Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 930 ggr
odis'
0

Bettfel?!

Hej allihopa :D

Nu är det så att jag behöver lite hjälp, eftersom jag är lite orolig över mina kaniner när det kommer till deras tänder.. Jag kan egentligen inte så mycket om själva bettet, bara att dom inte ska vara så långa utan lagom korta. Jag har kollat runt lite här och sett att det finns olika bett som tångbett, underbett m.m. Jag har aldrig varit hos vetrinären med mina kaniner, men min kaninhona har betett sig lite konstigt på senaste tiden, så jag överväger det. Jag och min familj var bortrest, så en släkting tog hand om kaninerna. Hon gjorde precis som jag brukar när det gäller utfodring och skötsel. Men när vi kom hem så hade Fluffie inte ätit någon pellets alls, utan bara ätit lite havre, hö och druckit vatten. Kan det vara p.g.a att hon kanske inte har så bra bett, eller?

Vet du nånting, har nå bra bilder på hur ett bra bett ska se ut? Kommentera då :D ! Jag lägger ut en bild på båda kaninernas bett inom kort, så ni vet hur det ser ut.

Tack på förhand :) !

skuttis88
0

Om hon inte äter så är det antagligen något med tänderna eller magen. Jag tycker att du borde åka till veterinär!

MVH Celina

odis'
0

#1 Okej, men nu när jag kollade så hade hon ätit en hel del havre och hö, och ganska mke pellets :)

odis'
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bettbilderna på båda kaninerna:

Zimon är den spräckliga kaninen och Fluffie är den vita med gråa fläckar. Hoppas det blev bra bilder så ni ser :)