Behöver tips!
Hur kan man motionera sin kanin dagligen? Alltså man kan gå i sele i trädgården, rasthage..vad mer?

*putt*

man kan hänga upp en morot i burtaket så måste de sträck sig efter den, då får de lite styrketräning, och så kan man hoppa kaninhinder med dom.. kaninagility?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Gå ut & träna i backar med din kanin i sele, massa bakbensträning!
Skaffa en riktigt stor rasthage där din kanin kan springa också, alltid bra att ha.
Är det innekaniner kan de få springa lösa i rummet där de bor, är de utekaniner är det ju lite svårare.
Låt kaninerna springa lösa utomhus under uppsikt också, det brukar de uppskatta.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#4 Mina kaniner är utekaniner^^ Kan inte släppa ut mina kaniner lösa mer :/ dom har blivit jätte svår-fångade

Både skutt Motion. Tänk hur mycket dom skuttar i skogen, så då kan man förstå hur mycekt Motion dom behöver. Även hjärngyma är viktigt. T.ex att sträcka sig för att få en morotsbit, gnaga blad massa kvistar. Inred buren och rasthagen men spännande saker, stenar kvistar stubbar hus sittsaker m.m. Kaninerna kommer älska det!
Ha en Hage och gör ett skogslandskap där! Gå till skogen och plocka med dig stenar, grenar, "stockar" och lite annat kul du kan hitta. Gör sen en egen skog med massa pinnar och stenar och hoppa runt och nosa på!
Eller varför inte ta en skogspromenad med kaninerna? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jag brukar släppa ut min kanin i sin ute bur som står på gräs (han bor ute också men i en bur som står på ben) dagligen o sedan brukar jag hoppa lite med honom nån gång i bland…
Det är väl unjufär det man kan göra.. i rasthagen kan man lägga pinnar löv stenar som är jättespännande att hoppa runt i och ´lukta på