Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 650 ggr
Emmetem
0

Den paniken..

.. när man ser att man har fått ett SMS från mamma sent igårkväll där det stod: "Det ligger kaninpälstussar i kaninburen.." och hon inte skriver vilken! 😡
Har 4 stycken!

Om det var i Amiées bur har hon börjat bygga bo. Hon bör tidigast föda om 1 vecka!
Om det var i Nivea och Nirvanas bur så har de bråkat..
Och var det i Knuts eller Susies burar har jag ingen aning om vad det kan ha varit då båda bor själva!

Gah.. så det står antingen mellan:
1. Amiée har byggt bo.
2. Nivea och Nirvana har bråkat.
3. Mystisk anledning 🤔

Är inte hemma och mamma ligger och sover så jag lär inte få svar på några timmar..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Linda1977
0

Ring din mamma så får du nog veta vad som hänt, hoppas kaninerna är ok. //Linda

Emmetem
0

#1 Ja det tror jag att de är! Mamma har inte på något ljud på mobilen :(  Vi får se vad det är. Tror det är Amiée som boat. Hon kan mycket väl vara en sådan kanin som boar 1 vecka innan beräknad födsel också :)

fossingen
0

#0 Gu, vad jobbigt att inte veta. 5 dagar kvar ska jag sitta och vänta på min lilla dam, om 5 dagar är hon på dag 31. Så det kan ju bli före eller efter :D

Emmetem
2

#3 Ja, otroligt jobbigt! Åkte hem direkt och kollade. Det var i Amiées bur! Det låg pälstussar utspridda över hela buren. Och i ett hörn så såg det ut som om hon har börjat bygga på ett litet bo. Små pälstussar och hö :)

fossingen
0

#4 På vilken dag är hon idag? Mina pälsar några timmar före det ska föda. :P

Emmetem
0

#5 Dag 22 är hon på idag! :)

fossingen
1

#6 ja, hon har nog boat i förväg då :D