Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 502 ggr
[Lisa_Nowa]
0

Tips,förslag?

Har en kompis som vill ha en  kanin,men hennes föräldrar är skilda några tips? hur man kan göra?

LisaKanin
0

Vi pendlar med vår kanin som har en egen plats och egen bur på båda ställena. Han trivs i båda och det är inga problem, bara ta honom emellan i transportbur.

Fridaaaa
1

Kaninen bör ha egen bur på båda ställerna med sitt osv.
Och sedan får man kolla om kaninen blir stressad eller inte, över att pendla, i så fall får man ha det i tanken om den ej mår bra av det och ha den på ett ställe i så fall.

Sedan hade jag ej pendlat med en kaninunge första månaden.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisaKanin
0

#2 nej det har du rätt i, den bör nog ha blivit tryggare och lite större först innan man börjar.

Hur ofta pendlar din kompis ts? För vår del kan det vara så att vi är 1 månad på ena stället och sen 1 vecka på andra, väldigt sällan vi pendlar varannan vecka iofs.

Mickis1994
0

Mina kompisar har kaniner och deras föräldrar är skilda. De bor 2 veckor hos respektive förälder i taget. Det fungerar superbra för kaninen, den hinner verkligen känna sig hemma innan det är dags att flytta igen.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Tilda.Love
0

jag bor varannan vecka hos mina förälrdar, och det är jag som behöver hjälp. Jag skulle ha två dvärgvädurar , tror ni dom skulle vara lugna och klara av att flytta?

Fridaaaa
0

#5 Beror inte på rasen utan på individerna.
Ska dem bo ihop eller var för sig? För ska du ha dem ihop, behöver de stort utrymme :)

Tilda.Love
0

jag ska ha dom tillsammans. Buren är inte så stort problem det är mest om kaninerna inte kommer må bra av att flytta varannan vecka. Det är det jag undrar över.

Fridaaaa
0

#7 Det kan man ej veta i förväg, förrän man testat, och i så fall får man sluta om de ej mår bra av det. :)
Och hade skaffat större bur om den ej är stor, för kaninernas skull :) Säger inte att de mår dåligt av det men dessu större dessto bättre för dem :)

Tilda.Love
0

blir nog bäst att ha större bur. Vi ska troligtvis bygga egen bur så då kan vi ju bestämma storlek.

Fridaaaa
0

#9 Okej låter ju bra :) Men som sagt, du kan bara veta om de blir stressade, om du testar, annars kan man ej veta :)