Robin Hood
Söt han är :) Man kan inte tro att han är så pass gammal :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Tack! På bilderna är tagna förra året! =)
Veterinären sa att hon skulle tippat på att han var 5-6 år om hon inte sett födelsedatumet och det känns bra!
Dock har han gråstarr och ser ganska dåligt nu + att han verkar höra sämre (eller så hör han det han vill höra) ;D Men pigg och fräsh som min 4-åring.
#1 ser ut som en svinks (stavning) :3
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#5 svinks? Han är madagaskar =) Bilderna är väldigt ljusa.
Vilken underbar kille. Hihi. Vilka otroliga karaktärsfoton.
Han var ju hur snygg o charmig som helst. Hehe, vad är det för "eget" humör? XD
#9 Han är underbarast! (enligt mig) Hade gärna ställt ut honom om han inte var så "egen" vilket menas med att man får bara ta i honom på hans villkor. Tycker inte alls om att bli ompysslad. Man får gärna vara i närheten men inte röra, då blir han sur! =P
Han har alltid varit så, väldigt långsynt men han tycker ändå om mig. Han hörde direkt när jag kom och skulle hämta honom hos veterinären sist och vände sig för att se! =) Det är ingen kanin man kelar med om jag säger så…
Charmigt värre ;) Riktigt coll kille med sina stora fötter, och hans fin fina päls!
#10 hehe.. I see.. Jag har väl en som påminner lite om det. Fast jag skulle väl inte säga att min blir sur, han är en väldigt snäll kanin, däremot glider han oftast iväg. Fast idag.. tja.. han satt lite längre i knäet och lät sig strykas liiiite över ryggen. Och jag som älskar att klia och klappa och massera!
Jaja.. men som sagt, samtidigt världens socialaste. Han vill va där man är. Han vill ligga vid mina fötter vid skrivbordet. Han vill komma upp på tangentbordet (lilla Caps Lock
hehe). Men mest av allt vill han ha gott hö och pre alpin (och en massa saker han inte får!). Man får dessutom se till att rensa så inga godsaker ligger framme på bänkar o bord.
Alltså det där är en helt underbar kanin. Underbart att han har hälsan. Hoppas det fortsätter så.
#5 menar sfinx (de där katterna vid pyramiderna i egypten du vet?) jag har också tänkt så flera ggr om min kanin.. att kaninerna nog var före katterna där att vakta pyramiderna, sedan var det någon som kom och bytte ut dem.. min kanin gör en så otroligt snygg original sphinx.
Jag tror hon menade en sphinx :)
#12 Robin är oxå hur snäll som helst men stampar gärna om man gjort något han inte gillar. När Han bodde inne Sa jag till folk ätt inte vara för på. 2 gånger va d ett par st som inte lyssna å då gjorde Han utfall. Rätt åt dom tycker jag. Han bits aldrig men han nafsade ett barn i fingret å då fattade hon äntligen att hon skulle låta honom vara. Andra gången va det en pappa som Sa till sitt barn ätt de skulle hälsa och höll på trots att jag Sa att Robin inte tyckte om när man va för på. Lyssnade självklart inte å Robin gjorde utfall å grymtade, kan säga att pappan blev måttligt rädd. ;) Annars har Han bara attackerat några katter som kommit för nära. Han är hur snäll som helst att hantera men svår att fånga. Så han är väldigt egen så. Han blev tappad i djuraffären som bäbis så tror Han blivit höjdrädd därifrån. Håller sig helst på marken, hoppar sällan upp på saker, speciellt nu när Han är halvblind oxå. Ursäkta osammanhängande text men skriver på mobilen..
#5 hehe nu fatta jag! Jo det liknar Han på första bilden.
Underbar kanin du har. Och så härligt att höra att han är din älskling trots att han är "egen" Man måste ju acceptera djurens egenheter, så länge de inte är rent elaka och farliga.
Madagaskar är så fint. Hoppas du får ha honom kvar länge till 
Såå fin! 
//Julia
#16 tack. Älskar honom som Han är. =) Det måste man å Han är allt annat än elak. Håller Han sig så fin som Han är nu kan han säkert bli 10 iaf.
Han är inte mindre vacker för sina skador. Men lilla pluttisen! Är det stygn på bilden? Jag undrade hur det fungerar, men man syr igen det hela, så inga slemhinnor eller andra grejer ligger i öppen dager så att säga?
Han är helt underbar! Man liksom känner hans själ och fighting spritit.
Skönt att veta att han smärtstillande o inte ont.
Ni får mysa på. Det hjälper garanterat (eh, eller tja, mysa o mysa - vad han nu tycker är mysigt!)
Critical care är smaskens
#20 Det är stygn som kommer ramla bort av sig självt. Hela sys igen och kommer sen täckas med pälsen när den väl växer ut.
Han är en riktig kämpe och namnet passar till 100%.
Jo han får mkt smärtstillande (3 dagar kvar efter idag)
Idag ska han få komma ut (har jordbotten i uteburen) när jag täckt med lakan och fixat en mindre del i uteburen. Han får inte vara på bakre delen där det upphöjda huset är och ett annat typ "tunnelhus", då skulle jag inte få tag på honom och vill inte behöva jaga runt just nu.
Buren är delad på 3 delar just nu och honan ska få flytta till bakre delen så hon får större då hon är frisk nu! Och Robin får vara ute några timmar idag så han inte börjar sätta innepäls/sommarpäls igen.
Har faktiskt inte behövt ge honom Critical Care en enda gång än, han äter bra helt själv<3
Vackra, ståtlige Robin ♥
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Får man fråga hur mycket operationen kostade? :)
#24 Kan skriva i PM om du vill, känns sådär att skriva helt öppet om pengarna vi lagt, kan säga att det var dyrt men mer vill jag inte skriva helt öppet tror jag. =/
#25 Okaj ♥
#27 Åh, vad fin han är. <3
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
#28 Tack! Finaste gubben!
har det inget tak?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Robin hoppar lite lustigt ibland men mkt bättre än för ett halvår sedan. <3 Han är ju inte någon hoppkanin direkt och aldrig varit. =P
Hoppas videon fungerar bara…
Videon fungerar inte =(
#37 Tråkigt d! =/ Den fungerar på facebook…
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151296705386339&comment_id=24735660¬if_t=video_comment
Får man inte länka dit så får ngn ta bort länken…
naw så söt 😘
#39 Visst är han<3
Åhh! Robin är så fin! :D
Han är så fin killen❤️
Vilken bur! Är det hemmabygge? Ser riktigt härligt ut!
#41 Tack=)
#42 Det är ett hemmabygge som vi gjorde typ 2008 efter att honorna rymde hela tiden från våran gamla bur. Den är 2½x3 meter men en del av buren är avspärrad till innedjuren som bor ute på somrarna. =) Men han har i stort sätt hela buren helt själv.
#43 Ett kaninparadis med andra ord!
Så fin ❤
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️