Är denna bra?
Hejsan! Jag undrade över en bur på Teddytassen, http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/sommarburar%2D%2Dhagar/nylongolv-till-kaninhage-metall-med-lucka-758.html Är den bra? Jag har mailat angående måtten, så förhoppningsvis får jag svar snart! Tanken är då att min kompis 2 kaniner ska bo i den varannan vecka. Vad tycker ni?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Varför skulle dom bo i den varannan vecka? Djur mår sällan bra av att flytta fram och tillbaka 😮

Mvh Stephanie 

#1 Min Susie har fått flytta med mig till min kusin ungefär varannan vecka när Susie var yngre och hon mådde verkligen inte sämre av det :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
1 jag har haft djur som pendlat fram och tillbaka och dom mår inte sämre för det!
#1 Jag åker med min kanin till skolan åker dit söndag eftermiddag och åker hem på fredagar och han mår inte dåligt för det. Han ser fram emot att åka till skolan, där han kan få springa av sig i hela pentryt så det fungerar jättebra
//Joanna
jag tycker den ser väldigt liten ut för att rymma två kaniner i.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag hade inte haft varken 1 eller 2 kaniner i den. Står inga mått dessutom?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
6 vi har mailat och frågat måtten.
Jag hade ej haft mer än max 1 kaninen i den om den precis har godkända mått.
och ska dem bo där varannan vecka, tycker jag det är bättre med rejäla inneburar från början :)
i mina ögon ser den lika liten som en hamsterhage. Tycker den inte ser så bra ut så köp istället två-tre paket kompostgaller så bli det jättebra. Jag har det själv och om man har det i botten också så är den helt rymmningsäker men om man har en kanin som inte gräver så mycket (som jag har) så behöver man inte ha i botten :)
Frida
Måtten finner du om du letar efter självaste hagen, då denna länk rör golvet till hagen. Personligen skulle jag själv köpa kompostgaller 4 st för 99 kr på Biltema till exempel - vilket ger en Hage på 1 kvm. Och så stor är den där hagen ungefär. Ni sparar några hundralappar genom att köpa 1-3 paket kompostgaller. OBS att priset som rör länken endast är för golvet, hagen får man köpa bredvid ;)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Måtten finner du om du letar efter självaste hagen, då denna länk rör golvet till hagen. Personligen skulle jag själv köpa kompostgaller 4 st för 99 kr på Biltema till exempel - vilket ger en Hage på 1 kvm. Och så stor är den där hagen ungefär. Ni sparar några hundralappar genom att köpa 1-3 paket kompostgaller. OBS att priset som rör länken endast är för golvet, hagen får man köpa bredvid ;)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Du kan inte köpa två paket med kompostgaller och sedan investera i två begagnade mattor? :)
två paket kompostgaller som #12 säger och en presenning, voila samma stuk fast till betydligt billigare pris.
Tack, hon ska köpa kompost galler istället. Men vilka mattor kan man köpa?
#14 Ja, vanliga begagnade mattor, spelar nog ingen större roll, eller en grön pressening som underlag med matta under?
#14 det där med mattor beror på om kaninerna tuggar på dem eller inte. Det är ju viktigt att de inte får i sig något som fastnar i magen med deras känsliga tarmar. Om de inte tuggar kan man ha vilka mattor som helst, vi har tex begagnade trasmattor, handdukar osv. Dörrmatta med mjuk ovansida (inte plast) kan funka bra. Men om kaninerna tuggar är det enda som är helt ofarligt fleece.
#16 Jo, precis. Men jag tänkte ifall hon har mattor under presenning :)
Jag använder kompostgaller och jag har balkongmatta. De har ofta piggar på undersidan som förhindrar att de glider omkring när kaninen skuttar runt (om de ska vara inomhus) och kaninerna gillar att gräva på dem utan att mattan förstörs. Rusta har väldigt billiga, finns i färgerna grön, grå och svart.
fast om du köper en tillräckligt stor presenning så du kan vika upp den en bit kan du ju ha strö utan problem
kan man inte ha en liten heltäckningsmatta? men då kanske den måste vara rumsren
Frida
Troligtvis för liten… Teddytassens burar är jättesmå! beror nog på hur stor kanin din kompis har! Vi beställde en, efter bara några dagar hade den gått sönder! Nu är den sönder på 3 ställen! Går inte att ha en kanin in den längre!! snarare marsvinsbur, ja!😐
#21 Marsvin behöver lika bra burar som kaniner ;)
Hon lyssnade inte på vad ni har sagt :/ Hon köpte den buren och mattan…
#23 😕 Trist när personer inte kan lyssna och ta in vad som är bra eller dåligt :S
Ja!
Vill inte vara otrevlig, men varför frågade du då?
Om du inte lyssnar på åsikterna?
#26 Det är inte TS som har köpt burarna, det är hennes kompis.
Står bland annat i huvudtråden :)
#26 Som sagt så var det inte jag som undrade utan min kompis.
Undrar hur länge de buren kommer hålla :/
Okej…😉
Ska köpa en kanin från teddytassen… Hoppas inte den är dålig kvalite…😛
ASG XD
#29 Kan nog hända. Har hört om mycket aggressiva kaniner därifrån som många familjer lämnat in till omplacering som en jag känner till har.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#29 Hon är ganska otrevlig med när man frågar grejer :/
#29 Hört både bra och dåligt om dem ang kaniner därifrån-
Jag tycker den ser liten ut för två kaniner..
Okej! Kaninen jag ska köpa har jag tänkt använda till avel… inte bra med aggresiv kanske…😕
#35 Nej aggresiva kaniner avlar man ej på :)
Vissa honor kan vara tjuriga, och bitska vid dräktighet eller brunst, men det är ju en annan sak :)
Finns många bra uppfödare av kaniner i Sverige :D
mm… :) Får se hur hon är!