Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1018 ggr
iJennie
0

Isolering?

Jag har hört att man ska isolera kanin burarna med frigolit, men om man har ett stort förråd (kommer ej på måtten, men flera kvadratmeter) kan man då isolera med ''vanlig'' isolering? Vi har rester efter husbygget - därför jag undra, känns onödigt att slänga så mycket.

/Kram Jennifer

Fridaaaa
0

Finns inget ska ang den saken :) Alltså inget måste. Det är enbart om man vill isolera med något, som frigolit är mycket bättre än vanlig isolering :)

Vi har 3 kaniner i våran ena bod, som är oisolerad och fungerar helbra :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

iJennie
0

Okej, man kanske inte behöver det. Men hade för mig att man iallfall skulle isolera en del, och då hade jag läst att man absolut inte fick isolera med vanlig isolering - men om frigolit är bättre så blir det nog det!

/Kram Jennifer

Fridaaaa
0

#2 Inget måste :) Bara dem har vindfritt, bra hus, tjockt med halm t.ex att gosa in sig i så :D
Men frigolit är bättre ja, det har jag i min ena utebur (var så när vi köpte den, dock bara bodelen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

iJennie
0

#3 Okej, jag tänkte bara isolera en del (bodelen - tänkte göra ett litet hus). Tack för svar! :D

/Kram Jennifer

Storkebodas
0

Finns ingen mening att isolera om utrymmet inte ska vara uppvärmt. Kan snarare vara en nackdel då isoleringen bevarar fukten. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

iJennie
0

#5 Okej, tack!

/Kram Jennifer

Helin_
0

"Vanlig" isolering ska inte användas i utrymmen som inte e uppvärmda. Om du ska isolera så bör du köpa frigolit. Men man behöver absolut inte isolera om de är vindfritt. Kaniner är mer känsliga för drag än kyla.

iJennie
0

#7 Okej tack! Problemet är väl att det drar just där - därför ville jag isolera. Men får se, kommer kanske genomföras i slutet av sommaren, eller inte.

/Kram Jennifer

Zabbio
0

#8 Bättre att se till att väggarna är täta i så fall :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.