Vilken ras?
Jag vet att jag kan verka okunnig och inte så ansvarsfull! Men jag undrar Vilken ras? min 1 åriga kastrerade hane är. Han är social och älskar att hoppa! Hans öron är ca 11cm och hans längd är ca 35cm. Han är vit under magen. Resten av kroppen är brun, svart och grå. Vad kan han vara för ras?
Han är viltfärgad brun, vet du ungefär hur mycket han väger? Tror det är någon korsning, belgisk jätte tycker jag han är lite lik. Har dock inga erfarenheter av den rasen… Söt kille iallafall :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Hur mycket vägar han?
Ser ut att vara en jättekorsning tycker jag :P För han ser stor ut :)
Vart är han köpt?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag fick honom av min fritidsgård. Dom visste inget mer än att han är kastrerad och vaccinerad. Ett ögonblick skall jag väga honom!
Han väger: 1150 ungefär
Hmm… Det går nog inte att säga säkert, men med tanke på storleken och hans långa öron skulle jag gissa på någon korsning med dvärgvädur.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Jag menar han väger ca 1150g
#5 What inte mer? Han ser stor ut xD
Men tror då dvärgvädurskorsning :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Under 3 kg räknas han som en dvärgkanin! Skulle tro att han har dvärgvädur i sig då vi haft likande korsningar hemma. Fast det finns ju hur många kombinationer som helst! Den jag hade vägde runt 2 kg och hade uppåt öron trots ena föräldern var dvärgvädur. Stånde öron är ett dominant anlag.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Du har inte vägt fel eller så? Kan knappast stämma, han ser ut att vara typ 1700-2000 gr minst :D
Kan ha vägt fel! Man kan aldrig lita på vår våg!
#11 Han ser ut som en större korsning faktiskt. Om jag säger såhär. Är han tyngre än två mjölkpaket eller exempel två liter vatten? :P
Kanske lättare för dig ifall vågen krånglar. Han har ju ganska stora öron. Han påminner mycket om en vädurskorsning
ser verkligen ut som en bj korsning :)
Han väger ungefär lika mycket som tre mjölkpaket!
#14 Okej, ca 3 kilo om det är 1 liters mjölkpaket.
Tycker han ser mer viltgrå ut än viltbrun.
Jag ger honom 2dl pellets varge dag. (Han bor ute) Är det lagom?
Hade en belgiskt jätteblandning runt 3-4 kg. Fick ge honom 2 dl per dag.