HJĂLP!!
Tjabba allesammans! đ
jag har haft en kanin i ungefÀr 2,3 mÄnader
och den gör lite konstiga ljud som jag tror kommer frĂ„n magen hon liksom hoppar till och svĂ€nger pĂ„ huvudet nĂ€r hon gör det ''ljudet''. đ
hur som helst jag undrar om detta Ă€r normalt eller att det kanske Ă€r nĂ„got fel pĂ„ henne . annars Ă€r hon pigg och nĂ€r vi Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng har ni kaske nĂ„gra tips? pĂ„ hur jag kan klippa klorna pĂ„ min kanin.đ
http://kanin.ifokus.se/articles/4d715414b9cb46222d064cd2-bra-rubriker-ar-viktiga?discussions-2
Ang klokloppning: Antingen kan en hÄlla och en annan klippa.
Eller ha kaninen i famnen och klippa en tass i taget t.ex
Hur har ni gjort sedan ni fick hem henne?
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
jag har klippt henne en gĂ„ng dĂ€r jag köpte henne men jag har annars inte klippt hennes klor sjĂ€lv!! đ
#2 Okej :) Men testa det jag skrev dÄ?SÄ gör jag med mina: antingen hÄller min sambo och jag klipper eller tvÀrtom. Eller sitter vissa i knÀet och jag tar upp en tass i taget och klipper. Beror pÄ kaninen :)
ok tack för tipset!! đ
#4 :) Och lÀs gÀrna lÀnken jag skickade med i #1 :)
Hur lÄter ljudet, lÄter det som att magen lÄter/kurrar eller Àr det som kaninen morrar eller sÄ?
det lÄter som om magen kurrar
#7 det Àr inte bra, nÀr kaniners mage kurrar kan det tyda pÄ att den har gaser eller Àr dÄlig i magen och det kan vara farligt för kaniner. Har det varit sÄ lÀnge? Vilken mat fÄr kaninen? Bajsar den som vanligt, hur ser pluttarna ut?
man ska inte ge smÄ kaniner stora mÀngder med grÀs och sÄnt direkt man mÄste ta lite i taget. Isbergsallad Àr det mycket gaser i och nÀr det Àr sÄ smÄ Àr magen inte helt utvecklad.
Frida
den fĂ„r pelletts och lite annat gott och hö. hennes pluttar/bajs Ă€r konstigt vĂ€ldigt fĂ„ gĂ„nger men hennes pluttar/bajs Ă€r annars OK. đ