Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 566 ggr
aggabagga
0

Måste skriva av mig...:)

Hej! Känner att jag måste skriva av mig till flera "kaninkunniga". Var med och chattade med flera i min klass, när en av dem skrev om någon ville ha hennes hamstrar. ville bara skriva till henne "Ett djur är inget man har för stunden, när man är sugen. Det är ett liv, som du har ansvar för!" Hon har bara haft dem i ungefär ett halvår, och vågar inte hålla i dem då hon är rädd för att de ska bitas. Hon lägger de i toarullar och håller sedan i toarullarna för att hon inte vill bli biten.. Är det någon här som ens skulle komma på den idén?? Hon hade förökt byta till sig en kanin av en annan tjej, och krävde hundra spänn för hamstrarna.. :/

Det här är bara början, för nu har hon köpt en kaninhona.. hon är rädd för att bli biten av hamstrarna, men hon tänker inte på att kaninen kommer att bli brunstig, och kanske får ett riktigt häftigt humör.. hon visade en bild på kaninen, buren såg liten ut, och verkade sakna bolåda eller sitthylla. Kaninen var viltgrå och var enligt henne en dvärgvädur, den satt skrämd och intryckt i ett hörn. Det var väldigt mörkt så det såg ut som att hon hade tryckt blixten rakt i ansijtet på den. Tycker synd om den med tanke på hur hon har behandlat hamstrarna. :/

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥   ♥

/Agnes & Långöronen♥

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥

OliverLundström
0

Jag håller med dig, jag tycker man borde på något sätt skräpa reglerna på vilka som får köpa och ha djur, man får inte glömma att djur som människor känner smärta, ensamhet, sorg och rädsla. 
Tyvärr så är det vanligt att människor glömmer det.

ninor
0

Prata med henne om detta istället? Hon kanske inte vet hur en kanin bör skötas, och du kanske kan bidra med lite fakta och kunskap. Om inte annat har hon väl förändrar som det förhoppningsvis går att prata med.

[kiiiwiii]
0

#1 haha blev lite felstavat där med reglerna… "skräpa" haha trodde du tyckte reglerna var dåliga!!

OliverLundström
0

#3 haha, ursäkta mig..Skärpa ska det naturligtvis vara!

[kiiiwiii]
0

#4 haha tyckte det blev lite roligt! Förstår hur du menar :)