Klotterplank #235
Tvåhundratrettiofem :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Snart ska jag ridaaa äntligen!:D
Nr3!!!!!! XD
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Ska på kalas snart, fira syrran :)
Hoppas vägarna är bra!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag sitter och myser med tå katter som r trötta efter morgonbuset:-*
Vad ska man hitta på att göra idag då?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Fick mina ringar igår, jättefina! 👍
Har tråkigt, men måste plugga. Men orkar inte 😃
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Hallooo
//Joanna
#10 Skulle jag kunna få? :D
Är väldigt aktiv 👍
--
Ska byta till träningskläder snart och sedan ut till kaninerna en snabbis. :)
Ska bara lyssna klart på One Direction ^^
#11 Hade redan gett när jag skrev ^^,
//Joanna
#10 Jag vill också ha!😃
Orkar itte D; ska sminka mig och fixa håret och dra till en kompis och spela in en resturangscen till franskan, wish me luck
#13/11 Kanske blir någon annan dag ~~
//Joanna
#15 Haha okej, tack ändå ^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Harlem Shake på vår skola! :D
Dock sög det då förskolebarnen såklart skulle vara med… Hade varit mycket bättre om bara högstadiet dansat. Man ser inte ens oss 9:or. Plus att någon jävel hade stött till kameran så att filmningen blev helt kass och det märkte såklart inte han som ställt upp filmkameran… 🤓
Fast det grymma är att det är vår rektor som dansar först! Cool rektor vi har! 😎
De två killar som står närmast vid skåpen och han som går förbi med röd kepa går i min klass, så jag känner "skådespelarna", *stolt*! xD
Fortfarande sjuk =(
Vill se vilka som kom med i röstningen på Månadens Kanin Februari!
MVH Celina
#12 Hah, tack ändå ^^''
#14 Tack så hemskt mycket för Insidern!😃Och lycka till med franskan! Jag hade något liknande för ett par veckor sedan. :)
Gah min kamera har gått sönder :(
//Joanna
Sitter här med världen leende, jag är så glad! :D
Är det någon som vet något om Månadens Kanin? Jag vill se... jag kom med!!!
MVH Celina
#22 För vadå?! :D
#24 Livet är så bra just nu, allt flyter på och jag är bara allmänt lycklig! :D Bortsett från två stora skavsår på fötterna…
Tralalalala….. Går nog snart och lägger mig tror jag.
Hoppas jag får mycket gjort imorgon! :D
Men buhu… Ingen vet… *tjatig*
MVH Celina
#25 Haha okej, härligt att höra! :D Haha omg vilka i-landsproblem vi har här i Sverige, har också skavsår. x)
#29 Åh… Så såg min förra kanin Nina ut. Fast lite mindre lurvig =)
Vila i frid Nina!
MVH Celina
#22 Hehe varsegod ^^
#28 Haha! xD
Alltså vaaaaarje gång jag går på toa så börjar Akkio bita på galler, bara för att han inte hör eller ser mig. När jag går till köket hör han mina fotsteg men inte något när jag är på toa och sen börjar gallergnagandet, mitt i natten kan det vara också precis som nu bara för att han är ju vaken när jag är vaken oftast
//Joanna
Åh är så lycklig just nu! 😃
För någon dag sedan, slickade Nemo mig jätte mycket på handen efter att jag klappat honom (annars har han bara slickat mig någon gång en kort stund). :)
Och sedan idag låg han och jag och myste på golvet, jag klappade honom och hade borrat in mitt huvud mot hans kropp, och efter ett tag vänder han sig om och slickar mig jätte mycket på ögonlocket. :'3
Känner mig som en duktig och älskad matte nu! 😇
Har spenderat mesta delen av dagen ute hos kaninerna. Skottat fram hagarna, skottat av taket på kaninhuset, städat åt alla och alla har fått vara ute och spring. Eller ja, alla förutom de dräktiga honorna.
Dagen har inte bara bestått utav skratt och roliga stunder.. Kaninantalet har minskat från 12st till 10st… En hona och en hane, båda för att ha visat starka tecken på aggresivitet!..
Imorn ska vi ringa kaninen Sveas ägare och kanske blir hon min!!!
Stackars Akkio, snurrar runt mig och brummar :/
//Joanna
#39 Haha brukar Nemo också göra, tycker det är roligt. ^^
Eller ja, han springer runt mig och mellan benen, eller det kanske är det du menar med snurra? :)
#40 Mjo men min lilla stackare är ju kastrerad xD Därför är det synd om honom xD
//Joanna
#41 Jaha, aw "lilla" Akkio… :3
Magsjuk :(
Pluggdag idag… Sånt ska man inte behöva göra på lovet. En musikinlämning om rockens historia, engelska intervju om hungerspelen, 1½ kapitel i matteboken och så läsa till engelskaprovet. :/
#44 hur kan du tycka att jobba med hungerspelen är tråkigt??? :D
#45 Hehe, gillar inte att "jobba" om filmer :P
#46 aha, men du gillar hungergames va?
#47 Ja, det gör jag ^^
Jag som hade hoppats på ett bra år..
Redan förlorat 2 kaniner på 2 månader..
Vila i frid Dell ♥
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#49 Vila i frid ❤️
Sitter i soffan framför TV'n och äter chokladpraliner! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Har gjort en kaninbudget+ diagram för entrepenörskap kursen :) Hoppas den blev bra :3
Efter det ska man göra en reklam uppgift.. Jag ska göra reklam för Djurambulansen har jag tänkt fast skolans datorer har inte något photoshop eller redigeringsprogram :c
//Joanna
kaninerna blir rädda för fåglar och nu låter fåglarna jättemycket nu så dom var livrädda i hagen 😮
Jag blir tokig på allt packande! Varför sparar jag alltid allting till sista dagen? Hoppas jag hinner bli klar tills ikväll, då börjar resan mot LU i Borlänge :D
#49 Vila i frid <3
Snuttis luktar så otroligt gott! kan inte sluta sniffa på honom, haha!
Så himla sugen på att para Viola eller Ella xD
#56 Då kan du ju spara en liten bebis som sällsskap till Viola! :D
#58 Ja hade tänkt det OM Jag parar, vet inte ännu ;)
#59 Okej :D Vad är det för raser på dom förresten? C:
#60 Ella är dvv rex och Viola är dvv/lejonhuvad dvv :)
#61 Aw rex :3
#49 Beklagar! Vila i frid.
Tröött, ska nog gå och kolla igenom SOn och sedan lägga mig och läsa nya FRIDA 😃
#63 Ella är så vacker :') ♥
#64 Bra namn det ;) Många år sedan jag läste den, säkert 6-7 åt sedan sist xD
#65 Tack ❤️
Blir så förvirrad på vivvi, ena stunden är hon hur social som helst och vill ha sällskap 24/7 och andra stunden är hon skygg och springer och gömmer sig och man får nästan tvångs ta upp henne i famnen -.- tror hon håller på att komma in i sin pms period
Efter att ha letat efter burar en tid nu har pappa bestämt sig för att bygga en, den blir då 65x142x60 = en rejäl bur! Förhoppningsvis åker vi även och hämtar min första kanin någonsin, en dvärgvädur rex, hane på ett år. Jag skriker av glädje
fick C på båda delarna på no provet :D:D trodde jag bara skulle få max D ^^ var också på friidrotts em idag, det var ganska långtråkigt
Hemkommen efter en lång shoppingdag i Stockholm. Nu ska garderoben fyllas på! :D
Jag vill också vara på LU 😮
-' Malin Hultman
#71 Vad är LU??? assååååå sett klart hela PLL nu…. nu har jag ingenting att längta till kängre ;(;(;(;(;(
#66 Ja, det är fint! ;)
Vad skönt! Längtar tills man nästan bara behöver läsa det man vill jobba med 🙂
#70 Ååh, jag vill också!! 😃🤤
Vi fick sluta typ 13 idag då vi inte hade någon vikarie på svenskan. Och sedan åkte vi till hem en killklasskompis och tittat på film med dem. :)
#72: LU - Landsutställning. :)
-' Malin Hultman
Pluggat i typ 4 timmar idag, Samhälle 😮
Men under tiden har jag badat fötterna också 🤪
Yes, tur att Anton och Robin gick vidare! 👍
#77 Ellerhur!
MVH Celina
Gick o lade mig för en timme sedan men kommer inte till att sova.. Dessutom kliar det förjäkligt i tandköttet (har redan kliar upp det så att jag fick blodsmak i hela munnen >.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Nästa gång mamma kommer in till mitt rum ska jag fråga om jag får köpa gerbiler istället för hamstrar… ihhh
Jag måste ju göra klart mitt rum , vad jag dragit ut på det asså.. Fast jag ångrade mig till svart färg på väggarna istället för grrå.. Men då måste vi ju måla om allt D: Inte lätt det här xO
Då var det dags igen, Olivers nos ser illa ut IGEN. Berg & dalbana är vad det är. Men utvecklas det här till en knöl vilket det verkar göra så är det väl kört, blir ingen mer operation för han ska inte behöva genomlida nå mer smärta när vi ska hålla på och greja med nosen efter operationerna. Var bättre när det var en skorpa som han själv fick bort. Men nu? Vad ska man göra..? näe orättvisa, hemska och äckliga värld gå och ta nån annan kanin istället.
#85-6 Nej, vad hemsk. Hoppas han får ha det bra så länge det går.
MVH Celina
#87 Han ska få det så bra som möjligt den tiden han har kvar som vi inte kan veta hur länge det är, mycket kärlek, sällskap och roligheter❤️ det jobbiga är att han är världens gladaste och busigaste kanin för övrigt vilket inte gör beslutet lättare sedan..
Att man anklagar sig själv för det här med Oliver gör ju inte saken lättare.😢
Stackarn, jag lider med dig. Förstår hur mycket du älskar honom och att detta är otroligt svårt ♥ Och det är inte ditt fel!
Nybadad och fin :D
#90 Tack så mycket för fina ord.🌺
aldrig älskat en kanin så mycket som Oliver trots att vi hade två fegisar förut.. min ögonsten och min lilla gosis, den som gör det trevligt att vara i mitt rum.. ska liksom försvinna alldeles för tidigt, han som skulle fylla två i juni och jag som skulle fira honom ordentligt med blåbärsris och gottigott när vi kommer hem från grekland..❤️
#92 Usch stackarn :'( Jag förstår precis hur det känns. Och det är absolut inte ditt fel, hur skyldig du är känner dig!♥
#92 Stackars liten..😕 Lider med dig. Är det en tumör? *hoppas på att det inte är det..*
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
#93 Värsta känslan som finns :( tack🌺
#94 det är inte en tumör utan en återkommande varböld som han kämpat med sedan augusti förra året. Två operationer där de sövt honom för att snitta knölen har vi gjort hos veterinären, för att inte tala om all efterbehandling som att trycka in salva i såret, ta bort sårskorpan som dyker upp och täpper till så varet inte kan komma ut, all kamning av pälsen på den sidan ögat rinner och så vidare.. nej fy vill inte utsätta honom för det igen eftersom han har blivit så hemskt öm där nu efter allt.. :(
#96 phhu.. Tur i oturen du och Oliver har. Nu vet ju jag inte hur ont det gör på honom, men det känns som att det hade varit brutalare med en tumör, eftersom att den förstör så otroligt mycket. Det är bara att göra det bästa ut av det, spendera mer tid med honom än vanligt, hitta på många, roliga saker, och göra det du verkligen vill göra med honom. En liten blomma till dig och din vän!🌺
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
#97 Det vet inte jag heller, vet bara att det ömmar när vi rör honom där men inte om det gör ont hela tiden liksom, hur ska man veta det..?
Tumör hade varit väldigt mycket värre men samtidigt gjort beslutet lättare känns det som..
Tack, du får en blomma tillbaka!🌺
#96 Nej, lilla stackare! Vad stark han är som kommit såhär långt. Lycka till med honom!
---
Läser en One Direction Fan Fiction, helt läskigt underbar!
#98 tänk att du har gjort vad du kunnat och att det absolut inte är ditt fel!
#99 Ja han är så himla stark och har en sån livsvilja så det är inte klokt efter allt han varit med om.❤️
#100 Jag får göra det, även om det inte är lätt alla gånger😕
vilket stöd man får :) söta ni!
Måste verkligen börja virka igen. Det är ju så spännande och kul att virka amigurumis C: Hoppas på att kunna köpa nytt garn i morgon då!
#102 du kan få en påse garn av mig om du vill, jag virkar inte längre ;)
#130 Oh har du! :D Vad för typ av garn? :>
Haha ingen aning, men kan kolla imån och ta kort :)
#105 Ookääyy :3
Hängde var från knölen på nosen i morse, alldeles kladdig och jag fick knappt torka bort för det gjorde ont. beslut fattas ikväll.
SJUKT ARG! håller på med körkort frågor på internet, klarat alla faser, a,b,c och fordon och är nu inne på repetition och får fel på nästan ALLT, är helt 100% säker på de mesta av frågorna då jag gjort dom ett antal gånger och nött in dom hur bra som helst men ändå får jag fel!! har nu gjort den två omgångar och ändrat mitt svar till ett annat som de också kunnat vara men nejj, allt blir ändå bara fel!!
Kom hem sent igår efter en alldelens för bra helg i Borlänge på LU! ^^
#108 Jag hade det också så, vissa dagar gick det bra men vissa andra dagar gick det åt skogen. :s
#110 börjar tro att någon sitter och gör så jag misslyckas 😮
#111 Haha huvudsaken är ju att du klarar det sen när det riktiga provet kommer ;) jag klarade det på andra försöket
Usch stackars Alfons :'( Blev biten över huvudet av en annan hund tidigare idag, och även i ögat som åkte ut en bit. Nu ligger han inne på blå stjärnan, han ska få ögat igensytt. Stygnen kunde tas bort om 3 veckor, han skulle bara ha dem för att inte riskera att ögat hoppar ur igen. Tyvärr sa dom också att han för tillfället är blind på det ögat och dom är inte säkra på att synen kommer komma tillbaka :( De ska ringa när vi kan hämta honom, antingen blir det sent ikväll eller i morgon. Hoppas allt går bra!
#133 Nej fy vad hemskt! :'( Hoppas han blir bra ♥
#114 Ja verkligen :'( Hoppas så att han får synen tillbaka! Även om det inte är katastrof om han är blind på ena ögat, men det blir ju fortfarande en funktionsnedsättning :(
#113 Hemskt! Håller tummarna att han blir bra och får synen tillbaka :(
Beslut om Oliver är mer eller mindre taget.. blir nästa vecka tror jag hon babbla om, det verkar hopplöst att tvinga honom att leva när han ändå alltid kommer få leva med detta hemska. Kunde inte må sämre än vad jag gör nu, min lilla älskling..❤️