Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 445 ggr
ciss
0

Klippa klorna.

Hur är din kanin vid kloklippning? Lugn, duktig, vild, sprattlig osv.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

När det kommer till kloklippning så tycker Engla: lyd en fluffig kanins råd och spring!

Nej, men hon är inte direkt positiv. Fast om man mutar henne med björkkvistar så kan det gå, men vi garanterar inget ;)

www.frihetenskaniner.se

senna
0

#1 - haha. :P
asså, sådan är lille skutt?! xD

Ronja.. hmm, nja. hon är Värre. xD  (lägg märke till det stora v:et!)

Lizzan
0

Min kanin Guldus är vild och galen xD. han tycker att det är jätteäckligt, haha men om jag mutar han med c vitamier(han älskar det) så går det ibland. Ibland… xD

L8sson
0

olika .. men jag lägger en handuk runt den sen lägge rjag de uppoch ner då blir dom automatiskt lugna :)

Tina-A
0

Leah är wild n' crazy så måste alltid ha en handduk runt henne, Molle gör inte mycket väsen ifrån sig :) Han ligger lugnt och stilla,även om han tycker lite är lite jobbigt ibland.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Pepsi går bra om pappa håller henne och jag klipper- om man försöker själv biter hon.

Isaac är ju inte van ännu så han tycker det är läskigt.

- Mvh Emma

Keligast
0

Mimmi har jag aldrig behövt att klippa på :O Men Albin vill inte riktigt han tar tassen till sig liksom men det brukat gå som tur är :)

Ellen95
0

Millan är lite sprallig. Lillan är ganska lugn.

KajsaM
0

Jag håller ju i Hampus, och han sitter där, inte hans älsklingsak men han chillar iaf ;)

[Niike]
0

Alpha är så pass ung så henne har jag inte behövt klippa något på än .. Niike tycker inte om det om jag håller honom och klipper. Men om mamma klipper och jag håller så går det bra. Samma sak med Fia. :)

Ciindra
0

Skrutten kan typ inte hantera kloklippning, han blir helt vild, sprattlar och gör BIG SMILE ( Cis vet va de är x'D )

ciss
0

#11: BIG SMILE! <3 ;'D

www.frihetenskaniner.se

annaforsgren
0

jag lindar in han i en handuk och har han i knät, då är han gannska lugn, men han hatar att ligga på rygg, så han brukar sprätta sig loss ibland:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jenny_94
0

Min kanin är sprattlig som en jag vet inte vad men jag ska ta o pröva att linda in honom i en handuk… det värkar vara ett bra alternativ.

CoNo
0

Virvel kan ligga stilla på rygg om man klappar lite på huvudet och drar lite försiktigt i bakbenen och masserar baktassarna. Men för h*elvete rör inte magen, då får du en kick ;D

Nathalieee
0

olika från  kanin till kanin , dom flästa är lugna . Jättarna är iaf svårast att klippa på .

SagaoAlfred
0

Alfred hatar det, dock har han blivit mkt bättre nu när han blivit äldre å lixom.. vet att det är nått som måste göras.
Saga går det rätt så bra på, även fast hon inte gillar det.
Jag måste alltid hålla dem, då blir dom rätt lugna.. å så klipper antingen pappa eller Mimmi (Nova.Caspian)

Nova.Caspian
0

Nova är hur duktig som helst, världens snällaste kanin! jag kan lägga henne i knät på rygg, sen ligger hon så medans jag koncentrerar mig helt och hållet på att klippa :)
Caspian måste jag dock ha hjälp med, han tycker att det är lite obehagligt, men han är hur lugn och stilla som helst när man kommit igång :)

Jordgubbsgodis
0

mina är ganska stressade dom tror typ att man ska gör dom illa

malinroth
0

Lilo är snäll :) fast sist jag klippte höll min lillasyster henne för att jag skulle komma åt bättre och det skulle bli bekvämare för henne inte för attt hon sprattlar. Visst hon kan sprätta till lite nån gång men hon e inga problem alls att klippa :) Än så länge iaf hon e ju bara 4månader…min hund var hur snäll som hellst när hon var liten sen när hon var i sin tonårsperiod var det helt plötsligt inte alls nånting hon ville vara med på men hon e lite bättre nu men hon gillar det inte, hoppas inte Lilo gör det samma..