Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1711 ggr
Nevina
0

Kommer de fälla öronen?

Hej. Mina tjejer är födda den 5:e december, så de är alltså 3 månader i morgon. Deras pappa är Lejonhuvad kanin och deras mamma är Dvärgvädur.

Öronen har inte lagt sig på någon av tjejerna. Vad tror ni, kommer de att göra det? Och vid vilken ålder kan man konstatera att en kanins öron kommer att förbli som de är?

Tack på förhand! 😃

Suskiv
0

Hur ser öronen ut? mina lejonhuvade dvv korsningar kommer aldrig fälla öronen, de har inte den typen av öron.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Nevina
0

De ser mer ut som vädursöron än lejonöron.

fsigge
0

mina kaniner fällde öronen vid 5 vecors ålder men inte säkert att dina gör det eftersom att det är korsning

Frida

Nevina
0

Jag tycker att de är så otroligt söta i sina ståöron, så det vore kul om de fick behålla dem. Jag får väl vänta och se helt enkelt. 😛

Fridaaaa
0

Det är inte säkert att dem gör det, eftersom det är en ras med uppåtöron i dem :) Kan bli "flaxöron" med, det har min lejonhuvade dvv/lejonhuvade kanin :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nevina
1

#5 Ja, ena örat på Mirella sitter lite lägre ibland och sedan reser det sig igen. I början trodde jag att hon höll på att fälla öronen, men jag är inte så säker på det längre. Så hon blir kanske en flaxis. 😛

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Kan mycket väl vara så hihi :D

Här är på Flizan, med sina flax-öron :P

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske tydligare bild :P

Nevina
0

Haha gulliga öron! Vilken sötnos! 💋

Fridaaaa
0

#9 Hihi :D Hon tackar 😉
Ja visst är dem charmiga :P

[körsbärsblomma]
1

så chermiga öron hon har men öronen gör henne bara ännu sötare än sötast.

zezagena
1

Uppåtöron är dominant så blandras brukar få ståöron/flaxöron. Hört om kanin som lagt öronen vid 5-6 mån ålder men är nog rätt extremt, vanligtvis mellan 4 - 10 v ålder

Nevina
0

#12 Där ser man, det visste jag inte! Tack för den infon!🙂 Då håller sig öronen troligtvis som de är då.

Tex&Tillman
0

Tack #12 för den infon. Då har jag lärt sig en till sak idag om kaniner =) Då kommer min underbara kanin få ha kvar sina underbara öron =) Han har nämligen ett hängande och ett stående öra =D

Fridaaaa
0

#14 Hur gammal är han och Vilken ras?? :)

zezagena
0

#14 har oxå en sån rackare hemma- renrasig dvv men nu vid 7 mån står ena örat fortf, hel-charmig nisse men inget utställningsämne..

Tex&Tillman
0

#15 Han är lite över fyra månader. Vet inte vad för ras han är men ser ut som en dvv. Vit blåögd sådan =)

Fridaaaa
0

#17 Okej men finns en liten chans att han fäller båda men kan även bli att han har ett upp och ett ner :) Min lillasyster hade en dvärgvädur som hade ett öra upp och ett ner ibland :)

tesushie
0

#18 haha sån kanin har jag trodde det skulle växa bort och bli raka öron men nej nej så han har fortfarande ett öra upp och ett öra ner ser super gulligt ut

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Fridaaaa
0

#19 Visst är det gulligt, den kaninen hade det hela sitt liv, blev gammal hihi :P