[K] Hermelinhona
Hejsan!
Söker efter en hermelinhona, unge eller ungdjur, som är fin i kroppen små öron och wienertecknad. Vill då köpa!
Det kan också vara en planerad kull, gärna där färgerna viltgul, havanna, blå är förväntade. Andra färger också av intresse.
Aut viam inveniam aut faciam
Hej, jag heter Andrea. Jag ska troligen föda upp kaniner till våren. Var bor du? Ja bor i Göteborg och Mamman till kullen heter Mareng och är i färgen Isabella, pappan kommer troligen Japp och är i färgen Svart. Min hemsida: http://hermelinberget.weebly.com/
Hej. Min syster har en kull hermelin/dvärgteddy. Pm:a om de låter intressant. Finns i södra stockholm
#1 Hon är väl inte gammal nog då?!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Frågar du mig??
Anicia, hon frågade dig eftersom hon skrev #1.
#1 Det låter intressant! Jag heter Stina och bor i Gävle :)
Jo, Mareng kommer vara gammal nog när vi börjar föda upp med henne men vi parar henne inte för en om april-maj någon gång..
#7 är inte hon typ 3 månader nu?
Tycker att du ska vänta med att para mareng så att hon får växa färdigt först. Såg på din hemsida att hon var född i mitten av september. Tycler att hon är för ung för att paras redan i april.
#7 Om honan är för ung vid födsel och PARNING är det inte längre intressant. Men hoppas du väntar tills hon är redo! Kan också vara intressant med en dvärgvädur. Men isåfall måste det vara en unge, och wienertecknad i gärna någon brunaktig färg. Rex och satin också intressant. Men, söker främst en hermelin.
Hon är om två dagar 6 månader…
#11 #12
tycker du ska para henne vid 11-12 månader. Då har hon växt färdigt för det mesta ^^
#11 Bättre att du gör egen tråd, eftersom detta är en köptråd :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok, tack
Har pratat med en tjej som kan mycket om kaniner och hon sa att man kan para dom vid 5 månader redan så jag kommer nog att hålla fast vid att para henne någon gång i mitten av april, då är hon 7 månader…
#16 Låt kaninen växa färdigt först!
Har en hermelinhona zobelsiames brun som blir ett år den 25 maj. Hon är eventuellt dräktig med en av mina hanar, lejonhuvad otter svart. Hon är på dag 33 och har inte fått några ungar och tvivlar på att det kommer bli några. Om det inte blir några kommer jag para om henne med en renrasig hermelinhane, om du är intresserad? Är det någon färg du absolut inte kan tänka dig? :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Ok, men hon kommer paras någon gång i år i varje fall sedan kanske det blir sen sommar i så fall..:/
19# Min hona var runt 8 månader när jag parade henne (vilket är yngsta åldern enligt mig).
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#16 För tidigt att para så tidigt som vid 5 månaders ålder= den tjejen har kan inte så mycket som hon säger :) Eller just om Avel i alla fall :) Före 7 månaders ålder är ej lämpligt att para sin kanin. Kaninen måste få växa på sig osv. Ungar ska ej ha ungar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Att para en 5 månaders kanin är som att göra en 12åring gravid. De går men hon är varlen mogen eller redo i kroppen för en graviditet eller ett barn.
Tack för att ni har informerat vad ni tycker, som jag sa kommer jag inte para henne nu när hon är 5 månader utan väntar ett tag till tills hon har vuxit färdigt.
Ni kan ta och låsa denna tråd, tack.
http://www.humlevagenskaniner.cybersite.nu/startsida
fina wienertecknade Hermelutter, vet dock inte om hon har någon kull på g.
#16 Äckligt att man har mage o para sina honor när dom bara är 5mån!! Hoppas personen som gav dej det svaret läser här inne!!