Glad idag!
Saknaden efter min Dvärgvädur, som jag misstänker vart stulen från sin rasthage på vår uteplats har varit stor. Nu har jag hittat en uppfödare i min närhet som föder upp viltgula & viltgula manteltecknade och i slutet av veckan ska kullen födas. Tycker det är jättespännande, samt att få följa dem från början. Så idag har jag lämnat intresseanmälan på en viltgula, om det föds någon återstår att se. Och bur är beställd från Danska zoopluss, så jag hoppas detta ska bli bra. //Linda
Åh vad mysigt!
Väntar själv på att en liten hona vi tingat ska växa till sig lite, har följt henne sen hon var drygt 2,5 vecka och den 16 mars ska vi hämta hem henne. Ellie ska hon heta - är en japanfärgad dvärgvädur rex.
Vad spännande -Fin blogg du har! //Linda
Tack!🙂
Mamma kanin gick tom, så nu hoppas jag att det blir ungar i andra kullen som är beräknade 23/3, också gulingar.
//Linda
Vilken bur har du beställt från zooplus? =)
#4 Tråkigt att hon gick tom!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som #5 sa, vad har du beställt?
//Selma
Stay strong, whathever they say.
#7 men är den laglig? Måste ju vara det ändå :)
#8 De där är lagliga.
#9 Har sett burar som ser likadana ut som ej varit det, därför undrade jag :) Alltså varit för låga :)
Dessa e måtten enligt DK på burarna. (yttermått)
Classic I: L 105 x B 64 x H 92 cm
Classic II: L 116 x B 64 x H 92 cm
Min har måtten enligt leverantör L 116 x B 63 X H 92 cm. (yttermått)
Dvs ungefär samma som den större varianten.
Innermåtten på min bur är: Längd 105, bredd 55, höjd 51 på hängande takdelen.
Därav bör innemåtten på den större classic buren vara : L 105, B 56, H 51.
Innemåttet på mindre buren bör vara: L 94, B 56, H 51.
Om så är fallet är båda godkända.
#11 Ja är måtten så är dem godkända :)
För vet en som hade en sådan bur och den hade ej godkänd höjd, innemåtten då. Men kanske olika storlekar eller så är det ändrat :)
#12 Nu vet jag inte 100% eftersom vi inte har samma sort. Men jag skulle tro att måtten för henne blir detsamma då virket och allt ser så likadant ut :)
#13 Ja borde vara det då :)