)
Jag ska ha en Rexkanin i färgen castor, viltgul eller viltblå. Eller så ska jag ha en tysk jättesheck i teckningen svart ^^
så här hoppas jag min näst kanin är:
ras: teddyvädur
färg: någon slags wienerteckning
personlighet: snäll, gillar att mysa
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Extremt svårt att säga :)
Men vill ha en holländsk kanin, hermelin, satindvärgvädur, frasse mm :D Så får se vad nästa blir :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nästa kanin blir nog en hermelin. Helst en Svart, eller en blå. Den ska vara trevlig och social. :)
Min nästa kanin ligger i magen på min nuvarande kanin (hoppas jag, hehe), och det blir en rex-hona, som jag hoppas är en fint tecknad viltgul dalmatiner. 🙂
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Har ''typ'' tingat en liten tjej!:)
Viltgul (dock ganska blåtonad)
Lejonhuvad DVV. Hopptävlad och tränad och är väldigt trevlig (enl. nuvarande ägare) :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#13 Ögongodis❤️❤️😍
Kommer inte skaffa någon mer på ett bra tag, men någon gång i framtiden vill jag ha:
Hermelin: en hane som man gärna kan gosa lite med utan att han springer iväg. Ingen bestämd färg.
Dvärgvädur: Har börjat älska de hängande öronen. Finns otroligt många vackra färger, men just idag känner jag mig lite dragen till havana, madagaskar, viltgul etc…
Svart dalmatiner rex. Helst social och trevlig. Hona eller hane? som jag sen kastrerar. Denna kanin skulle jag vilja ha inomhus, frigående i mitt rum :)
eller
Blå dvärgvädur, samma sorts personlighet som jag skrivit om rexen. Denna får kanske bo i en fin, STOR kaninbur/gård.
~Rabbits for Life~
Jag har en del raser i olika färger jag vill ha men eftersom jag redan pratat med en uppfödare om att skaffa en kanin av henne inom en snar framtid så vet jag redan på ett ungefär hur denne kanin kommer se ut. :)
Det kommer bli ännu en Dvärgvädur men denna gång av den fina färgen White Brun. Och eftersom uppfödaren har underbart fina och snälla kaniner kommer ju denne kanin mest troligen bli underbar i temperamentet den med. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En omplaceringskanin, på 2-3 kilo :) Ska försöka hitta en stabil, kastrerad hane som kompis till Molly.
En aggressiv omplaceringskanin.
en white zobel brun till sommaren :)
o sen e min dröm Att ta en kull på henne och behålla 1 eller 2. Sen e mitt tak nått på kaninfamiljemedlemmar, innan min stackars man lessnar på mig :)
Nästa kanin skulle bli en standard rex i chinchilla som bär på gult eller en till röhntecknad standard rex.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
dvärgvädur
japantecknad med stamtavla
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Det är en svår fråga, men skulle vilja att min nästa kanin är en havanna standardrex :)
Mvh Sabine
En vit blåögd rex eller satin är jag sugen på att köpa in.. Man får se bara om man hittar en :)
Jag är sugen på en teddyvädur eller lejon dvv… vit rödögd.. eller wienertecknad.😃
Åhh, Jag drömmer om en Isabella brokad dvv, med trevligt temperament, och duktig på hoppning.
En till Hollis skulle inte heller sitta fel, en blå snäll hollis😍
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Hmm, en White Svart standard rex skulle inte heller vara så dumt… :D
Jag skulle gärna vilja ha en stor svart normalpälsad kanin med ståöron, typ Belgisk Jätte. Skulle jag fråga mina barn så skulle de helst vilja ha något litet fluffigt med hängöron 😃. Vi har olika smaker helt enkelt.
Tycker lejonhuvade teddy (har för mig att det heter så?) är så himla fina, så efter att jag flyttat ut blir det nog att skaffa en till liten buse, blir nog en hane igen :) Färg; helst winertecknad blå, såg en liknande på KiF någonstans! Så söt!
#30 Finns bara Dvärgteddy och Teddyvädur :)
#13 Tummen upp för den!👍 (har en tysk jätte själv :))
Min nästa kanin blir en japantecknad dvärgvädur :)
En Belgiskhare, färg vet jag inte. Har en viltröd nu ochhar haft en B&T. Tycker verkligen om B&T samtidigt som jag är totalt kär i vit rödögd. Vi får helt enkelt se vad det blir.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Är det okej att skriva flera önskade kaniner? Då jag vill ha en parningsgrupp 😃
Hona 1 Teddyvädur vit blåögd alt. madagaskar wienertecknad blåögd. I släkten ska det endast finnas vit blåögd, madagaskar wiener och blå/gul japantecknat. Frammåt tjej som ska vara väldigt trevlig och social, men även självständig. Dvs. kunna underhålla sig själv. Lätt att hantera.
Hona 2 Teddyvädur japantecknad blå/gul alt. vit blåögd. I släkten ska det endast finnas japantecknat blå/gul, vit blåögd och madagaskar wiener/brokat. Hennes temprament ska vara kelglad, lätt att hantera, gärna matvrak och helst lättlärd till tricks och liknande.
Hane Teddyvädur japantecknad blå/gul. Helst endast denna färg/teckning i släkten. Jag vill att tempramentet ska vara så som hona 2.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner