Månadens kanin Mars 2013
Det är samma regler som alltid:
- 1 bidrag per person.
Ett byte tillåtet, skriv då från vilket bidrag du byter. Ex "#9, byter till detta bidrag". Detta för att underlätta för oss när vi tar bort ditt gamla bidrag.
- Bilden ska vara tagen av dig, eller att du har tillstånd att använda den (bilden ska då föreställa din kanin).
- Bilden kan vara på 1 eller flera kaniner men det är alltså bara 1 kort per person som gäller.
- Bilden bör ha någon form av anknytning till månaden.
- Man får lägga upp bilder för den gällande månaden fram till den 20:e varje månad, sedan väljs 7 bilder ut till röstningen som pågår under 5 dagar.
- När röstningen är slut utses en 1:a, 2:a och en 3:a.
- När 1 år gått kommer alla månadsvinnare att ställas emot varandra i kamp om titeln Årets Kanin.
Lycka till!
P.S. Undvik kommentarer såsom "söt kanin" eller liknande i tråden, ta hellre dessa via PM eller medlemmens Gästbok. Funderingar gällande regler odyl tas via PM till mig, så att jag inte riskerar att missa det. Tack!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Min lilla Gaz som är ute och busar i marssnön :)
#15-16 Du får bara delta med en bild. :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Hoppsan! Ber om ursäkt alla gånger!!
Så går det när man är för snabb i svängarna 😊
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#20 heheh de är lugnt ;)
Min fina flicka får va med!

Nu i mars var det ett år sedan han gick bort, min lille älskling. 💔
Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone. 
Growing old is inevitable, growing up is optional.
Jag tänkte ändra inlägget och skriva till en längre beskrivning, men det gick uppenbarligen inte. Jag skriver ett separat, samt lägger till bilden med en liten stämpel på, så ligger två alternativ av samma bild uppe (klicka på dem om du vill förstora). 🌺
Nåväl, Freja och Fiddeli var mina två första kaniner som jag och min mor köpte för lite mer än 7 år sedan. De var svarta och såg i stort sätt likadana ut, men självklara val för mig. De såldes som "löwen", lejonhuvade kaniner, och jag var lycklig som ett barn på julafton fastän det var mars månad (sammanträffande, haha). De var ett bastant honpar av dvärgkaniner, och på senare tid har jag fått förklarat för mig att de inte alls var av rasen löwen, utan korsningar. Eftersom de bara hade manen - kragen - och väldigt långhåriga bakdelar. Men det spelar inte så stor roll, de var undersköna i min mening. 😊
Våren 2008 föddes fem stycken små liv - undan Freja och efter en vädurskanin som hette Max. Två av dem var i silver (Prosit (!), och så Fidus) en kille var vit/silver dalmatiner (Frej) och två sammetssvarta (Athena och Geisha). http://i46.tinypic.com/21129t0.png
Men varje litet liv är ju bara till låns. Nu i mars är det ett år sedan Fidus gick bort. Älskade vän. 💔
Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone. 
Growing old is inevitable, growing up is optional.
Finaste lilla Hermione "Mio" får vara med för första gången:
min lilla Lea, som såg väldigt förvånad ut när jag öppnade buren :)
😛
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Helt klart bild 9!
#35 Det är inte röstning i denna tråden. Det kommer senare. I denna lämnar man enbart bidragen. Står i huvudinlägget ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.