Frågor...
Hej har ett antal frågor till er som är vana med kaniner. Hur mycket äter en kaninunge på sex veckor? Hur vänjer man två kaniner på bästa sätt? (En hona + kastrerad hane) Om en kaninunge på 6 veckor bott inne med ca 8 grader, när kan man ta ut den igen? Kan man ha ute en ovaccinerad kaninunge? Det var det jag kom på (; tacksam för svar…
1. Beror på kaninens storlek, vilken pellets du har osv.
Men runt 1 dl skulle jag tippa på, det gav jag till min:)
2. De får vänja sig genom att ha burarna bredvid varandra först tycker jag och när de släpps ihop, ska det vara på ett neutralt ställe :)
3. Ja det kan du. Inga av mina kaniner är vaccinerade. Men bor du i ett drabbat område där de sjukdomar man vaccinerar mot finns, bör du vaccinera sen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för svar!
Hon är blandning mellan belgisk jätte/ lejon kanin
#3 Okej, då får du räkna med att hon kan bli stor, och då måste du ha mycket stor bur. Speciellt om du ska ha dem 2 tillsammans :)
Plus att jättekanin bör ej säljas före 10-12 veckors ålder, alltså är hon igentligen skild för tidigt :/ Men eftersom hon äter som hon ska osv är det ingen fara denna gången :)
Ok, buren har bredden 80cm och längd 140cm Är det ok?
#5 Beror på höjden, minst 70 cm höjd måste en jättekanin ha, om nu kaninen blir så stor :) Men skulle inte ha mindre :)
Men skulle ej ha 2 kaniner i den, om nu den ena blir stor :)
#7 Ja sitter hagen till, så att de kan skutta ut och in dygnet runt , är det ingen fara tycker jag.
Spännande och se hur stor hon blir. Hon kanske ej blir så stor :)
Men hur hög är hagen och buren?
Den ena heter Pluto, han är normal stor. Kullen innan Cupcakes är nu vuxna och är lite större än normal stor. Och Cupcake är ju trots allt blandning mellan jätte och pappan är lejon
#9 Dock kan det skilja sig från kull till kull :)
Hon kan bli stor ändå, eftersom hon har belgisk jätte i sig. :=D
Hagen är 160cm så kan jag nästan stå rakt i den! (: Buren är ungefär 85cm Är det ok, tycker du? (:
#11 Okej, ja det är ej inte för lågt :)
Jag menar höjden! (;
När jag prasslar och sätter mig vid Cupcakes bur kommer hon fram från sitt lilla hus eller var hon nu är. Är det normalt
#13 Jo förstod det :)
#14 Visar att hon är nyfiken och inte rädd att hon vågar komma fram :)
Ok
hur ser sötisen ut ?vill se bild eller film !!
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#18 gud vad söt hon är!! <3
//chilliekanin
Sååååå söt #20
#21 tack han är stor nu men lika söt tycker jag XD ville ha bild på han känne tecken egentligen ett öra upp och ett öra ner brukar han alltid nästan sita med jag trodde det skulle växa bort men nej han sitter fortfarande så XD
bild min goseplutt amai i nutid sovandes i min famn
ne va söt :D min kanin vill inte att man rör honom :( o det känns lite tråkigt..
#23 inte min heller egentligen men ibland får man gosa lite allra helst när han varit ute och hoppat i snön hela dagen