Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 364 ggr
OliverLundström
0

Ta in kaninen?

Hej!
jag funderar på att ta in min kanin och ha som innekanin, problemet är att vi inte har någon plats att ha en bur på. 
Kaninen är rumsren i buren och i hagen, hon har en toa i buren som hon uträttar alla sina ärenden i. Kan man ha henne som innekanin fast utan bur? 
Mvh!

Hundtassens
0

Man kan nog det men då måste rummet alltid vara städat, man måste täcka över sladdar med kanske en trä panel så hon inte tuggar på dom och dör. Sen kanske man ska se till att hon har sitt lilla ställe t.ex min förra kanin hade en bur med under dagarna var hon lös i mitt rum och då hade hon en slags katt/liten hund korg eller ett litet hus dom kan dra sig tillbaka i. Se till att det inte finns något farligt i rummet så går det att ha kaninen lös.

Fridaaaa
0

Rummet måste vara 100% kaninsäkert, med sladdar, osv.
Plus att just nu är det lite väl kallt ute för attt a in, annars får man göra succesivt :)
Och hade haft något ställe där man kan låsa in kaninen, t.ex komposhage eller liknande om man åker bort osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OliverLundström
1

#2 Okej, vi har en innebur sen tidigare som vi tänkte ställa i tvättstugan som ligger på källarvåningen, där kan hon väl vara på natten och när vi inte är hemma? :)

Fridaaaa
0

#3 Beror på hur tvättstugan är, så det inte bör för varmt där eller är för hög fuktnivå :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OliverLundström
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Ja det förstås, men då kan vi ställa buren utanför. Där är samma temperatur som i resten av huset :) 

Har gjort i ordning en "innehörna" åt henne" :)