Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 838 ggr
MisseMoe
0

JR grainless complete??

Undrar om det är ett bra foder? Snälla svara!

fsigge
0

jag tycker det är bra. Brukar blanda det med cuni complete :)

Frida

tussen12
0

Det är ett kanon foder! :D

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Fridaaaa
0

Det är ett bra foder :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MisseMoe
1

Va bra! Ska nog köpa det!

[körsbärsblomma]
0

cuni pro tycker jag är jätte bra

LisaKanin
1

JR Farm grainless är helt suveränt. Det absolut bästa fodret enligt mig, det är inte bara det att det inte innehåller korn som kaniner inte ska ha, det innehåller Inga "konstgjorda färgämnen, aromer, genetiskt modifierade produkter, sockerrika ingredienser, pressrester eller mjöl." Annars brukar tom de allra bästa fodren ha någon sorts biprodukter, sojamjöl osv inblandat.

Det är bara helt naturliga och mumsiga ingredienser: Timotej, hundäxing, blågräs, groblad, rödklöver, ängssvingel, daggkåpa, ärtflingor, morotsbitar, åkerböneflingor, tärnade palsternackor, pepparmynta, linfrön, svart kummin, tärnade äpplen, linfrö, maskrosblad, tärnade rödbetor, nässlor, kamomill, svart kummin, vitaminer.

Och analysen är också jättebra:

Protein 11.1%, fett 2.9%, råfiber 21.5%, råaska 7,4%, calcium 0.5%, phosphor 0.3%
Vitaminer: A 10,000 IU., D³ 1,000 IU., C 250 mg, E 40 mg

Dessutom är formen specialgjord för att kaninen ska få bra tuggträning för tänderna. Min extremt kräsna kanin gillar JR Farm och jag brukar slå ett slag för det när det kommer på tal. Däremot har jag nu testat JR Farm Grainless Mix och det är jag inte förtjust i, det innehåller alldeles för mycket "godis" som ärtflingor, nåt puffat vete och hasselnötter tex även om det också innehåller vanliga Grainless pellets. Där väljer kaninen såklart bara ut godiset och struntar i pelletsen, inte bra.

###

MisseMoe
0

Wow Ska nog lägga ner lite pengar och pröva, Vart köper ni det? Såg att det fanns på zooplus.se

Fridaaaa
0

#7 Zooplus.dk brukar i regel vara lite billigare, men det kan du ju jämföra (omvandla då från danska kronor till svenska) :)
Beställt JR Grainless för marsvin till mina marsvin därifrån och dem älskar det :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisaKanin
0

Jag köper mitt på zooplus.dk, tror det blir lite billigare men har inte räknat på storpacken 15 kg.

[Totoros kaniner]
0

jag älskar det fodret. stora bitar och även om det inte är det smaskigaste mina kaniner ätit så äter de dem ändå.

natha-mjau
0

det är jättebra, men min kanin vill inte äta de :p