Hur mkt pellets?
Hur mycket pellets får din kanin per dag?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Engla har fri tillgång då hon är så ung. Kommer att sluta med det när hon blir sex månader.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
ca 1 dl, nästan fri tillgång då han är ganska smal och har svårt för att gå upp i vikt.
putt
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Lille skutt får ca. 1dl
Ronja får ca. 3 dl (eftersom hon har fått ungar)
Pepsi äter inte pellets- hon mår bättre då.
Isaac har fri tillgång :)
- Mvh Emma
hur mk ska man ge till en kanin som inte har ungar och får röra på sej hyffsat mkt .. ??
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Mina får ungefär 1dl då de bor tillsammans, dvs ½ dl var!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mimmi och albin får "dela" på 1dl om dagen. Eftersom dom är i samma bur blir foderstaten lite olika dom äter inte hela tiden ut sin egen skål XD Men Mimmi skall i vanliga fall ha 1/2dl dagligen och Albin lite under 1/2dl

En av mina kaniner få nästan en hel dl. Den andra får en halvdl. För att hon är ganska tjock.

Hampus får 2 msk/dag.
Nu på sommaren får de inte mycket alls då de får så mycket gräs. Egentligen behöver de ingen havre på sommaren, men de får lite ändå. Niike och Fia får väl ca 1-2 msk var, och Alpha får nästan fri tillgång eftersom hon är så ung. Men eftersom hon äter upp all havre på en gång, det matvraket, får hon inte helt fri tillgång.

Skruttens matsedel, nu inför tävlingen :)
Frukost: 1 msk pellets
Lunch: 2 msk pellets
Middag; 2 msk pellets + ½ msk gott&blandat
+ sallad och knäckebröd.
Vi har tränat ganska hårt vissa dagar så han behöver de han äter, så tro inte att han är en bortskämd fetknopp (bara ibland)

Fri tillgång då hon inte äter hö. Sen äter hon knappt några grönsaker/frukter. Enda hon äter är salladsblad, ca 1-2 om dagen, 1-2 mariekex och så fri tillgång på pretty pets. Hon är lite tunn, men får inte upp henne i hull.
Hon är dock 12, snart 13 år.

Lite mindre än en knytnäve per dag :)
Lilo har i princip fri tillgång (hon äter ibland upp det hon har medan hon är borta men hon får mer på kvällen då men hon har oftast lite kvar i skålen) Hon kommer ha det ca 2 mån till sen kommer jag trappa ner och ge henne det jag tycker hon verkar behöva för att fortsätta vara så fin i hullet som hon e nu, är mycket nöjd med hennes hull nu faktist, varken smal eler tjock :D

#15 Varför ge du mariekex?

#17 Antar att du menar #14 :)

#18 Aah ;) *vimsig*

#19 ;P

#14 Oj! Vad gamal kanin du tar nog väl hand om henne! :D Bild?
Alfred har i princip fri tillgång, eftersom han bara äter pellets nä han är hungrig. fyller upp hans skål nån gång i veckan..
Saga får två eller tre msk, beroende på hur mkt gräs å grönsaker hon ätit under dagen.

#17 För att det är en av de få saker hon tycker om. Mariekex eller skorpor får hon dagligen. Varför undrar Du?

.

#23 Jag undrade bara iad dom är nyttiga och bra för kaniner?

Min tjej får ca 1 dl per dag eftersom hon knappt äter något hö.
Hon hade tidigare fri tillgång till en fröblandning och var ständigt dålig i magen, men det har blivit bättre sen hon kom hit och får pellets.

#26 Ingen aning faktiskt, men jag har haft 2 kaniner som båda blivit över 12 år och de har ätit mariekex i alla år. Så det lär nog inte vara farligt i alla fall. 

#28 Haha nej då verkar det gå för dina kaniner ;-)

Brukar ge Molly en näve om dagen ungefär. En halv på morgonen, och en halv på kvällen :P

1 dl
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus