Nu ska jag bestÀlla garn! :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! âĄ
Sitter o slappar i soffan o ska snart kolla pÄ tv XD
"Bunnies are like choclate, you canÂŽt only have one"
Jessica, tack! :] Och jĂ€ttetrĂ„kigt med din kanin, men skönt att du Ă€ntligen tagit ett beslut. Det blir nog bĂ€st sĂ„, jĂ€ttestarkt av dig!â„
Dumma förkylning! Bort med dig, bort! :S
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Hade rĂ€knat med att bestĂ€lla typ 3, max 4, garnnystan. Slutade med att jag klickade hem 8 olika garn, 4 virkmönster och en ny virknĂ„l đđ€Sved faktiskt inte sĂ„ mycket i plĂ„nboken! đ
Allt detta kommer om 1-3 dagar!
à h har fÄtt hem hampisen nu ℠Hon kommer frÄn djurskyddet! =)
#6 Yey! :D Namn? :D
#9 Awww :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
landskaninhoppare â„ Vardagsblogg â„ Kaninblogg â„
# Men sĂ„ söt!! đ
Hihi, trodde det var en tjej men det var visst en kille med jÀtteliten pung :D Döpte om honom till Sigge, först var det Daisy =)
Tror jag dör var söt han Àr <3<3
#12 Sigge! đ
Det pĂ„minner mig om min pappas nĂ€ra kompis Sigge som gick bort tidigare idag i cancer :( Vila i frid Siggeâ„đș
Grattis till din Sigge! :Dâ€ïž
#13 Oj! Vad sorgligt. Jag fick namnet frÄn en hÀstbok, Sigge hihi. Men jag tycker det Àr ett fint namn :)
#14 Absolut, Sigge Ă€r ett jĂ€ttefint namn đ
đș
#9 aww! Vad gullig!
Halloj
//Joanna
Ănskar att jag hade mer pengar och kunde bestĂ€lla en tröja ifrĂ„n Kandeeshop⊠Men nope :( IstĂ€llet fĂ„r man vara avundsjuk pĂ„ klasskompisen som snart kommer ha alla fina linnena jag sjĂ€lv vill ha. Buhu ;P
Nu Ă€r Alfons hemma igen! Allt gick bra :) Ska pĂ„ Ă„terbesök med honom nĂ€sta vecka đ
# Jobbigt vÀrre! :S
HuvudvÀrk och illamÄende.. Fick gÄ hem efter halva skolan. Ville inte rÄka smitta ner nÄn om jag Àr magsjuk⊠:/
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
à h, Hildur sitter ute och föder.. Jag höll pÄ med musikinlÀmningen innan jag gick ut och jag sÀger bara, lycka till att jag kan koncentrera mig pÄ den nu!
Har haft en lĂ„ng och mysig morgon hĂ€r hemma! Hann med att göra en lyxfrukost med fĂ€rskpressad apelsinjuice, hembakt bröd och yoghurt med frysta bĂ€r, tillsammans med kaffe och tentaplugg. Nu ska jag strax göra i ordning en sallad att ta med och Ă€ta pĂ„ tĂ„get in till skolan. đ
Kan kaniner snarka?? Snuttis har nu lÄtit i tvÄ dar nÀr han legat och vilat/sovit, ett lÀtt halvt visslande ljud med knorr/morrningar. Trodde först de var jag nÀr jag andades men nix sÄ var de inte :o
Fick B pĂ„ Biologiprovet, sÄÄ nöjd! đđ
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. LÀs gÀrna Corneliaochdebras.blogg.se
16/3âŠ. DĂ„ hĂ€nder det!
â€ïž
// Johanna
Medarbetare pÄ DvÀrghamster iFokus
Dags för bebisar hos kaninerna. Honorna boar för fullt, honorna som inte ska ha bebisar Ă€r riktiga brunstmonster och hanarna vet inte vars dom ska ta vĂ€genâŠ
Första dagen i skolan efter lovet och efter magsjukan⊠Kan jag sÀga att jag Àr rÀtt glad att jag gÄr i en roligt klass, dagen blev sÄ mycket enklare!
Engelska⊠Glosor⊠BUHUUUUUU!!!
MVH Celina
Fick B pĂ„ franskaprovet ocksĂ„! YES đ
Hade polisen hos oss i klassen. De berĂ€ttade om massa saker (och inte hĂ€mtade nĂ„gon :p) inför jobb som polis osv osv. :) Förut stod det att jag antingen ville bli hundpolis eller veterinĂ€r, just nu lutar det mest Ă„t vet. đ
Jag har blivit pussad av en leopardgecko, slĂ„ det niđ
//Joanna
Snart dags att gĂ„ upp ur sĂ€ngen.. Det bĂ€sta med sovmoronar Ă€r frukost pĂ„ sĂ€ngen och att man kan ligga kvar:) skola till fyra idagâŠ
Det kan aldrig bli för mycket kaninrelaterat i vardagen, men kanske en liten alarmklocka borde gĂ„ igĂ„ng nĂ€r Hoppsan hamnar som exempel i min psykologiuppsatsâŠđ
#33 aww, Àlskar "gecko:sar"!!!! :D
FÄtt gratis massage av lille hampisen:) han sprang runt i lin sÀng under tÀcket pÄ mig och det var vÀldigt skönt :D dock sÄ fick han gÄ tillbaka till buren nu :)
Hade en mÀnnisko- och hÀstmassörska i skolan idag. :)
Allt inför 8ornas (min bla) prao nÀsta vecka! :D
Har friluftsdag i skolan idag, sÄ snart ska jag gÄ till stallet. (Det Àr valfritt vad man ska göra, finns massor med olika :D )
~Rabbits for Life~
Pingu Ă€r en trasdocka đ
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Stockholm imorgon dĂ„rĂ„! đ
SĂ„ fin â„

Cola-beroende = inte bra!
Och jag som ej kan rapa = inte bra med mycket kolsyra dÄ xD
#43 à h vad jobbigt med colaberoende⊠Jag var sockersugen hela tiden, vet inte riktigt hur jag slutade men jag och min kompis inledde en godis-snacks-kolsyraddricka-bakelser-förbjud, sÄ jag körde vÀl det i en mÄnad helt utan. Det var vÀl svÄrt i början men jag klarade det =) Nu kör jag med godis och lÀsk och ostbÄgar osv pÄ lördagar och fredagar (shhh) och jag tycker det funkar jÀttebra! SÄklart man blir skitsugen nÀr man gÄr i Ica, svinhungrig och har flera lektioner kvar, och det enda man kan köpa som Àr Àtbart Àr typ knÀckebröd och riskakor.. och naturgodis (endast sÄnna chips typ, inte sÄnna youghurt m.m)
#44 Ja visst Àr det!
Ja sockerberoende Àr just det som Àr felet :( Och dÄ Àr det frÀms cola jag blir sugen pÄ :/
Ja jag har trappat ner :) Blir frÀmst helger men nÀr jag sitter pÄ förelÀsning t.ex och Àr ivÀg hela dagen blir det lÀtt en liten cola eller sÄ :( Dricker ju inte mineralvatten helst, (inget gott)
#45 Ja, innan sÄ nÀr jag kom hem frÄn skolan tittade jag typ i alla skÄp efter kakor och godis xD Men jag tror det minskade nÀr jag började sluta sent i skolan och om jag Ät typ havregrynsgröt, dÄ blev jag mÀtt och hade inget sockersug =) Jag blir aldrig sugen pÄ nÄgon dricka, haha.
Ja jag tycker inte heller mineralvatten Àr gott. Smakar kolsyrat vatten med lite svag smak bara, blÀ!
#46 Vi Àr duktiga pÄ det, vi veckohandlar = finns inget sÄnt hÀr pÄ vardagarna, men det dumma Àr dÄ i skolan xD
Ja det Àr inget gott. Finns enstaka jag dricker men hjÀlper inte mot sötsuget ÀndÄ :/ Men fÄr minska lite i taget :)
Havregrynsgröt Àter jag ej ;) Men brukar Àta frukost osv men det Àr framÄt eftermiddagen nÀr man Àr trött osv som det kommer smygandes xD
#47 Ja det gör vi ocksĂ„ =) Pappa köper inte godis och lĂ€sk lĂ€ngre, bara pĂ„ lördagar och ev. fredagar =) Annars brukar vi ha typ ostbĂ„gar till fredagar. Kakor köper mamma ibland dĂ„ hon Ă„ker till kexfabriken och köper massa kakor : )) Gottelicious đ
Du kan ju Àta nÄgot annat, som nÄgra grova bröd med youghurt eller nÄgot =) Bara du Àter sÄ du blir mÀtt sÄ blir man inte sockersugen (om man Àter lÄngsamma kolhydrater dvs), sÄ Àr det iaf för mig :D
à kte 90 mil till BorlÀnge t.o.r. förra helgen och den hÀr helgen har jag Äkt 95 mil till min syster, med bil.. Men helt klart vÀrt det!
#49 vad ska du göra för spÀnnande i Stockholm ? :)
#48 Ăter mig alltid mĂ€tt till frukost :) brukar ta macka med Ă€gg pĂ„ och kaffe :) dock halvgrovt bröd, för klarar ej att Ă€ta för grovt bröd.Yoggi hĂ„ller jag inte mig mĂ€tt pĂ„ lĂ€nge plus att Ă€ven om jag blir mĂ€tt, fĂ„r jag sötsug mitt pĂ„ dagen, eftermiddagen & kvĂ€llen Ă€ndĂ„ :) Men blir alltid mĂ€tt. Men hjĂ€lper inte mot sötsuget sedan mitt pĂ„dagen och eftermiddagen/kvĂ€llen đ
LÄngsamma kolhydrater biter inte heller pÄ sötsuget :) Tar en frukt eller sÄ nÀr jag fÄr sötsug men dÄ blir det fruktsocker istÀllet = inte bra heller för mycket varje dag xD haha sÄ Àr ett dilemma men fÄr lösa det pÄ nÄgot vis xD
#51 haha vad jobbigt x) men ta inte med dig pengar⊠inte cash utan bara kortet för jag antar att du mÄste ta med dig plÄnkan eftersom du Àr vuxen. det kÀnns lite onödigt om man betalar med kort om man bara ska köpa en cola för 10 kr typ, sÄ tÀnker jag : ))
#52 Ja kort tar dem inte dÀr ÀndÄ, pÄ kafeterian, enbart kontant :)
Ja plÄnbok mÄste jag ha med, med körkort mm hehe :)
Blir dock lÀtt att man köper, nÀr man köper mat i affÀren (pÄ högskola mÄste man ha med egen mat, man fÄr den ej betald) xD
Men blir bÀttre och bÀttre, handlar mycket om sjÀlvdiciplin xD
IgÄr somnade min Àlskade katt Hannibal in. Otroligt jobbigt sen jag nog aldrig kÀnnt ett starkare band med nÄgot annat djur i hela mitt liv. God natt lilla BonBon, jag glömmer dig aldrig.
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
BÀsta lÄten xD <3 TEEHEE
#55 Beklagar :'(:'(:'(
#55 stackarn (bÄde du o BonBon)
Ă h hungrig :S
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Titta pÄ denna lÀnken
http://www.facebook.com/photo.php?v=446632668732079&set=vb.100001560502293&type=2&theater
Det Àr dansen vi gjorde för nÄgra mÄnader sedan. Det var sÄ kul! Vi gick och övade efter skolan pÄ fredagar och hade det askul, Àven pÄ gympalektionerna som jag i andra fall avskyr.
Ănskar vi kunde fĂ„ visa upp en gĂ„ng till, dĂ„ skulle vi visat upp mycket bĂ€ttre!
Kompisarna ringde "ska du inte med ut?" = ner till krogen och dansa
"Nej" sa jag
"Varför inte?" frÄgade de
"För att jag ska bygga ett kartonghus till Hoppsan, sitta lite pÄ iFokus och kolla pÄ skolarbetet lite"
Fick suckar tillbaka, la pĂ„ och tĂ€nkte "oj vad vuxen jag har blivit"đ
#61 Hihi sĂ„ mysigt đ
#62 Hihi ja, Ă€r inte alls mycket för att gĂ„ ut egentligen, dansar hemma nĂ€r ingen serđ dĂ„ kan man lĂ„tsas att man Ă€r jĂ€ttebraâŠ
#64 LÄter som en bra hemmakvÀll!
Ă
h ja de var verkligen lika, vilken liten söt en - nĂ€r de tvĂ€ttar öronen Ă€r för gulligt och sĂ„ tappar de det vid tippen och börjar omâ€ïž
#65 Japp đ
Naw, ja â„
#55 Tröst kramar skickas! :(
Kaniner ute i det fina vĂ€dret. đ
Testade att anvÀnda safari istÀllet för chrome nu, myycket snabbare! :D
#69 AnvÀnder ocksÄ Safari. Funkar super! :)
#70 Men du har vĂ€l en apple dator? Jag Ă€r iaf supernöjd nu đ Jag har alla webblĂ€sare men har bara anvĂ€nt chrome, men nu Ă€r det apple som gĂ€ller đ
Jag har ej testat safari pÄdenna datorn, men pÄ den stationÀra Àr chrome snabbare ^^,
Men kanske ska testa lite snabbt hur det Àr pÄ min bÀrbara ^^
TrÀnar franska.. prov pÄ tisdag och har inte pluggat nÄgonting, HEHE⊠har musikprov imorgon ocksÄ..
#73 Franska lÀste jag frÄn 6-9 :P Men minns typ inget lÀngre haha :D
Finns en kaninhona pÄ blocket som Àr född i dec 2011, och har redan fÄtt 4 kullar men sÀljs nu pga att hon ej ska ha fler ungar pga att hon bÀr bettfel. Stackars stackars hona! Synd att hon ej Àr nÀrmare :S
#75 finns sÄ mycket pÄ blocket som man blir arg/irriterad pÄ! SÄg en som sÄlde en "kaninbur" Det var en HAMSTERBUR! man sÄg klart och tydligt att en kanin inte hade fÄtt plats i den -.- sÄg Àven idag en som gjorde ett "jÀtte roligt" skÀmt, personen sÄlde en mus och hade skrivit en dö oseriös text + lagt upp en bild pÄ en död mus i en fÀlla, kul.
Far hem frÄn Norge imorgon⊠Vill inte lÀmna Isabell och Lionell, dom Àr ju bara för söta! ^^
Hamstern hade tydligen svintrÄkigt i buren nu ikvÀll och hÀngde i taket och klÀttrade pÄ gallret (glad att den inte biter i gallret iallafal). Kan inte ta ut honom nu för jag ska sova, men möblerade om jÀttemycket i buren =) IgÄr eller iförrgÄr satte jag in ett rör bland allt spÄn och dÀr la han all mat. Nu hÀllde jag ut all mat i en spriden hög och nu fick han fullt upp med att samla ihop det igen, sötisen. Och satte in ett stort hjul, lite broar m.m =)Tror jag ska sy en hÀngmatta imorgon, hihi =)
Kollade precis pÄ Zoologiska Skene's hemsida, dÀr de tydligen har skötselrÄd.
''Äh vad bra'' tÀnker man, dÄ vet ju nybörjare hur en kanin ska ha det. men nej, lÀser man skötselrÄden sÄ ser man att de bara vill ha pengar, stÄr t.ex. att kaniner ska vara tvÄ och tvÄ, att man kan ge kanin nÄgra tussar hö om dagen (!!) eller lÀgga upp det i höhÄllare (f*n ska dom som inte ha höhÄllare tÀnka? a jag ger kaninerna nÄgra tussar hö om dagen?) dessutom stÄr det att kaninen behöver nÄgon form av pellets eller gnagarblandning..
oj oj oooj!
har dessutom varit i den affÀren en massa gÄnger och kollat pÄ kaninerna, man ser dom bara bli fetare och fetare, av all den mat dom fÄr. de Àter ju knappt hö, utan dom tar pÄ det dom fÄr i matskÄlen, fast vet inte riktigt om det Àr gnagarblandning eller pellets..
dock har dom det ju bÀttre Àn andra djuraffÀrer, men usch sÀger jag bara.
Har egentligen prao nu. Började kl 9 och slutade kl 11. Men vi var sĂ„ mĂ„nga sĂ„ fick sluta tidigare⊠ska dock till tandlĂ€karn kl 15 đź
#80 Jag kommer jobba intensivt frĂ„n 08-16 đą i stallet! Uhh..
MĂ„ndagar Ă€r inte nĂ„diga, alltsÄ⊠Ăr fortfarande inte hemma, och har helt sjukt mycket plugg, analyser etc som ska fĂ€rdigstĂ€llas senast i övermorgon. Och natten till torsdag gĂ„r flyget till Frankrike, sĂ„ innan dess ska allt tvĂ€ttas, packas och göras i ordning. #stressen
massor av pluggish đą
#57, #58, #67 Tack â„
Nu ska jag plugga Engelska. LÀr gÄ bra.. hmpf..
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Har pluggat klart pÄ svenskan, bara nu massor av franska.. suck! -.-
Sitter just nu och funderar hur jag vill bygga Kaninburen??toalÄdaa?höhÄllare?vattenflaska elr vattenskÄl? Vart ska höet och sÄnt stÄ?
#81 Wow, vad roligt. đ Men jag fattar inte vad man ska göra i ett stall under dagen. :pp Typ rykta osv, mocka, ut- och in-slĂ€pp, mat x3, putsning?
--
Köpte Glitter bara för att One Direction Ă€r med i. đđ
Men FRIDA forever â€ïž
#87 Nja, helst hade jag velat jobba frÄn 10-14 xD Ja, pÄ morgonen Àr det mata hÀstarna-slÀppa ut, mocka, osv. Sen kommer vi sÀkert fÄ göra en massa extragrejer som att smörja in alla sadlar m.m, bara för att vi ska ha nÄgonting att göra. Dom skulle sÀkert inte göra det om inte vi var dÀr utan tar det som en extra grej liksom xD
Hoppas vi fĂ„r pyssla om hĂ€starna mycket. â„
SjĂ€lvstudiedag idag pga att vi blev klara med grupparbetet igĂ„r. HĂ€rligt vĂ€rre! đ
Sitter pĂ„ centralen med kaffe och scones frĂ„n Espresso House. Börjar inte förrĂ€n 13.50 idag, men hade en del plugg, samtal med lĂ€rare och sĂ„ som mĂ„ste bli klart innan jag Ă„ker till Frankrike. SÄ⊠What to do? đ
#88 Haha jaa, nĂ„got mĂ„ste ni vĂ€l göra đMen vad mysigt! TĂ€nkte ocksĂ„ praoa i stallet men min skumma klasskompis (som ocksĂ„ rider) praoar dĂ€r, sĂ„ skippade det. đ„”
--
Börjar min prao kl 15 idag. Men ska möta ena bĂ€stisen pĂ„ stan kl 12 för dĂ„ har hon jobbat klart. DĂ„ ska vi fika lite. đ
Arg pĂ„ Viola som förstörde mitt knĂ€ckebröd med Ă€gg pĂ„! Hoppade rakt upp pĂ„ tallriken. Grrr vad ska jag nu Ă€ta till frukost? Orkar inte koka 1 Ă€gg grâŠ.
Onödig dag.. började halv 10 och slutade halv 11, hade kunnat vara hemma istÀllet! :/
Fy helvette vad hemskt.. vet nÄgon vilket forum det var? Usch!
Gick vĂ€ldigt bra pĂ„ praoen! Fick dricks av ett par killar ocksĂ„ đ
UschUschUsch
Min dvÀrghamster hona har fÄtt en stor knuta pÄ ryggen.
Kan det vara cancernuta?
Hon Àr ju jÀttepigg och social, har inte ont heller.
Hunden börjar bli sliten och Àr nu nÀstan helt blind. Hon kan sitta och ''titta'' pÄ mig sen flyttar jag mig och hon fortsÀtter titta dit, sen sÀger jag hennes namn och dÄ reagerar hon. hmm..
Haft henne sedan hon var 8v gammal, alltsÄ lite mer Àn 12Är (hon fyller 13 i Dec), fick henne av mormor nÀr jag fyllde 3.
Alla kaniner utom Sture har avlidit, misstÀnkte det föra fodret (SV foder kanin&marsvin) sÄ jag hört att fler som gett det till sina kaniner har fÄtt ''se sina kaniner dö'' ;OO
Men nu ska jag ev. fÄ hem lilla Kiara :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare pÄ Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Usch.. Legat typ "död" sedan söndags kvÀll.. Hatar att vara sjuk :(
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En fd klasskamrat till mig fick barn igÄr.
Men hoppas det finns nĂ„gon som Ă€r dĂ€r ofta hos henne och hjĂ€lper henne, dĂ„ hon ej Ă€r lĂ€mplig att vara mamma Ă€nnu (trots att hon Ă€r lika gammal som mig) menmen :/ Hoppas dt gĂ„r bra, för barnets skullâŠ.
Och dĂ€r dog vĂ„rkĂ€nslorna, vaknade till 1 decimeter snöđ
Sov dÄligt i natt⊠Faktum Àr att jag inte sov alls ._. Ser ut att bli en slö dag idag :I
Haha mamma sĂ„g precis Danny Saucedo övningsköra đđ
Omg vad skönt att vara hemma nu!! Kom hem typ elva, och Àr jÀttetrött sÄ ska ta en liten nap^^
vaknade av att nÄgon lÄg och andades riktigt högt bakom mig inatt, riktigt obehaglig natt :s
Hemma frÄn skolan. LÄng dag men kul.
Ont i halsen nu men var det vÀrt ;)
AssÄ OEMGEEE jag vet vem som Àr A!!! assÄ det har förkrossat mig igennnnn ;(;(
#105 AAAAAAHHHH! Vem!!!!????
MVH Celina
#10 Wtf vadÄ A!? xO
Hela kroppen protesterar, har inte Ă„terhĂ€mtat mig helt frĂ„n magsjukan/matförgiftningen jag hade LU-helgen⊠Alla muskler och leder bara skriker⊠Helt sjukt hur nĂ„got sĂ„ litet, kan bryta ner sĂ„ mycket! :/ Hoppas vara tillbaka i form snart, basketen gĂ„r nog tungt just nu endĂ„âŠ
VÀldigt ledsen dÄ finaste hamstern Tindra som snart var 3 dog igÄr och Àgare Gerro Àr vÀldigt ledsen nu:-(:'(:'(
#106 JAG KAN INTE BERĂTTAAAAAAAAAA
VÀldigt skönt med studiedag! Fast vÄra katter Àr helt galna!
112# Superfint ju!! :)
~Rabbits for Life~
#113 Tacktack ^^
I tisdags fick jag reda pÄ att min medicin gör att mitt ansikte svullnar upp⊠-.- Fast bara lite men ÀndÄ.
Tur Àr att jag kanske slipper den nu och klarar mig bra pÄ mina andra mediciner. :3 SÄ om jag inte behöver anvÀnda den lÀngre sÄ borde jag fÄ den "normala" formen pÄ mitt ansikte igen om nÄgon mÄnad. ^^
Fast mina kompisar sa att dem inte har mÀrkt nÄgot. Och dem Àlskar mina "hamster kinder" (jag Àr inte överviktig, det Àr bara det att jag har ett runt ansikte med "fluffiga" kinder), dem brukar sitta och klÀmma och trycka pÄ dem, sÄ haha ja, alltid glÀdjer det nÄgon. xD
#155 Vad tar du medicin mot? Finnar?
Heldagen i Kalmar imorgon Àr instÀlld pga vÀdret. Yes, dÄ missar jag inget hehe (Àr sjuk, igen suck)
Vad skönt det var med studiedag idag och kompensationstid igÄr!! Var verkligen skoltrött (/Àr, hehe) sÄ det var skönt att fÄ komma bort och glömma skolan lite =)
Var iaf i stan med hanni idag, köpte en jÀttefin tröja och en skinnjacka pÄ Gina : )) Supernöjd, lÀngtar bara till vÄren nu!! Det har vart jÀttevarmt jÀttelÀnge sÄ blev det bara kallare och kallare och igÄr natt snöade det jÀttemkt.. tur att det inte stanande kvar idag men det ska tydligen snöa nÀsta vecka?! BlÀÀ!
Jag Àr ju ruggigt bra pÄ att laga mat ^^ Stekte kyckling och wokgrönsaker, gjorde en kryddröra och stekte med.. Aldrig luktat och smakat nÄgot sÄ enkelt och sÄ fruktansvÀrt gott! :D
#116 Haha, nej. Kan man ta medicin mot finnar? ^^
Jag har en kronisk tarmsjukdom, det heter Ursolös Kolit (stavning).
Fast det Àr ingen fara sÄ lÀnge jag tar medicin och att den funkar, dÄ lever jag ett normalt liv. :)
Innan jag fick det hĂ€r (vilket var februari 2012) sĂ„ hatade jag sjukhus. Men nu trivs jag typ i dem. đ
duktig som man Àr tappade jag en parfym som sjÀlvklart gick sönder, nu stinker allt tant.
SĂ„ hĂ€r dags imorgon Ă€r vi pĂ„ vĂ€g, snar har vi Ellie hĂ€r hemmaâ€ïž
HÀrlig med helg trots att jag Àr sjuk :/ Vill fÄ bukt pÄ denna skiten nu!
Yey har snart virkat klart min lagkamrat đ
#120 ja det kan man, och deR man fÄr frÄn vÄrdcentralen kan göra att ansiktet svullnar upp ^^