Hur mycket mat?
Hej! Hur mycket pellets ska en hona på sju veckor blandning mellan belgiskjätte/ lejon ha? Alltså i dl
Beror på vilken sort du har, osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hon är belgisk jätte/lejon kanin
Jag tror 1# menade pelletssort :)
~Rabbits for Life~
#2 Pelletssorten såklart :) Eftersom du redan skrivit ras :)
Alla kaniner behöver ej samma mängd, så är svårt att säga :)
Gud, jag vet inte riktigt? Hon får en halv dl om dagen. Är det för lite?
Det är nog inte så noga. När min växte upp så hade hon alltid pellets med högt värde i skålen och åt när hon var hungrig helt enkelt. Glöm inte att ge hö också, Det ska hon alltid ha tillgång till! Oavsett hur du nu gör så önskar jag dig lycka till:)
#5: Vadå "vet inte riktigt"? Du måste väl veta vad du har köpt!? Vad står det på påsen?
#7 När jag fick min första kanin, för ett halvår sen. Fick jag en stor svart påse med pellets! Har därför ingen aning om vad det är för sort! Han bytte foder en gång i vintras till blandning med majs, pellets, havre mm. Märke: doggman men det fodret var inte bra och vi bytte tillbaka till det gamla!
Försök undvika de där gnagarblandningarna, inget kaninnyttigt i dem över huvudtaget. När jag köpt kaninungar har alltid uppfödaren rekommenderat fri tillgång på pellets upp 12 veckors ålder, men det är nog jätteolika. //Linda
En så ung kanin ska väl ha i princip fri tillgång på ett bra pellets. Dock måste man ju ha koll på att kaninen inte skippar höet bara för all pellets.
Ok
#10 Beror på kaninen :)
Min innekanin hämtade jag när hon var ca 7½-8 veckor gammal, och hon har inte fått fri tillgång hos mig :)
Ok (: