billig men bra kamera
Hej, vet ni någon bra kamera som är billig det kan vara en digitalkamera, långzoom kamera systemkamera vilken som helst, den ska vara rätt så billig men ändå bra :)
(vill helst ha systemkamera eller långzoom)
ladda gärna upp en bild om ni har någon som ni/någon har tagit med kameran :) Vill även kunna filma med kameran!
Du måste förklara mer vad du söker. Det finns kameror som kostar 25 000 och om man jämför den med en som kostar 10 000 så är den för 10 billig. Om man jämför en för 10 och en för 2 så är den för 10 jättedyr.
Ska du sen ha en systemkamera eller en digital kompaktkamera, måste du också förklara lite mer. Och vad du ska ha den till.
MVH Celina
Testa att fråga på foto ifokus
#2 okej :) Jag vill ha en digital kompaktkamera, den kommer andvändas till att fota Nino min söte kanin och tex. blommor och kompisar och sånt vill även att man ska kunna filma med den :D
#3 kan testa :)
Någon annan som vet någon bra kamera ??
någon bra kamera här i världen???
De flesta canon kamerorna är bra tycker jag!
/Kram Jennifer
#8 brukar dom vara billiga? :)
Beror ju på vad du kan lägga ut för en kamera, vad du ska fotografera och vad dina krav är. Finns ju så många olika sorters kameror nu för tiden.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#9 Det finns i alla möjliga prisklasser, och alla är bra! Men dom dyrare är ju bättre oftast.
/Kram Jennifer
Då menar jag EOS, de billigaste är runt 3000 kr och går upp mot ca
20 000 kr.
/Kram Jennifer
tack alla :)
#12: Alla kameror är bra beror på hur man hanterar dem. Snackar man om systemkameror spelar det egentligen ingen roll vilken kamera man väljer. För fotograferar man med manuella inställningar så spelar det ingen roll hur mycket kameran kostar, för då hänger det på hur kunnig man är inom fotografering och hur duktig man är på att hantera sin kamera. :)
-' Malin Hultman
#13 Sett EOS-kameror upp mot 40-50000=P
#16 Oj, det var dyrt! Jag hade bara sett upp till 20 000
#15 Helt sant! Men om man ej är så duktig bör man kanske satsa på en kamera med bra automatiska
/Kram Jennifer
Beror på vad man räknar som billigt :)
Men till det du ska ha räcker en digital kompaktkamera tror jag, enklast är att åka till butik och kolla och känna lite :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en Nikon D3200 och jag fotar nästan alltid på manuellt, men om du inte ska fota så avancerade saker så skulle jag satsa på en kompaktkamera. Om du sen får mer intresse för fotografering, kanske du vill uppgradera dig till en systemkamera.
MVH Celina
Och eftersom du TS ville ha en billigt, så är ju systemkamera ej att tänka på om du inte hittar bättre begagnad, för jag räknar inte 3000kr och uppåt för billigt :)
dukan ju kolla efter begangnat på blocket eller liknande, jag hittade min canon eos 350D där, för bara 1200 kr, inga fel eller någonting. Mina föräldrar köpte en likadan flera år före jag köpte min, då fick de den för ca 8000. Kom ihåg att vara kritisk och test-plåta lite, för att se så den inte har några dålda fel. 😉
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
#20 Nej, 3000 är inte billigt om man jämför med en kompaktkamera för 900. Dock om man jämför med en proffskamera för 25000 så är den ganska billig :) Fast jag tror inte TS hade tänkt köpa en för 25000 ;)
(OT) Du, föressten Frida, du bor väl i Blekinge? Vilken vet. brukar du åka till? Om du läser slutet på denna tråd så förstår du nog varför jag undrar :)
MVH Celina
#17: Alla kameror har det samma med auto inställningarna. Så då spelar det ingen roll om den kostar 3'000 eller 50'000.
TS: Om du vill satsa på en billig kamera ska du nog kolla på en kompakt som de andra har sagt. En Systemkamera är ganska "limited" eller hur man ska säga om man inte har pengar att lägga på alla olika objektiv man vill ha/behöver för att fotografera det man vill.
-' Malin Hultman
okej tack alla jag ska se om jag ska köpa en ny då jag har hittat min familjs kamera som är en digital kompaktkamera som fungerar galant :)
Fotograferna för tidningar som ex. GP får ju kameror för typ 70.000 kr st!
#22 Finns kompaktkameror som kostar mer också :)
Men kan man ej med funktionerna på en systemkamera eller har nytta av dem till det man ska fota, så spelar det ju ingen roll :)
Ja jag bor i Blekinge, kan kolla in den tråden :)
Jag gillar min Canon Ixus. Jag har en 130 som kostade typ 1300 ny för några år sen.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
samsung wb150f
18x zoom
24mm
wide angle
wi-fi
ca 2400kr i sommaren 2012 inkl väska
Använder med modeller, djur, stan, skogen mm
#28 vart finns den att köpa? :)
#29 Elgiganten t.ex har många fina kompaktkameror :)
#28 vart finns den att köpa? :) #29 Elgiganten t.ex har många fina kompaktkameror :) Det fanns i olika ställen. Det var billigast i elgiganten just nu i sommaren 2012. Jag säger att det är bra kamera. Bra med egna batterierna. Inte med AAA eller AAAA batterierna.
#31 Som jag skrev i #30 ;) Länkade med till elgigantens hemsida :)
Jag använder en Canon och jag älskar den… även om det inte är den bästa av canons kameror och jag skulle gärna vilja ha en liiite bättre men det var min första så aa… men om man kan hantera den så fungerar Canons billiga kameror bra beroende på ditt bra och mitt men men jag gillar dem! (de dyra är ju ortoligt bra men du ville väll inte ha en som var allt för dyr…?)
#33 Inget som säger att dyrare är bättre, om man ej kan hantera funktionerna på rätt sätt :)
Min dyster köpte en Canon för 995 kr och den är jättebra,den finns på Elgiganten.se