Hoppsan är sjuk
Efter en orolig natt med veterinärsrådgivningen i telefonen och med ett vakande öga på Hoppsan ska vi nu åka in akut till veterinären med honom❤️
Håll alla tummar och tassar att det går bra!
Håller tummar, tår och tassar att det går bra!❤️
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag och kaninerna håller tummarna och tassarna!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#1 Tack snälla du!
Men vad har hänt med hoppsan? Håller tummar och tassar och hoppas på att de går bra! ❤
Åhh vi alla håller både tummar och tassar här hemma och hoppas att allt går bra! <3
Håller allt vad jag kan om det betyder att kaninen klarar sig:)
Vi håller också alla tummar och tassar här hemma för lilla Hoppsan!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Håller två tummar och alla 8 tassar här hemma! ❤️
Hälsningar Lurvas11
Här hålls det tummar och tassar för fullt!
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
håller allt som man kan hålla (kan hålla i telefonen). Haha. Hoppas det går bra och vad har hänt förresten?
Frida
här hålls det tummar och tassar med
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Tummar och tassar hålls… Vad har hänt?
MVH Celina
Här hålls alla hamster-tassar, kanin-tassar och människo-tummar på att det går bra ❤️ Vad har hänt med Hoppsan?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Hoppas allt går bra!
Mvh Sabine
Tack alla ni - jag tror det hjälpte!
Det började igår kväll med att han inte alls var sig själv, kom inte fram, ville inte leka, hängig och låg ner - bytte ställning hela tiden. Vi städade toaletten för att lättare se om han uträttade sina behov.
Vi satt uppe med honom till halv två inatt och sen satte vi alarm och kolla till honom varannan timme. Men i morse var han fruktansvärt stilla, låg lite halvt på sidan, hade varken ätit, druckit eller gjort några behov någonstans.
Ringde veterinären i nästa stad, då de här inte har öppet på helgen och vi fick första tiden när de öppnade idag. Hoppsan hade inget uppenbart fel då hans "enda" symptom var vägran att äta, dricka och göra sina behov. Han fick dropp med vätska och B-vitamin och så fick vi med oss primperan och critical care att ge honom tills magen kommer igång igen.
Är så glad att han är okej och med oss här hemma - lite skakad, men förståeligt, nu blir det lugn och ro och massor av kärlek - den bästa medicinen❤️
Skönt att höra att allt är okej!
Mvh Sabine
Vad bra att det är bra med han ❤️
Skönt att höra! Inte kul när något sådant händer ❤️✨
Hälsningar Lurvas11
skönt att hör inte kul när sådant här händer jag är väldigt nojigg angående mina kaniner de är inne kaniner så jag hade värsta paniken när jag hittade lite blod i en av burarna men mina föräldrar lungnade mig och ringde vetrinär som sa att vi skulle avvakta så jag höll ett vkande öga men inget hände och morgonen där på såg jag att han hade en droppe torkat blod på tassen och på ett vasst halmstrå så han hade förmodligen skurit sig lätt på ett hyfsat vasst halmstrå sedan kunde jag andas ut
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Nej verkligen inte!
Han är väldigt trött än och har inte utfört några behov än, men vi matar honom med Critical Care lite, men ofta och han är jätteduktig. Vill bara att det ska börja fungera så han blir sitt vanliga jag igen!
Hur mår Hoppsan nu?
#21 Gulligt att du frågar! Hoppsan mår bra nu, lite tagen är han, men är sitt gamla jag! Han fick sin sista spruta smärtstillande i morse - veterinären sa att hans kulle få hela dosen då magen har kurrat lite och så ibland. Men det var normalt och han äter, dricker , går på toaletten samt tuggar hö som en tok - i morse när jag kom skulle han i påsen med hö - färskt ur påsen är alltid populärt😉
Liten bild på en trötter efter att han sprungit runt och skuttat på kvällen
#22 va härligt! Underbart att höra att ni fick ordning på det. Min Albins mage kurrade också när han hade som värst problem. Suveränt bra jobb både av dig och vetten.
#23 Åh tack!
Vad skönt att det gick bra för Hoppsan! Min gammelman har råkat ut för förstoppning två gånger på en månad nu. Senaste gången i tisdags kväll. Första gången var det nära avlivning men han kämpade sig igenom det. Det är tufft att se dem må så dåligt men inte kunna göra mycket åt det. Hoppas att Hoppsan klarar sig undan det nu! :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#25 Nej men 2 gånger på 1 månad - stackars, lite tagen han med då kan jag tänka mig!
Är så glad att jag kan ha kaninerna inomhus för han är ju med i allt man gör i stort sett och så fort något inte är som det ska märker man det.
Hoppas din lille tappra kämpe blir bra nu med!
Åhh vad glad jag blir att han mår bra!
Härligt att han mår bra! E så skönt att få reda på
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
#27, #28 - är med jätteglad - såklart🙂 ursäkta att jag inte sagt det innan, lite taskigt att lämna folk ovetandes, men skolarbetet belv en bra hög de där dagarna så har varit mer än sysselsatt😛
#25 Min hona dog av förstoppning :(
MVH Celina
#30 Nej vad tråkigt! Det går ganska fort för det lilla systemet väll? Har aldrig haft en kanin som blivit förstoppad förrän Hoppsan blev det nu
#31 Ja, det gick på två dagar. Hon slutade ät och bara låg där. Sen åkte vi till veterinären och fick någon medicin men det var för sent. Sista dagen hade jag henne liggandes i knät och hon kunde inte hålla sitt huvud uppe :( Sen satt hela familjen i hagen med henne då hon somnade in…
MVH Celina
#32 Åh vad sorglig, men även om hon hade ont och var trött låter det som hon fick ett kärleksfullt slut❤️ var det länge sen?
När min första kanin gick bort sa jag "aldrig mer", det gjorde så ont i hjärtat, men man har ju så mycket fina minnen och de tillför så mycket i mitt liv och jag kunde bara inte vara utan en kanin. Känner stark för att jag alltid kommer att ha kaniner!
#32 Det vari augsti 2011 alltså typ 1 ½ år sedan.
Nu har jag en ny liten tjej, annars skulle det vara så tomt och min andra kanin blev deperimerad när han förlorade sin kompis. Den nya blir mer och mer tillgiven. Idag låg jag på golvet och hon sprang runt mig, hoppade upp på mig, sprang iväg och kom rusande direkt i ansiktet! Sen litar jag inte riktigt på henne, så jag vill helst inte ha henne i ansiktet. Hon brukar liksom bita en ibland om man kommer plötsligt och när man öppnar taket på buren så HOPPAR hon upp på den andra kaninens tak! Hon är galen men jag älskar henne ändå :)
På måndag ska vi till veterinären med båda så vi får se hur det går…
MVH Celina
#34 Okej, men det är skönt när det tyngsta av sorgen går bort och man minns de där bra stunderna med dem - de finns ju alltid där i hjärtat.
Vad mysigt med en kompis! Aj nej nafsande i ansiktet kittlar ju så dant, min Hoppsan är riktigt pussgalen så man får en rejäl tvättning ibland och blir lite nafsande, men mysigt att de går det ändå🙂
Ska få hem en lite tjej här nästa lördag. Dock ska hon bo i egen bur i en annan del av huset mot var Hoppsan är - han gillar att ha sitt utrymme för sig själv. sen när hon är trygg här får vi se om det går att ha dem tillsammans, men ingen brådska med det än så länge.
#35 Jag har en riktigt lurvig tröja, en lurvig filt och en massa andra lurviga saker som min kanin(hanen) älskar! Han sitter och slickar på dem hur länge som helst. Jag vet inte varför han gör det men det är gulligt!
MVH Celina
#Visst är det, vet inte heller varför de gör så. När vi sitter på golvet får sambon sina mysbyxor tvättade -varenda gång han har de på - de kanske tror det är päls de ska ta hand om lite
Bella brukade slicka på min tröja när vi legat och gosat en stund, hon kanske menar att hon tycker det är mysigt och tycker om en 😊 Sen försökte hon få undan tröjan så hon kunde slicka på min mage, hihi. Och när jag hade tjejkväll med lite kompisar hemma så fick hon vara med och hon tyckte det var så kul så hon hoppade runt på alla i soffan och slickade på varje person😃
#38 Åh det låter ju urmysigt, vilken liten tjeja!
Ja jag tror också att det har med att de pysslar om de sina lite.