Kaninträff!
Hej om några veckor( idag är det den 13/3) tänkte jag att min lilla Cupcake skulle få träffa en tjej/ kastrerad kille på högst 1 år! Jag bor i Lund i Skåne och är själv tolv år! Krav: Kaninen som kille måste vara kastrerad! Kaninen skall vara lugn och van vid andra kaniner Kaninen skall funka med andra kaniner Du skall bo i Lund Tjej/ kille spelar ingen roll men mellan 10-13 år Du ska vara van vid kaniner! Fakta om mig o Cupcake: Jag är tolv år snart tretton och bor i Lund! Jag har hund och katt ( alltså din kanin skall helst inte vara livrädd för andra djur) Cupcake bor inne i mitt rum och där hundar + katter ej får vistas. Hon är lugn och van vid andra kaniner! Skicka en bild på dig och din kanin! Ju fler, desto bättre! (För då har jag lättare att se vem det är jag pratar med!) Själv är jag tjej! Hoppas vi ses Här kommer bild på mig och Cupcake! Vi ser lite roliga ut! (:
varför vill du din kanin ska träffa en annan ?
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Ej lämpligt att släppa ihop främmande kaniner. Inget man ska göra. :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Väldigt dålig idé att låta kaniner träffas helt random, ;)
Kaninen som kommer till dig kommer vara stressad och det dubblar chanserna för skador..
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Varför? Det tog ett halvår för mina att bli kompisar…
MVH Celina
Inget illa menat här, men av vilka anledningar vill du att din kanin ska träffa en annan bara sådär? Det kan sluta med rejält slagsmål! Dessutom så behöver inte kaniner umgås med andra kaniner på "lekdejter" som tex. hundar kan göra. Vill du ha sällskap åt henne så bör du köpa en till kanin, men inte alls säkert att de fungerar ihop där.
Ett tips? om du vill umgås med kaninintresserade personer så kan man skapa en form av klubb, eller gå med i den. Där kan man träffa andra med samma intresse, mysa och prata kanin. Prova kanske med Kaninhoppning?
Hälsningar Amanda och kaninerna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
TS kanske tänker sig nåt sånt här? Jag tycker att det verkar väldigt mysigt och trevligt för kaninerna att få träffa andra utan att inkräkta på varandras revir. Men jag tror att man då behöver en ganska stor yta och många kaniner, så att ingen blir direkt utpekad på något sätt.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Jo! Jag gillar ju tävlingar och utställningar. Så jag tänkte vi kunde samlas ett gäng i min STORA trädgård. Kanske sätta upp hinder osv… Kaninerna behöver inte vara kompisar, bara att man håller dom ifrån varandra och hoppar hinder med egen kanin. Roligare ju fler man är! Jag menar så som #6 video!
#7 Din kanin är bara liten = ska ej hoppa, gå i sele mm. Plus ej vaccinerad..
Plus att det är mcket planering, ansvar mm med såna träffar :)
Ja vet, men om du läste i artikeln skrev jag att jag vill vänta några månader innan jag har kaninträff, dessutom tänkte jag mer en tävling där kaninerna hoppar över hinder mm. Man kan hålla dom ifrån varandra. Dessutom har jag en kastrerad hane som jag tänkte skulle vara med på kaninträffen, och Cupcake är visserligen liten, men van vid andra kaniner. Hon vill vara med andra kaniner!
#9 Skriv vem du talar med, underlättar mycket :)
Vilken artikel? Ser ingen artikel? Ditt inlägg menar du? Jo har läst det :)
Men krävs mycket planering osv innan :)
Ok