kaninungar
Jag köpte min första kanin förra året, och fick henne betäckt. Hon fick en kull ungar, och jag fick hjälp att skilja ut hanarna och honorna. Tyvärr så missade personen som hjälpte mig en hane, så för snart två veckor sedan låg det en hög ungar utanför boet. Trodde att det var mellan 15-18 dagar, men nu är jag otroligt tveksam. De äter och är snabba fram när jag fyller på vattnet, och är först framme när de får havre. Jag börjar misstänka att de kanske är mellan 4-6 veckor. De går med de andra kaninerna (dock inga hanar), och alla kaninerna hjälps åt med dem, jag menar om ungarna fryser, så skuttar de under de andra kaninerna, eller så ligger de runt dem för att värma dem. Jag vet att det inte är lätt för er att säga, men vad tror ni? Kan de vara i den åldern som jag själv tror?
Oj, måste vara mästare på att gömma sig om du inte upptäckt dem tidigare ;P
Finns säkert nån som kan hjälpa dig. Men det skulle nog underlätta med en bild ^^
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#1 Hon har dem i en stor box :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Mycket gömställen alltså ^^,
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#3 Förmodligen :)
Japp de har de, men nu ligger de öppet i en hög, eller bland de stora kaninerna. De kryper gärna under någon av dem, om de fryser. De stora kaninerna ligger runt dem för att värma dem. De ligger absolut inte i någon av bona som finns. Har kollat dem, men det finns inget konstigt i dem, så antagligen vill de vara med de vuxna. Men det är svårt att avgöra åldern, för jag kommer att skilja dem åt när de är runt 8 veckor.
Kan du inte lägga in en bild på dem, lättare att kunna avgöra ungefär hur gamla de är. :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
#6 Eftersom det är korsningar kan det vara lite svårare att avgöra :)
Men man kan såklart gissa :P
7# Haha, ja det är ju en nackdel, men trots allt är det lättare att gissa med bild. 😃
Hälsningar Amanda och kaninerna
# 8 jag kan lägga in bilder i morgon.
Tyvärr kan jag inte lägga in någon bild för tillfället. Mina getter brukar få gå med in i huset lite då och då, för att hälsa på. Nu fick den get som var med inne, tag i sladden till kameran, så jag kan för tillfället inte lägga in bilderna. Ja, mina getter är rumsrena, brukar ställa en lite större låda i hallen, fyller den med halm, och de går dit och gör sina behov, när de är inne om de skulle behöva. Trevliga djur😉. Så jag måste försöka få tag i en kabel till kameran. Mobilen kan jag inte alls lägga in bilder på, varför vet jag faktiskt inte.
Vad häftigt att du har rumsrena getter!😃 Har aldrig hört om det förut.