(s) Proximas Triwa
Nova är en zobel/egern japantecknad hona. Hon är född den 26/4-2012. Dvärgvädur rex.
E. Proximas Vincent
U. Proximas Shiloh
Nova säljes då hon visat en del humör, och efter att hon har bitit min 3 åring så är han nu rädd för henne. Vilket begränsar tiden hon får vara utanför buren, och jag känner att jag därmed inte kan ge henne det hem hon förtjänar.
Nova har mängder med energi, ogillar att kela och att sitta still, helst ska det vara full rulle hela tiden. Kanske hoppkanin? Hon väger ca 1.7 kg, har en fin och mjuk rexpäls, samt fina öron.
Ett bra hem för Nova är ett hem med stor bur och gärna möjlighet till att få springa mycket i Hage. Dock så är hon innekanin i nuläget och bör ej flytta ut innan det blivit varmare. Säljes ej som barnkanin!
Nova finns i Göteborg. Tänkt pris är 300 kronor, om man ej har innebur så kan man köpa med en innebur (100*50*50) att ha henne i tills det blivit varmare för 100 kronor.
Puttar
avliva den!!
varför sälja en bitande otrevlig kanin för 300:-?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#3 Ett råd är att ta sånna saker över PM nästa gång. Kaninen kan ha blivit skrämd och bitit av rädsla - det vet vi ingenting om. Alla kaniner förtjänar en andra chans. Ursäktar för OT, hoppas det går bra för dig TS och att din fina lilla tjej hittar ett nytt rätt hem!
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#3 Alla kaniner förtjänar en chans till.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför sälja henne? Finns ingen mening med att SKÄNKA bort ett djur. Hon fungerar utmärkt med oss vuxna, det är min 3 åriga son som hon inte trivs med. Personkemi är viktigt kanin&människa, likväl som häst&människa. Skulle du avliva en häst du inte fungerade med, eller skulle du hitta ett hem där den faktiskt fungerade?
3#
Det här är ett forum för kanin älskare, du har nog hamnat fel.
#7 Hon är kaninälskade, har flertalet kaniner.
Men alla har olika syn ang det med kaniner som bits osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Håller med!
Hade hon bitit tag och inte släppt så hade jag antagligen avlivat henne omgående. Men hon bet, släppte och drog sig undan. Vilket i mina ögon inte är en aggressiv kanin. Hon har egen vilja och vill ha sitt "space".
Därför är hon ej lämplig med barn, eller som kelkanin. Då hon helt enkelt inte uppskattar gos. Min son öppnade buren för att släppa ut henne, när han försökte klappa så bet hon ifrån. Hade det inte varit för att han blev rädd så hade jag inte varit så snabb med att omplacera.
Men nu har jag en rädd son, och en understimulerad kanin.
Det är svårt att rasta en kanin, när enda platsen att låta dem springa av sig är i lägenheten, och då ha en son som gråter och säger: nej nej nej mamma, Nova bita Isaac aj!! Så kan jag inte ha det.
#10 Okej sorry :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Jag skulle ha låtit sonen ta lärdom av bettet - missförstå mig rätt, jag menar att du borde förklara för pojken varför kaninen bet, och att det inte behöver hända igen bara för att det hänt en gång. Han ska helt enkelt inte behöva gråta och vara rädd bara för att kaninen är lös. Hon är ju inte direkt "ute efter honom".
Tro mig - treåringar förstår mer än man tror! 🙂 Jag vet tvååringar som lärt sig massor om djur: att man inte ska gå fram till främmande hundar, klappa djur som äter, att sträcka fram handen och låta dem hälsa innan man gör något, och att hundar morrar om de är rädda och då ska man gå undan, osv.
Det du lär din son nu, är att mamma ser till så att allt som är lite otäckt försvinner - även levande varelser - och det är inte bra i längden. Det är mycket bättre om han lär sig att djuren har samma rätt till er lägenhet som du och han, men att de vill vara ifred i buren.
Det kan vara skönt för djuret att känna att det har en frizon där de får vara ifred från barnen!