Zoie :)
Andra helgen i Juni , Fick Zoie träffa en hane . Vi gick ut och gick med Zoie och hanen. Zoie försökte para sig med hanen som hette Felix och Felix försökte också para sig hela tiden . Sedan sprang Zoie och Felix runt och kopplen trassla ihop sig i varandra då dom försökte para sig igen. Vi försökte få upp trasslet och dra ifrån kopplet. Vi vet inte om dom han para sig ! Zoie har blivit tjockare. Och piper om man tar henne på magen.
Tror ni hon har ungar i magen ?

ja, det kan hon nog, de brukar bli lite sura då
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Var kullen planerad? Ni borde istället låtit dom vara i en rasthage. Ja, det kan mycket väl blir ungar. :)
Kullen var nog inte planerad , Vi får väl se om det blir några kaninungar :) Skulle vara kul att ha kanin ungar :)

Okey, får jag fråga varför ni lät en hona och en hane träffas då? Lät kanske planerad eftersom båda honan och hanen fick para sig. :)
Äsch vad knäpp jag är xD

Vaddå då? :)
Orka förklara xD

Nehe.
Tycker också den lät rätt så planerad. Varför tog ni inte bort hanen när han försökte para sig med honan annars? Eller varför ha dem ihop?
- Mvh Emma
Okej

Jag tycker man får låta en hona & en hane träffas om mnan har lite uppsikt på dom om man inte vill ha ungar
Varför lät ni dem träffas om ni inte skulle ha ungar?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det är inte så lätt att sälja ungar som man kanske tror, och det kan bli rätt många, samt man vill ju att alla ska få livslånga bra hem. Det är inte så att det står 1000 på kö för att få en unge, från en kul som egentligen inte var planerad? och alltså inte av meriterade föräldrar av ngt slag (utställning/hoppning etc).
Har du tänkt på det? Om nu du får 4-6 ungar och kanske får sålt ngn, men att ngn ångrar sig och lämnar tillbaks, kan du då ha 3-4 kaniner hemma? Man måste tänka så.

Vad är det för syfte med kullen?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Kullen verkade ju planerad, eftersom ni lät en hane och hona träffas.
Till din fråga:
Ja, det kan mycket väl vara ungar i magen. Då borde dom komma snart. Du kan känna försiktigt på magen och se om du känner ungarna där inne.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Du tar ju bort mina inlägg i din gästbok hela tiden, så jag skriver här istället fastän du inte vill svara på frågan.
Vad har du för syfte med kullen!?
www.frihetenskaniner.se
#16: Tror inte de har ett syfte, då kullen var oplanerad. Dock var det ju otroligt osmidigt att låta en hane och hona träffas om ni inte har planerat en kull, men gjort är gjort :/
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tänkte lägga ut det här för att jag skulle veta ! Det var lite knäppt att lägga ut detta! Ingen fattar ju!!
Om det hade varit ungar i magen hade de ju fötts vilken dag som helst, hon hade varit smällfet o boat vid det här laget.. Eller? :/

Vadå ingen fattar? Klart man undrar när ni lät dom para sig och det var "oplanerat".

OTROLIGT korkat att låta en hona träffa en hane om man inte vill ha ungar. Ärligt talat så är det verkligen korkat.
www.frihetenskaniner.se

jaja XD
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus