Amiées kull.
Som nog många här inne vet så väntar min lilla Amiée och min pojkväns kaninhane Knut på att bli föräldrar!
Tänkte lägga ut lite bilder på innan och efter födseln.
Amiée är på dag 19 idag och vi väntar spänt.
Såhär såg det ut i morse när jag kollade i hennes bur.
Hon har grävt hela natten och hållit oss vakna med sitt grävande.
"Jag?! Nej det här var inte jag. Jag har ingen aning om vem det var."
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Vilket charmtroll!
- Känner igen den där oskyldiga "det var inte jag"-blicken🙂
Ska bli spännande att följa. Lycka till!
#1 Haha, ja charmig är hon när hon vill ;) Ja, "det var inte jag"- brukar jag se varje dag här hemma när busarna hittar på nya sätt att retas varje dag ;)
Har 5 kaniner hemma och den enda av de som aldrig hittar på bus är Susie - och hon är 9 år!
#2 Vad härligt med så många! Är alla samma ras?
De mognar lite med åldern då kan man säga😉
#3 Gamlingen är en dvärgvädur, de 2 ungarna är vit blåögda lejonhuvade/angorakorsningar. Knut är hermelin och Amiée är lejonhuvad :) Dock anar jag att hon inte är helt renrasig!
Härliga raser! Kul att inte ha samma av alla, varje ras har ju sitt egna lilla sätt!
#5 Haha, ja där kan jag instämma! Dvärgväduren är lat som en flodhäst, de 2 korsningarna är helt tokiga och slirar runt på golvet som vettvillingar, hermelinen älskar att gosa och så Amiée är för tillfället grinig mot allt och alla ;) Innan Amiée blev dräktig så var hon också jättegosig och ville gosa hela tiden.
Min förra hona var också en riktig kelgris, dvärgvädur, men när hon var dräktig blev hon så tjurig - tur de inte har bebisarna i magen så länge😉 hermelin har jag också haft - de är helmysiga och jag gillar att de är så spralliga och skuttar runt så mycket.
#7 Själv tycker jag att 28-34 dagar känns som en evighet för mig! Vill så gärna att de där små pälstussarna ska ploppa ut någon gång! Med tanke på mamma och pappas temperament så är man lite ledsen över att man inte har plats för att behålla alla ungar själv ;)
Jo visst är det en lång tid! Och sen när de är födda vill man att de ska öppna ögonen och börja stappla runt lite ostadigt❤️ jag har haft en kull och det var så mysigt! Vill gärna ta upp det igen, men måste ha mer tid känner jag. Titta bara nu; sitter och är inne på kaninsidor fast jag ska studera😛
Det är verkligen jättemysigt med kaninungar! Jag älskar när de är cirka 3-4 veckor jag! De är så bedårande då! <3
Nej men gud vilka sötnötter! Älskar verkligen när kaninungar har sådana där breda nosryggar. Så sött! 😍