Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1084 ggr
[Rabbitte]
0

Taskigheter på bloggen

Jag sitter vid datorn hela dagen (pluggar hemifrån) och har mailen på så jag ser när något händer t.ex. en kommentar på bloggen. 
De enda kommentarerna jag får är väldigt taskiga, känns lite som att någon kollar varje dag och sen kommenterar bara för att vara dum.

Jag tar alltid bort dem direkt - vill inte ha dem där! Kan dock inte blockera användaren. Har ett riktigt IT-proffs till sambo, men han kan inte komma runt systemet och blockera denne heller. 
Känns trist att lägga ner så mycket tid på att fotografera, skriva och tänka ut roliga och bra inlägg bara för att någon ska skriva onödigt dumma kommentarer. 

Har inte det bästa självförtroendet så tar åt mig lite även om jag vet att jag inte borde, men hur skulle ni göra?
Vet att folk tittar varje dag på bloggen, men när den enda responsen jag får är elaka kommentarer som jag får radera funderar jag på att lägga ner bloggen helt.

Frosstis
4

Neeejjj, lägg inte ner bloggen!! Den är superbra!!

Förstår inte hur man kan lägga tid till dåliga kommentarer på en kaninblogg - seriöst, en kaninblogg?! Hoppa på Kissie eller någon annan bloggare som kan hantera det istället, hehe.

Om ni kan ta fram IP-numret så kanske du kan skicka iväg ett sms om du får tag på numret? 

Väldigt trist att det kommer sådana kommentarer, inte ens jag har fått det och jag har haft min blogg i snart två år..

Fridaaaa
4

Jag har det enstaka elaka/dumma också. Har raderat dem och tänkt "vilken idiot som inte har något liv". Alltså inte värd att lägga energi på :) Ingen annan ser det heller eftersom jag raderar direkt och inte publiserar det :)

Tycker absolut inte du ska lägga ner bloggen. Då vinner idioten som skickade det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IdaL
0

Vad använder du för bloggportal? För på blogg.se kan du blockera IP-adresser!

Tråkigt att folk inte kan uppskatta andra :( Ta inte åt dig, sånt är inte värt att lägga energi. Dom är förmodligen avundsjuka, bär huvudet högt och visa att du är mycket bättre! :)

[Rabbitte]
0

Det ligger verkligen något i det ni säger!
Blir ledsen på dem som inte kan respektera att jag har ett intresse och bara för att det inte är något de tycker är okej ska det nobbas.

#1 Sambon min kollade det där med IP-adresser igår (kan inget sånt) och sa att det är olika, och tror denne använder en fejk - men  så överarbetat tycker jag! Men märks att det är samma person1

[Rabbitte]
0

#3 Vad gulligt sagt!
Jag är på blogger

Frosstis
0

#4 Men va, kan man ha olika IP-adresser? IP är väl numret på typ datorn eller huset..? eller någonting sånt.. så det blir ju olika IP för varje dator/hushåll. Tror jag xD 

Men ta inte åt dig bara 😘

Fridaaaa
0

#4 IP-adressen är väl internet man har? Alltså just sitt modem?
För man har olika IP-adresser? :)

[Rabbitte]
0

#6,7 Får fråga sambon, kommer hem vid 7, tror det var något med IP-adressen som var annorlunda. Har hört något om att man kan blockera sin riktiga och sen surfa runt med en påhittad adress, är dock inte säker på om det är IP-adressen det handlar om dock😛

Frosstis
0

#8 Hmm, det måste väl vara med internet (frågade pappa men han sa lite oklart) men då kan det väl betyda att din "kommenterare" har tagit någon annans internet och skrivit ifrån? Att man har ork att göra så.

IdaL
0

#5 Om din sambo är kunnig så kanske han hade kunnat koda in en IP-block, det går att komma förbi men det gör ju allting väldigt mycket krångligare. Om du gör det svårare kanske dom ger upp! :)

Länk till scriptet:
http://www.javascriptkit.com/script/script2/blockip.shtml

[Rabbitte]
0

#9 Frågade sambon här, och det var olika IP-adresser, men som du säger, känns väldigt konstigt. Han sa dock att det finns företag och tjänster (lite svart) som kan ordna en IP-adress som inte går att spåra. 
Men känns så överdrivet, förstår inte!

[Rabbitte]
0

#10 Åh tack! 
Ska absolut be honom kolla på det! Tack igen!

[ingvarisbjorn]
1

Nej, vad tråkigt! Det är bra att du inte låter kommentarerna stå kvar, bloggen är ju ditt eget forum som du styr innehållet i. Men ifall någon kommentar skulle vara hotfull kan det ju vara bra att göra en print screen av den, för det är ju anmälningsbart.

Det vore hemskt synd om du slutade blogga, det är så himla trevligt att följa Hoppsan, och ska bli så kul att "träffa" er kommande lilla kanin också 🙂En idé vore ju att sätta lösenord på bloggen och bara dela ut det via PM, åtminstone ett tag, så tröttnar säkert denne anonyma näthatare.

[Rabbitte]
0

#13 Tack, nej jag vill inte sluta skriva, men man blir ju lite rädd när de håller på. Räcker med mobbingtendenser för min del!
Men ska be sambon kolla på den där länken IdaL skickade, och så har jag ditt förslag som reservplan!🙂

Linda1977
0

Fy sjutton vad trist, att folk inte har bättre för sig. Skriv ett stort inlägg i din blogg att du kommer vidta åtgärder om detta fortsätter och hoppas personen lägger av. //Linda

Fridaaaa
0

#14 Skit i såna idioter, dem gör det för att jävlas = för mycket fritid :S Ta inte åt dig :)

fossingen
0

Nej, man kan använda en IP bouncer ifall man vill. Dvs den byter ip konstant.

fsigge
1

lägg inte ner bloggen för att några idioter ska säga vad som är bra o dåligt. jag hade konstiga kläder på mig(typ roliga peruker frisyrer utåtstådende kjolar) När jag gick i 4-5 klass. sedan var de en som sa att jag var jättekonstig och lämnade mig utanför för att ingen skulle tro att hon var knäpp för att de var med mig. Jag försökte passa in lite mer och hade jeans mm. Men då ville alla vara med mig igen.Jag trivdes inte i kläderna så jag bytte igen. Hon kommenterade mina kläder och sedan sa jag bara " Tror du att du kan stoppa det jag gillar?" att du kan stoppa på vem jag är?".

Du ska aldrig låta nån ta ifrån dig det som du tyvker om att göra :)

Frida

[Rabbitte]
0

#18 Åh vad glad jag blir av att höra det. Nej sådana personer står egentligen under en själv. Hade med sådana problem under uppväxten med mobbning, men jag tappade inte mig själv och det är mer värt för mig än att följa "vad alla andra gör".
Men ibland blir jag lite osäker, som det här med bloggen, men alla är så snälla här och sambon håller på med koder på bloggen - förstår inget, men fungerar det blir jag glad🙂

marithaj
1

Tack vare det här inlägget hittade jag en suuupermysig blogg som jag kommer besöka fler gånger - ja din alltså, Rabbitte!😃

Låt för sjutton inte den där idioten som skriver taskiga kommentarer få köra ned dig i skorna så pass att du lägger ned bloggen!

[Rabbitte]
0

#20 Tack snälla, vad roligt!
Sambon har kodat och grejat här nu så får jag se imorgon och så om det händer något, hoppas INTE det!

LillaSnö
0

Det är lite "svårt" att kommentera på din blogg, tror att du kan gå in under inställningar och ändra så att man kan fylla i namn bara när man ska kommentera. Finns inte bland de allternativ du har nu utan då måste man vara kommentera via någon profil. Har man ingen av dessa blir det lite krångligt :). Vet att det går att lägga till "namn och vebbadress" eller liknande som profil. Värt ett test kanske. Hindrar inte taskiga kommentarer men underlättar för trevliga ;) hihi.

[Rabbitte]
0

#22, Tack, visste jag inte, ska se om jag kan fixa det🙂

bambiiii
0

ÖH MÄY GÄD! Du har sjukt BRA blogg… måste bara säga.. DU HAR OTROLIG FIN KANINBUR½

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Rabbitte]
0

#24 Tack snälla, har inte fått några dumma kommentarer idag så hoppas de har gett upp tack vare min IT-fixares … ja vad han nu gjorde😛

tesushie
0

vad är det för idiot som håller på sån själv bryr sig ingen i min blogg ingen går in där förutom en som gjorde en elak kommentar för mmig

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Kiyona
0

Vad heter din blogg? Sugen på att läsa när alla säger att den är sjukt bra :D

Hoppas du får styr på idioten som skriver dumheter! Sluta inte skriva pga en sådan människa som lever på att trycka ner folk. Du mår bra av din blogg och du gillar den likt många andra som läser den. Låt dig inte tryckas ner! Själv försöker jag blogga lite men suger på det och får typ inga gilla markeringar …fast ah får väl satsa lite mer ^^ Vore kul att inspireras av andra :)

Lycka till!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Rabbitte]
3

#27 Jättekloka ord - tack!
Bra vet jag inte om den är - alla är så snälla här, men tycker det är roligt i vilket fall att skriva och lägga upp bilder🙂 har inget hört av den där dumma idag så hoppas på det bästa.
Adressen är: http://kaninerochkaniner.blogspot.se/

tesushie
0

# 28 ska genast kolla den men håller med #27 sluta inte skriv

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

LillaSnö
0

?? Har du tagit bort den ändå? såg ju framemot att läsa om nytillskottet på lördag =)

Bloggen har tagits bort

Bloggen på kaninerochkaniner.blogspot.com har tagits bort. Den här adressen är inte tillgänglig för nya bloggar.

Trodde du att du skulle hitta din blogg här? Se 'Jag kan inte hitta min blogg på Internet, var är den?'

[Rabbitte]
2

#30 Nejdå, vi låste den igår för tillfället för sambon gjorde några mer inställningar, men nu ska den gå att se igen🙂

[krysopras]
0

Jättefin blogg!

Säger som de andra, ta inte bort den bara för att någon sjuk person skriver elakheter. Man ska inte låta elaka vinna. Det vore alldeles för roligt för dem. 

Jag såg förresten jättegulliga kaninäggkoppar och andra små kaninfigurer på Tiger i förrgår. Kostade bara någon/några tior. Ett måste för kaninprylälskaren =)

Tinkelbell
0

Blogspot har ju kommentars granskning inbyggt, har du satt igång den?Du kommer ju fortfarande få kommentarerna men dom kommer aldrig publiceras och då kanske dom tappar intresset? :)

Mvh Hela stora familjen <3

[Rabbitte]
0

#32 Tack! Nej precis, de har en ganska sorglig tillvaro om man tänker efter, men ändå, de kan väl göra en egen blogg och gnälla på än trakassera andras kan jag tycka.
Åh, finns de på nätet? (Tiger alltså)🙂

#33 Ja jag märkte det när jag var inne och tillät oregistrerade användare kommentera också, ska se om denne kommer förbi allt sambon kodat in nu annars aktiverar jag det, men tack snälla!

marithaj
0

Hehe, det känns som att jag har smittats av din iver Rabbitte, att få hem lilla Ellie efter ditt senaste inlägg på bloggen. Snart, snart, snaaart är hon hos er!

Ska bli jättespännande att få se bilder på det lilla underverket! 🤪

Var i Sverige bor du? Tyvärr verkar TGR (eller tiger) inte ha någon webbshop, men de har flera butiker runtom i landet 🙂

http://www.tgr-stores.se/

De har massor av galna men också användbara prylar till väääldigt låga priser. De har även en hel del pyssel-grejer (som alltså inte kostar många slantar).

[Rabbitte]
0

#35 Hihi är lätt hänt🙂
Vad roligt att du tycker det, de kommer upp på bloggen sen eftermiddag tror jag som det ser ut nu. Längtar så jag blir tokig, vill gå och lägga mig nu så det blir imorgon snabbare!

Tack för länken , ska kolla upp det!! 
Jag bor i södra Sverige - är en redig östgötte😃

Fridaaaa
0

#36 Jag bor med i södra Sverige :)
Väldigt långt ner ;)

[Rabbitte]
0

#37 Härligt, är så fint nedåt i vårt avlånga land. Är så van vid att landskapet är platt här så när jag åker upp till min ena syster i Norrland känns det som jag är utomlands bland alla kullar och dalar🙂

Fridaaaa
0

#38 haha :D

marithaj
1

#36 Jag bor då i Kaaalmaah = Kalmar - här är vi inge bra på att uttala bokstaven "r". Haha! 😃

Jag är också väldigt förtjust i södra Sverige och de fina lövskogarna som finns här ---> japp jag är en total naturnörd… Men jag tycker också det är vackert och mäktigt med de höga bergen och djupa dalarna i de norra delarna av Sverige.

Nu håller jag på att tappa bort mig alldeles i natursnacket här! 

Hoppas det går finfint med Ellie - och att den där tråkiga typen som kommenterade taskigt på din blogg håller sig borta!

Fridaaaa
1

#40 I Kalmar bor min lillasyster. Jag bor ca 10-11 mil från Kalmar :D
Är i skola ibland i Kalmar då jag läser via lärcenter :)

[Rabbitte]
0

#40 Man svävar lätt iväg när man pratar om naturen, älskar att vara ute i naturen, känns som det ofta går hand i hand med djurintresset. 
Jag skulle aldrig kunna bo där det inte fanns närhet till naturen. Jag bor med Vättern nästan utanför dörren och massor av natur i närheten.

Kalmar är ju en för mysig stad! Var där senast i somras❤️

marithaj
0

#41 Genom din blogg vet jag att du bor i fina Blekinge, men visste inte att du var i Kalmar då och då också, kul! 🙂

#42 Ah, då har du också nära till vattnet! Vättern är för mig en lite mystisk sjö och verkligen jättevacker (åkt "remmalag" på Visingsö som liten, tyckte det var magiskt!). 😛  

Fridaakesson och Rabbitte: Vi får anordna en "vi-som-är-kanintokiga"-träff i sommar här i Kalmar (när stan blommat upp lite mer och man inte fryser ihjäl i snålblåsten liksom). Kan vi ju kanske besöka TGR och den fina slottsparken? Hehe!😃

[Rabbitte]
0

#43 Visst är den! Vättern är allt lite mystisk, älskar ju Omberg och Tåkern - helt otroligt fint.
Åh, det skulle inte vara fel alls!👋

Fridaaaa
0

#43 Aha! haha :D
Ja dt är en fin stad :D

Ja hade varit härligt ;)