Tycker att en kanin ska få vara ute MINST en timma om dagen, absolut minst alltså.
Engla är ute nästan jämt - buren står ju i boxen så hon & Embla kan hoppa in och ut som de vill. Boxarna är stora, gjorda för stora hästar. De är ute ibland dygnet runt, men oftast kring 8 timmar.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Sedan får de ju självklart komma ut och springa lösa utomhus & hoppa i sele varje dag :)
www.frihetenskaniner.se

Moses bur står öppen när vi är hemma. Så han praktiskt taget bor i vardagsrummet ^^
Jag säger minst en timme per dag, men det beror faktiskt lite på väder.
Mina hagar har dock tak, så dem brukar få vara ute trots regn. Mina kaniner är ute mellan 2-8 timmar per dag. Ibland släpper jag ut dem vid 07.00 och tar in dem vid 23.00

Sen går jag ut i sele minst 1 gång per dag också :) Spöregnar det gör jag det inte dock ;)

Hampus går i hagen hela dagen. Om det inte SPÖ regnar för då är han i andra buren. Sedan på natten bor han i 2 burar, en 100*55 & 120*60
Tycker att MINST 1h. Mer för större raser.

Jag tycker kaniner ska ha möjligheten att vara ute minst 1 timme om dagen.
Mina kaniner får alltid komma ut, men det beror nog mer på vädret. Om det regnar så får dom sitta i burarna, men jag brukar ändå gå ut och gå med dom i sele och koppel, mellan "regn-pauserna" :)
Jag har embla i samma box som ciss har engla, emilo bor där just nu också. han är ute ca 5 timmar, och embla ca 10.. lite olika från dag till dag.
Tycker minst en timma, beror lite på vädret också :)
Pepsi är ute typ hela tiden. Isaac kommer ut och springer länge, men han är inte rumsren som Pepsi så han får komma in i buren nån gång emellanåt.
- Mvh Emma
#8: Är inte Emilo könsmogen? :) Eller är han kastrerad?

#11: Han är inte kastrerad, men vi har dem självklart inte ute tillsammans! Han är ute ca 5 timmar, sedan tar vi in honom och släpper ut tjejerna.
"emilo bor där just nu också. han är ute ca 5 timmar, och embla ca 10"
www.frihetenskaniner.se
när det är fint väder vilket det har varit hela tiden förutom nu tre dagar i rad så är han i sin utehage i ca 12 timmar om dagen, ibland mer.. den är väl ca 11 eller 12 kvadratmeter, han kan själv skutta in i buren om han vill.
Minst 3 timmar om dagen tycker jag iaf!
Medarbetare på Hundar.ifokus
#12: I see :P Missuppfattade visst, sry ^^

#14: Det är lugnt ;)
www.frihetenskaniner.se
tycker minst 2 timmar.tänk dig att sitta i ditt rum och inte ha nått att göra och bara få gå ut i en timme??
Alfreds bur står öppen jämt när jag är hemma men när jag går till affären eller bara går ut så får han sitta inne i buren.han ute ungefär 5 timmar om dagen och ibland mer,ibland hoppar han inför att sova,äta elr gå på toa ;)
jag försöker få ut dom som sitter i burar på ben varje dag men de e inte lätt ibland .. ifall de regnar så e de inte så kul .. men har ju två töser som sitter i gräs buren som pringer varje dag :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Skrutten brukar vara ut 2 timmar, men det är efteraom vi inte har någon rasthagen (mamma har dock lovat att köpa kompostgaller)
Skrutten brukar varje dag få vara ute och hoppa runt i skogen utan sele osv. Han springer lös på gården ett tag oxå + att vi är ute i sele osv. :)

Nu när det är blött i gräset är dom kanske ute en helvtimme var (vill inte få dom iskalla så dom bli sjuka) men annars ungefär 1-2 timmar^^

Vill ha min syrras kanin,,den är bara ute kankse en halvtimme/veckan :( och hon städer bara toaletten men hela buren behövs! Men jag har lärt erika nu at ge hennes kanin pellets! innan hade hon bara luxbla.! :O