Den rädslan...
Idag när jag skulle till kaninerna så var allting som vanligt…
När jag går in till kaninerna så är inte Snö i sin Hage.
Ähh hon är nog i buren, men nej det var hon inte. Jag blir smått panikslagen och är jätterädd att hon har skadat sig. (kaninerna bor i en bod med massor av "kanindåliga" saker runt omkring sig)
Jag är skiträdd och letar som en galning. Plötsligt ser jag en snöboll springa fram till mig. (ville ha min uppmärksamhet)
Jag blir så glad över att se henne igen så jag får glädjetårar och kramar om henne 😇
Hon hade en del "tvättfläckar" på huvudet och antar att hon smet till hennes granne. Tur för alla att hannen är kastrerad 🥵
Hon har troligtvis varit inne i buren för att det var små bajspluppar precis vid buren.
Först förstod jag inte hur hon hade burit sig åt för att komma ur buren men det avslöjade hon ganska snart:
hon hade hoppat upp helt själv på burtaket (en höjt på 50 cm) och sedan hoppat ner på andra sidan. (skulle aldrig tro att hon skulle våga hoppa så högt. Snöflickan var så modig🤪
Nu är det ett slags inprovoserat skydd på taket så hon inte kan komma upp där igen🥵
Förstår hur du känner. Fick min förra Dvärgvädur stulen från sin rasthage på vår baksida i höstas, har nu en ny kanin och när jag vid ett tillfälle skulle titta till honom fanns han varken i hagen eller buren, fick lite panik då, men så prasslade det till i halmhögen längst in i buren, då hade han bökat in sig där och hade det mysigt. Men rädd att han också var borta blev jag. //Linda
#1 vet rädslan är olidlig.
#1 fy att din nin blev stulen. Hoppas ingen får uppleva den känslan
Vad skönt att allt gick bra!
#1 Usch vad otäckt, så hemskt att din kanin blev stulen😕
#4 vet var verkligen jätterädd att hon hade skadat sig :( Hon fick sig minsann en spännande natt ;)
Tur allting gick bra och hon är i in bur igen! :) Hon har säkert haft det jätte skoj och varit på upptäcktsfärd haha!
Hände mig med i sommras, hade kaninen ute i hagen medan jag gick in i stallet och skulle hämta vattenflaskan. När jag kommer ut igen så var där ingen kanin i buren! Blev lite rädd eftersom jag har två katter och en rottis som aldrig hade träffat honom. Som tur var hade han skuttat ner i en backe och satt och käkade gräs medan min hund låg och passade honom. Så första presentationen mellan hund och kanin fixade dom själva och det gick galant, dom är faktiskt riktiga vänner när Tuff är lös ute så brukar han hoppa och sätta sig mellan hundens framben haha!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#6 haha! Vilken tur :). Att det inte hände något. Snö skulle vara omöjlig vid sådant tillfälle! (skulle försvinna pga alla glädjeskutten hon gör)När on sprang till mig såg det ut som hon sa: - vigge, vigge! Kolla vad jag har lyckats göra i natt! Är inte jag jättecool? Hon är bara för charmig!