Planer 2013?
Vad har ni för "planer" de här året? Själv ska vi bygga en 4-fackare kanske en 6-fackare, eller ja pappa får nog bygga den, köpa en kanin från Sherlocks och ta kull på Lilja, börja uppfödning av hoppkaniner. :-)
Bygga klart Leos bur och debutera med honom i rak. Sunny ska få börja tävla med förhoppningsvis :)
Hälsningar Lurvas11
Jag planerar några kullar, både vanlig rex och normalpälsade samt rexpälsade dvärgvädurar. Sen ska kaninhuset renoveras/fixas till i form av målning, omflyttning, ev. så ska en till niofackare byggas. Skulle även vilja bygga en stor fast Hage som kaninerna kan bo ute i året om men det får vi se.. Sen så ska jag bara ha det mysigt med alla kaniner och bebisar, fotografera och pyssla med dem! :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
- Ta en kull på min hermelinhona (förhoppningvis är hon dräktig).
- Börja hoppa och träna lite agility med mina två blandraser till våren.
- Skaffa en till renrasig kanin. Skulle vara spännande med en hare eller en annan ny ras då jag har hermelin, lejonhuvad och lejonhuvad/hermelin (x2).
- Flytta ut kaninen som bor inomhus till sommaren.
- Skaffa en stor rasthage.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Vad roligt :D
Låter bra det!
Vi ska få hem en liten tjej här om 2 veckor så vi har köpt massor med tillbehör så som en Hage, bur, leksaker och annat så ska ägna mycket tid åt henne.
Ska börja klickerträna Hoppsan (vår hane på snart 2 år) samt tjejan när hon har vant sig lite vid att bo här och är trygg.
Mina planer är ungefär såhär:
Bygga om förrådet till ett Kaninstall.
Bygga 6 fackare
Köpa 1-2 kaniner (med stamtavla såklart)
Ställa ut kaninerna
Ta 2-3 kullar
#5 vart lite nyfike, vad är de för ras? :-) #6 roligt! :D
Bygga en stor Hage åt kaninerna, ena delen med jord och andra gräs med tak och vind & regnskydd samt ska den innehålla tunnlar, ätbara växter (som de ev. kan gömma sig i) och massa annat skoj. Den ska även ha en våningsbur på ena änden som de kan hoppa in i och ta skydd.
Ska träna vivvi i hoppning så hon får utöka sin talang som jag vet att hon har + bli av med massa överskotts energi som hon också alltid har och såklart gå ner i vikt då hon är lite mullig, haha :p
Snuttis ska få bo ute under hela sommaren och sen när den är slut ska båda kaninerna få flytta in. :)
Jag ska bygga nya sommarburar, 3 x 4 m. Bluie och Vide ska kastreras, och Bluie ska jag nog köpa en liten kompis till. Tror dessutom jag ska börja hoppträna någon av kaninerna, är ganska ny på det, så det ska bli jättekul. Sedan ska vi bara mysa och ha det bra. ;)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Har massa planer. Att avla fram White zobelsiames blå och Blå Zobelsiames till mig själv.
Sedan tar jag saker som det kommer. Kanske blir något nybygge. Idag ska jag besöka min kanske ny hökontakt, så det vore pricket över iet.
Klara året helt sjukfritt (för kaninen) och må bra :)
//Joanna
mina planer:
1. ta en kull på min renrasiga lejon hona :)
2. jag ska bygga nya stora spring hagar som dem kan vara i när dem vill :)
3. starta både Jamie och Lea i rak lätt ny!
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Mina planer är: 1. Den 28 mars så fyller jag år och vi ska bygga en utomhusbur då! 2. Runt början på april kommer kaninen!!!!!!!!! 3. Bli en så bra kanin ägare så möjligt! 4.Ta vara på tiden men kaninen®©©©©¶¶¶¶¿¿¡¿¡¿¡₩§™™™™™™ HejdåMina p
Planer 2013
¤ Ta 2 stycken kullar
¤ Spara en ur varje kull (hane ur första, hona ur andra)
¤ Bygga bur
¤ Börja tävla igen (kaninhoppning)
Så det är ett riktigt kaninår för min del.. efter ett par år med otur och förändrade livsförhållanden så är allt äntligen på rätt väg :)
Planer Teddytösernas Kaninuppfödning 2013
+ Bygga klart 2-fackaren, en beteshage och en lekhage samt inhängad. Allt detta under påsklovet.
+ Para Teddytösernas Trust In You "Charly" i slutet på april. Ungar väntade 26 - 29 Maj. Vi kommer antagligen behålla en Hane eller Hona?, men visad hoppkapacitet eller ifall jag skulle fästa mig.
+ Ev. hopptävla Charly och även då eventuell behållen unge från kullen.
+ Köpa hane - hösten.
+ Para hona, antagligen Charly eller möjligen en av honorna i kullen. Det beror då på om jag köpt en hona under året eller om jag behållt en fin hona från sommarkullen som har tiden inne. Kullen skall vara lev.klar ca 20 December. Detta är en leverans till Arken Zoo i Malmö/Svågertorp.
+ Bygga inneburar till den delen av året då kaninerna bor inne.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Mina planer:
• En sista kel/hopp kull innan jag börjar med mina renrasiga
• Ha min första rysstecknade dvärgvädurskull.
• Ställa ut mer.
• Bygga en 6-fackare.
• Ställa ut egenuppfött
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
De verkar som att många har massa "kullplaner" 2013. Bl.a. Ska jag som jag sa ^^ också ta kull, hoppkull dessutom min första. :)-