Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hÀlsa-och-skötsel
LĂ€st 541 ggr
lol3386
0

HJÄLP!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjabba allesammans! 😃

jag har haft en kanin  i ungefĂ€r 2,3 mĂ„nader

och den gör lite konstiga ljud som jag tror kommer frĂ„n magen hon liksom hoppar till och svĂ€nger pĂ„ huvudet nĂ€r hon gör det ''ljudet''. 😐

hur som helst jag undrar om detta Ă€r normalt eller att det kanske Ă€r nĂ„got fel pĂ„ henne . annars Ă€r hon pigg och nĂ€r vi Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng har ni kaske nĂ„gra tips? pĂ„ hur jag kan klippa klorna pĂ„ min kanin.🙂

Fridaaaa
0

http://kanin.ifokus.se/articles/4d715414b9cb46222d064cd2-bra-rubriker-ar-viktiga?discussions-2

Ang klokloppning: Antingen kan en hÄlla och en annan klippa.
Eller ha kaninen i famnen och klippa en tass i taget t.ex

Hur har ni gjort sedan ni fick hem henne?

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

lol3386
0

jag har klippt henne en gĂ„ng dĂ€r jag köpte henne men jag har annars inte klippt hennes klor sjĂ€lv!!  😐

Fridaaaa
0

#2 Okej :) Men testa det jag skrev dÄ?SÄ gör jag med mina: antingen hÄller min sambo och jag klipper eller tvÀrtom. Eller sitter vissa i knÀet och jag tar upp en tass i taget och klipper. Beror pÄ kaninen :)

lol3386
0

ok tack för tipset!! 🙂

Fridaaaa
1

#4 :) Och lÀs gÀrna lÀnken jag skickade med i #1 :)

LisaKanin
0

Hur lÄter ljudet, lÄter det som att magen lÄter/kurrar eller Àr det som kaninen morrar eller sÄ?

lol3386
0

det lÄter som om magen kurrar

LisaKanin
0

#7 det Àr inte bra, nÀr kaniners mage kurrar kan det tyda pÄ att den har gaser eller Àr dÄlig i magen och det kan vara farligt för kaniner. Har det varit sÄ lÀnge? Vilken mat fÄr kaninen? Bajsar den som vanligt, hur ser pluttarna ut?

fsigge
0

man ska inte ge smÄ kaniner stora mÀngder med grÀs och sÄnt direkt man mÄste ta lite i taget. Isbergsallad Àr det mycket gaser i och nÀr det Àr sÄ smÄ Àr magen inte helt utvecklad.

Frida

lol3386
0

den fĂ„r pelletts och lite annat gott och hö. hennes pluttar/bajs Ă€r konstigt vĂ€ldigt fĂ„ gĂ„nger men hennes pluttar/bajs Ă€r annars OK. 😐