Tämjning?
Hejsan!
Jag har haft min kanin (en liten honhermelin) sen hon var kanske ett halvår. När jag köpte henne var hon ganska osocial och skygg. Jag kelade och så med henne ganska ofta för att hon skulle bli van, men hon gillade inte det, hon vill inte bli upplyft från buren och gömde sig därför direkt. Jag hade henne i utebur, det har jag nu också, och det blev mest att man gick och gav henne sin mat och vatten och hö, mm. eftersom att hon inte ville bli klappad elr någonting, och eftersom att hon bara sprang in i andra rummet i buren, så var det de enda jag gjorde, inge kel elr så, nu är hon ett par år, och när man går ut till buren så tittar hon ut genom ett litet hål, men vänder snabbt tillbaka, när hon hör maten hällas upp kommer hon men om man stryker henne över ryggen så drar hon sig direkt undan, och om man försöker lyfta henne så morrar hon, ja! hon morrar poch fräser och nästan attackerar, om man ska få tag på henne känns det som om man måste lura henne, typ fånga in henne, och när man väl har tagit in henne, så sitter hon bara still, skuttar runt lite på samma stäle, då kan man klappa henne och så, men det är inte uppskattat direkt. Jag har så dåligt samvete och tkr verkligen synd om henne ibland.
Är det nån som har några tips? elr råd om hur jag ska göra? Blir Jätteglad för minsta lilla råd! 
Pyssla mycket med henne ofta så att hon vänjer sej.

Hade också problem med Hampus när han var yngre.
Jag löste det hela med att han fick flytta in i en 100 bur. Klappade och små lyfta han flera ggr per dag. Nu tkr han om att kela ibland, lyft har han inga val till. Men är inte en sådan som älskar att kela direkt. Så träning träning träning, Lycka till!
Hon är också väldigt långhårig, och hon får stora tovor, jag har kliptt bort de flesta, men hon har en JÄTTEstor ovanför svansen, det är omöjligt att få bort den känns det som, det går inte att klippa eftersom att den sitter så tätt inpå huden, men jag är rädd för att hoin kanske ska få infektion?

En långhårig kanin behöver pälsvård 2-3 gånger per vecka.
Lycka till!:)
okej, jaa jag har henne inne nu, vi har hundar som nog mer än gärna skulle 'leka' lite med henne, så jag är i ett annat rum, tror ni att hon blir rädd av hunddoft elr så? Jag funderar också på att ta in henne i en innebur, men hon har ju varit ute i hela hennes liv så det kanske blir för stor omställning, med värmen och så elr? den buren är ganska stor isåfall, typ den största man kan välja på i butiker och så, berätta vad ni tkr :)
Håll på med henne flera gånger varje dag, och borsta hennes päls också så undviker du tovor.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kaniner vänjer sig vid hunddoft. Bara din kanin få ha ett hus i buren :)
ska klippa klorna på henne nu, vilket funkar grejt (:

Det är perfekt, så kommer ni närmre :)
bara för att jag skrev sådär så ville hon inte 
Haha, vilket busfrö till kanin xD
vad menar du med en; 100 bur? en som är 100 cm elr? 

Ja, 100x50 :)
men tror ni att hon gillar om jag tar in henne så att hon får bo i en innebur hela tiden? går det bra om man har henne inne på vintern och ute p¨å sommaren? när är det isåfall dags att ta in henne? så att det inte blir sån temperaturskillnad? :)
tack för alla svaren!
Okej, tack (:
jag hittade en bur och mätte den på ett ungefär, den var ca 115x50, det tkr jag blir ganska lagom, jag har haft några andra kaniner i den förut.
Om du vill kan du ta in henne på en gång, men inte när det blivit för kallt ute. Typ i September senast skulle jag säga att du ska ta in henne, men det beror på var du bor!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ta upp kaninen och kela med den i bara små korta stunder! Sitt då med den i knät och ge den lite av sitt favoritgodis/favoritmat. Det kan vara en perfekt början på att lära känna sin kanin :) Öka sedan längden på stunderna allt eftersom :)
Hälsningar Vemsan