Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 11211 ggr
natha-mjau
14

Pris på kanin

Vad är maxpriset du skulle betala för att köpa en kanin?
Oavsett kön, ras, ålder, etc..

Sett många som vill pruta ner priset på kanin och de flesta vill gärna ha det så billigt som möjligt
Hur ser du på det?

För en "vanlig" kan skulle jag gärna betala upp mot 1000:- lappen,
Sedan om det är någon speciell kaninras/färg/pälstyp eller någon som jag riktigt fastnat för skulle jag säkert betala mer!

Tycker det är väldigt viktigt att kaninens status i samhället höjs och att det inte ska vara någonting som man skänker bort för att bli av med dem snabbt. Det är superviktigt att dem får ett bra hem!

Jag tror att är kaninen billig/bortskänkes ökas impulsköpen vilket kan leda till att man tröttnar och glömmer bort kaninen när man inte tänkt igenom det ordentligt.
Alla impulsköper inte en kanin för 1000:- menar jag.

Minst 500:- tycker jag är ett rimligt pris på en kanin.
Man köper ju katter/hundar för flera tusen, kaniner kan ju bli upp mot deras ålder. Varför inte ta betalt lika mycket för en kanin? Dem är guld värda!
Kaniner kan bli lika tama och göra samma sak som katter och hundar :)
Det har mina kaniner varit levande bevis på!

Tycker det är riktigt synd bara att alla inte värdesätter kaniner lika högt.

Gaiezza
3

Skulle aldrig betala över 800:-

Bacon, svaret är bacon. 

[_hsleiufhbtv]
5

Skulle kunnat betala vad som helst.

Gaiezza
2

900:-

Bacon, svaret är bacon. 

natha-mjau
2
mandyosv
1

De skulle vara för en champion isåfall, En icke utställningsbar kanin är inte värd mer än 400 tycker jag.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

natha-mjau
20

#5 "inte värd"… Hur kan man säga någonting sådant om ett levande djur bara för att det inte är "perfekt"?

Det är någonting jag hatar med utställningsvärlden, är ett djur fult eller får dåligt poäng så är det totalt värdelöst och ska avlivas/slaktas/säljas. Ush!

Man kan ju betala uppmot 2000-3000 för en huskatt.. vad är skillnaden mot en blandras/kel kanin….

natha-mjau
5

Inte direkt att man sänker priset på adoptiv barn bara för dem ser ut på ett visst sätt p:
*djur är lika värda som människor för mig och de är mina bebisar*

mandyosv
1

Ja, inte så jag menar. De som tar mer än 500 för en kanin tar oftast det för att tjäna pengar och det tycker jag är ännu fulare!

En huskatt har man 1 eller 2 av, i flera år, kaniner om man är uppfödare har man allt från 20-100 djur och de hade inte funkat om de kostar över 1000kr.

Jämför med hund då, en icke utställningsbar vuxen blandras hund kan inte kosta mycket. Så är det tyvärr.

Men visst hade uppfödare kunnat höja priset till kel…

Men blir mest påmind om alla wienersatinrexar osv då.

Kaniner har tyvärr inte samma status i sverige, som en hund. Man äter t.ex inte upp en hund. Man äter kanin

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Suskiv
0

Beror på färg, ras, utställningsresultat osv. Men jag skulle nog kunna gå upp på en 2000 kr för vissa speciella kaniner (ex rastypisk röhn tecknad rex) för en "vanlig" utställningskanin känns 500 vettigt och strax under för kelkaniner strax under.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Ljusta
1

Jag skulle kunna betala massor, jag menar flera tusen, om den perfekta kaninen för mig fanns till salu, dvs en Dvv rex som är utställningschampion och har ett otroligt trevligt temperament och i en av mina färger. Men nu finns det ju inga sådana och då betalar jag helst max 500 kr för en.

Jag tänker inte bara att det är summan på kaninen som avgör när man vill höja statusen på kaniner. Istället tycker jag att man ska göra klart för folk vad kaniner är för sorts husdjur och att de kan vara personliga och jättetrevliga familjemedlemmar. Många tror att kaniner sitter i en bur och är sprättiga, opersonliga och bits. Får man bort den "stämpeln" på dem så tror jag att man har ökat deras status mer än om alla kaniner skulle kosta 1000 kr styck. Om man som uppfödare visar att man är nogrann var ens kaniner hamnar och inte säljer till vem som helst och inte tar en massa "bara-för-att-kullar" så ökar vi nog statusen tror jag :)

Ljustadalens kaningård

candieshk
2

Jag skulle nog kunna betala allt upp till 2000:- för en kanin jag fastnat för. #8 Att den är dyr kan ju också ha att göra med hur dyr den var att föda upp. En kull som får ett bra foder, bra med hö osv kostar mer än en som fått gnagarblandning och en liten tuss hö per dag. Det kan ju också bero på om den är vaccinerad. Så tycker inte riktigt att man kan döma hur uppfödaren är enbart på priset.

.

[Bolten]
4

Skulle inte betala mer än 1000:- iallafall och ska jag betala det ska de vara en riktigt speciell kanin, annars Max 500-600:-

Tinkelbell
2

Runt 500-900kr känner jag. Som tidigare sagt så tror inte jag att statusen kommer med priset. Vanliga bondkatter skänks ofta bort också. Kanske att man ger 100kr för den.

Så trots att katter, precis som kaniner tyvärr, "överproduceras" (kommer inte på något bättre ord) så har katterna bättre status pga sin nytta. De jagar möss och blir lättare tamare. Man kan skaffa en katt och trots att man sen aldrig direkt bryr sig om dom så kommer de fortsätta att vara lika tama och lätthanterliga. De kräver inte lika mycket tid.

En kanin kräver lite mera omtanke eftersom dom tillskillnad från katter, är betydligt mer beroende av omgivningen. Katten klarar sig alldeles bra själv och struntar nästan i om den är själv eller om du sitter med den. och detta har man glömt bort, att kaniner är lika sociala som vi människor, att det krävs tid och omtanke med en kanin.

På så vis så är det få som faktiskt inser att kaniner är ytterst personliga och jätte tillgivna om de får tillräckligt med tid och omtanke. Många har vuxit upp med en kanin instängd i ett hus någonstanns på bakgården som inte gick att ta i utan att den bet allt och alla. Den bilden sitter kvar!

Att ha en frigående inomhuskanin är det nog inte så många som tror att man kan ha tyvärr, för man vet inte om att de kan bli helt rumsrena och jätte mysiga :)

Mvh Hela stora familjen <3

Frosstis
3

Tja, om jag hade egen inkomst skulle jag iallafall kunna betala max 2000, men det kommer jag aldrig göra. Isåfall max 1000. Då det oftast är satinrexar som är så dyra, och jag vill bara ha en vanlig rex och dom kostar ju inte så mycket som satinrexar.

Men nu är det ju såhär att jag bor hemma med ett par föräldrar- som säkert skulle betala max 500 kr- om det skulle bli över skulle jag fått betala en del också.

Tycker inte man kan sätta kaninens värde och utseende i pengar. Om det dock är en kanin (säger rex nu) med jättebra päls, skitbra stam i ex hoppning och/eller utställning, och i rätt färg och bra temprament- då kan jag betala mycket större summor än för en "vanlig" kanin!

Men ändå tycker jag inte man ska betala iallafall under 200 kr. NÅGOT värde måste ju kaninen ha, annars är det ju liksom "oj ja ett djur, här du får det". Om ni förstår hur jag tänker. Något värde i pengar ska de ju ha. Allt förmånga kaniner säljes på ex. blocket för 50-100 kr, för att bli av med dom. Allt förmånga tar oigenomtänkta kullar och vill bara bli av med dom- kvittar vart dom hamnar liksom.

Bättre att köpa från en seriös uppfödare där man får en bra kanin- och betala ett betydligt högre pris, än att köpa från en person som säljer sina kaniner jättebilligt för att bli av med dom.

Agda
1

Mitt max ligger mellan 500-800 kr, beror på vad det är för kanin helt enkelt.

[IdaSo]
1

Min tyska dvärghermelin var inte världens billigaste den kostade 120 euro alltså cirka 1200 kr. Men vi har vunnit många utställningar och kaninhoppningstävlingar. Men våra andra kaniner har haft priset 600-1200 kr och så har vi ju haft kaninungar som vi fött upp själva :)

[EllenAlicia]
3

jag som barn skulle inte vlja betala mer än 500:- då jag har inte s mycket pengar, men om jag skulle vara vuxen så skulle max ligga på 1000:-

tycker smma som dig :P

tussen12
2

Jag skulle igenkligen betala hur mycket som helst, Typ ett par tusen… Det är ju en underbart litet liv man får ha i kankse hela tio år.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

hobbymupp
2

Jag skulle inte kunna betala hur mycket som helt just nu, kanske 500 något, men det har ju mer att göra med min ekonomi än med vad jag tycker kaniner är värda. :P Vill ju ha pengar till att kunna köpa/fixa stooor bur, bra mat osv :) Men så köper jag ju ingen kanin nu heller, pga att jag inte har så mycket pengar xD Generellt sett tycker jag att 500 kr är en bra standardkaninkostnad, eller möjligen lite mer. 100 kr som många kostar idag tycker jag är sorgligt billigt :/ Sen har jag ingen åsikt alls om hur mycket folk vill köpa kanin för, det är ens eget beslut :D

Håller med om att priserna bör öka! Kaninens status bör höjas, för de är inte bara djur vi äter, de är även djur vi älskar. Hund/katt äter man ju inte för att de är rovdjur och sådana äter vi oftast inte.

Quenzi
1

Jag skulle bara betala rätt mycket för en riktigt fin raskanin med fina och snälla linjer, fint utseende, bra temprament osv, skulle nog kunna betala högst 1000:- för den isåfall. En blandras skulle jag nog betala högst 200:- för (500:- högst om det är en hoppkanin), mest för att man inte kan ställa ut den och avla på den så som med en raskanin. Men skulle nog inte köpa en blandras iallafall för vill inte stödja blandrasaveln.

PJUM

Fridaaaa
3

Max 500 kr. Men då ska det finnas papper med, härstamning eller stamtavla.

"Dyraste" kaninen jag har är Ella, gav 200 kr för henne. Gruff jag hade, hade mamma gett 500 kr för.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
2

Köpte mina två för 150 resp 200. Sålde mina ungar för 300. Men jag hade lätt betalat över 500. Har man inte råd med det så ska man inte ha kanin, för då har man inte råd med bur, mat etc heller.

JessicaOlin
1

Upp till 1000 kr iallafall beroende vad för kanin Blandras eller renrasig eller en man söker ..

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[Luppa]
2

Har betalat 1000:- med transport ett par ggr, tycker det är helt ok om det är en kanin jag behöver.
Skulle aldrig pruta på en kanin.

Tinkelbell
1

Nej jag skulle aldrig heller prutat! Gäller oavsett vilket djur det är. För det är ingen sak, utan ett liv.

Mvh Hela stora familjen <3

Fridaaaa
4

#24 Nej jag skulle hellre aldrig pruta på ett djur. Har jag inte råda att köpa den, nej då får jag skippa det istället :)

[Luppa]
1

Jag är iofs inte en sån som prutar oavsett vad jag köper, men just när det gäller djur så stör jag mig på prutare.

MalinFrosch
2

Upp till 1000 kr tycker jag är vettigt. Det är ändå inte kaninen i sig som är dyr, det är ju bara en engångssumma. Det är ju alla tillbehör man behöver till kaninen som kostar. När jag köpte min innekanin var kaninen det billigaste i princip. Bur och allt man behöver tycker jag istället det är överpriser på ofta.

Betalar hellre mer för kaninen och mindre för grejjerna runt om!
Ett liv är ett liv och det ska respekteras i min mening.

[RC1393]
1

Jag har gett 750kr + frakt för min hittills dyraste kanin, en tysk jättescheck som som bäst haft 92p på utställning, och är en riktigt stor nallebjörn :*

Skulle i dagsläget inte vilja ge mer än 700-800kr för en kanin, med tanke på att min enda inkomst är 300kr i månadspeng, plus pengar jag jobbar ihop under sommaren och under december, och de ska ju räcka hela året. Skulle jag däremot haft någon vettig inkomst så skulle jag kunna ge mer, absolut!

dermot
8

#24-#27 Neej nu måste jag gå och lägga mig, jag läste "Jag skulle aldrig prutta på en kanin" jag tänkte, vem sjutton skulle göra det?? Haha det gav mig ett gott skratt i alla fall även om det vad jag som snurrade till det. ;)

Som svar på frågan så betalar jag gärna inte mer än 500-600:-. Skulle det dock finnas en kanin till salu som är väldigt ovanlig eller är något jag verkligen behöver i min Avel så får jag givetvis betala det annars får det vara. Skulle helelr aldrig prutta på en kanin eller något djur öht;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Luppa]
1

#30 Hahahaha!

iWontBite
3

Max 600 skulle jag säga, och då får det vara något speciellt med den kaninen. Eftersom jag inte avlar kan jag inte tänka mig att det skulle finnas någon kanin som för mig skulle vara "viktig nog" att betala mer för (om inte mina egna kaniner hamnat i ett gisslandrama antar jag?? Haha).
Som det ser ut nu skulle jag skulle inte lägga ut 5000 kr på en kanin om jag istället kunde använda de pengarna till att ta väl hand om en annan kanin för 300kr. Det känns inte värt det för mig.

För att gå in i den mer moraliska delen av diskussionen, jag är såklart för att höja kaninens status men du kan inte göra det genom att bara höja priset på något som det finns ett stort överskott på. Prishöjning är en effekt av status, inte tvärtom…

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[YukiOni]
2

Det dyraste jag har betalat e 750, skulle varit billigare men ville ha henne tatuerad i öronen, inte ringmärkt (tycker inte om den typen av märkning) men skulle kunna gå över tusenlappen om individen föll mig i smak (temprament, personlighet, ålder, stam, m.m.)

Sen skulle jag aldrig kunna tänka mig att sälja en (ej utställningsbar) kanin för under 200-400 (beroende på ålder) s.k. "skräp summor" leder statistiskt till 'sämre hem' (typ att man köper en billig kanin till sin dotter som hon senare tröttnar på, m.m.)

[Loca Diaz]
1

Förr kunde jag ge 800 kr men idag ger jag inte mer än 500 typ fast det kanske beror på minskat intresse/behov och sämre inkomst för tillfället. Om jag inte är ute efter någon speciell eller att "den måste jag ha!". Det beror liksom på ens intresse och vad man köper. Köper man en svart "bondkanin" som det finns "tusen likadana av" ja då kanske man inte betalar flera hundra. Vill man bara ha en kanin att mysa med och inte avla träna eller tävla då förstår jag att man är nöjd med en billig. Men söker man efter något specifikt så betalar man väl för det. En jätte fin raskanin med fin stam till Avel och utställning efter rasstandard och goda förutsättningar att få höga poäng (eller om den redan är ställd) kan jag helt klart betala mer för än en icke raskanin eller en raskanin med sämre kropp osv. Om jag nu hade viljat haft en utställningskanin.

[MiniPim]
6

Skulle kunna betala mer för en kanin som har det dåligt och mår skit än för en som har stamtavla och är perfekt.

Den dyraste kaninen jag köpt är för 600, och fy sjutton vad det var värt det!! 

Man får en vän för livet, en vän som aldrig sviker en och är på ens sida hela tiden. ❤️

[cindy2013]
1

Jag tycker att det är bra om priset på kaninen är högre, eftersom det visar att köparen är beredd på att betala för djuret och jag gillar inte att pruta när det gäller djur,oavsett om det är en kanin eller annat husdjur.

[Rabbitte]
1

Jätteintressant inlägg! Det är så rätt som du säger natha-mjau, värdet sätts givetvis inte på summan de säljs för, men visst måste de få mer status och värde både i köparen och säljarens ögon!

Man ser så mycket annonser varje vecka om kaniner som säljes på grund av olika orsaker, men att det är så många känns lite orimligt i mina ögon. 
De oerfarna tror nog att kaninen ska sitta i buren hela dagarna, men det är ju det minsta de ska göra och så roligt man kan ha med dem!

Hade jag en obegränsad ekonomi skulle jag kunna ge vad som egentligen! Jag är absolut beredd att betala för att få en liten vän - de skuttar ju rakt in i hjärtat de små liven❤️

AkaiTsuki
1

Hmm just nu skulle jag max betala ca 700kr, eftersom jag har ingen direkt inkomst.

Ifall jag hade pengar så finns det nog ingen oändlig slut på hur mycket jag skulle betalat. 

Men det är ju så att man kan (inte alltid) få fantastiska kaniner för 50lappen och "hemska/aggressiva" kaniner för 500lappen. 

Jag skulle vilja veta kaninindividen innan jag köper en kanin för över 500kr. Bra lynne är något väldigt önskvärt, hellre omeriterad och fantastisk än en kanin stambokförd på 95p med ett uselt humör..

//Joanna

[Jawa´s]
2

500? Jag tycker det känns som en bra gräns för mig att både köpa och sälja kaniner för.
För mig som säljare så vill jag bara ha in pengar för vad själva "besväret" har kostat och lite till för att resten av Sverige tar liknande pris för sina kaniner. Men jag hade nog aldrig kunnat sätta ett pris över 500kr hur fin kaninen än är.
Jag tycker inte priset avgör köparen, det är helt upp till oss uppfödare att sålla bort de olämpliga. Visst är det mer osannolikt att någon oseriös köper en kanin för en tusing, men de finns ju, har man mycket pengar och vill ha en ny leksak till sitt barn så lägger man säkert en tusenlapp på en kanin utan problem men erbjuder nödvändigtvis inte ett bättre hem än 12åriga Lisa som bara kan ge hennes sparpengar på 300kr för samma kanin…
Jag hatar verkligen prissättning, ingen bra säljare här inte ;) Ena halvan av mig känner nämligen att Jag inte ska ta emot pengar för att Mitt djur får ett nytt och bra hem, jag blir mer tacksam och glad för det, men samtidigt är det ju rätt att ta pengar för djuren man säljer.
Samtidigt vill man inte att nån tror att det är nåt fel på kaninen för att den är för billig.

PrinzeZz
1

1000kr är nog den oskrivna gränsen för mig.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Mi-rand-a]
0

500 typ kanske 700 om de är en kanin jag verkligen fastnat för och är mer utan den ovanliga rasen

fsigge
0

om jag hade pengar så skulle jag betalat nån tusenlapp som #6 säger så är alla kaniner lika mycket värda ändå om dom inte e champion. Jag köpte en kanin för 500 en gång. Inte champion eller någonting. Bara en vanlig kanin utan tillbehör men jag tycker det är för billigt för sånna fina varelser <3

Frida

[morotochcesse]
0

för min Cesse betalade jag 100 kr

KaterinaPetrova
0

De kaniner jag har nu har kostat mellan 100-400 kr. Och nu när jag lärt känna dem så skulle jag aldrig kunna sälja dem då de blivit ovärderliga för mig! Om jag visste vid köpet att jag skulle få så fina kaniner som jag har nu så skulle jag lätt kunna ge 1000 kr för dem. Fast det är ju trots allt ägaren som formar djuret :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[Totoros kaniner]
0

jag skulle nog säga runt 500 kr är min gräns. 

Mina två fick jag gratis och inte tycker jag mindre om dem för att de inte kosta något. Det är ju inte bara kanin som kostar utan att införskaffa allt runt om är ju ganska dyrt. Jag tror nog att jag lagt ner ca 5000 kr inköp för bur, mat, slelar m.m så även om kaninerna inte kosta något å var det knappast gratis ändå.

*Rapuntzel*
0

Svårt att avgöra ett pris tycker jag! Ser att många även skriver i sina annonser hemmet viktigare än priser och håller fullkomligt med att hemmet är viktigt!!!  MEN ibland kan det handla om nån hundralapp och jag tänker om man inte kan betala det för kaninen, hur ska man då ha råd att åka med den till veterinär om den blir sjuk eller liknande??

Loverabbits
0

Min gräns är nog runt 1000 kr, men då ska det vara en riktigt fin kanin som har mycket av det jag söker/vill ha. Dyraste kaninen jag har köpt hittils såldes för 700 kr och han är värd de pengarna och mycket mer därtill för mig! 

I tanken så skulle jag kunna ge vad som helst men det fungerar ju tyvärr inte i det riktiga livet.. ;)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

MisseMoe
0

Asså vi har inte typ 1000kr för att köpa en kanin men även om dom kostar 5kr eller 5000kr så behandlar jag dom likadant;) Våran familj tar aldrig emot gratis djur,vi betalar minst 20-50kr Ska kanske köpa en kanin för 200kr:)

fossingen
1

Jag tycker det beror på i sammanhanget.

Har någon hobby uppfödning och utfodrar med halvkasstfoder och inte gjort något speciellt eller lagt ner nog med tid och pengar så skulle jag inte ge mer än 300 kr oavsett kanin och färg.

Har den däremot exempel exempel vet besiktigas, märkts, eller utfodrats rikligt bra m.m

Då kan jag betala mycket mer.

Visserligen är djur värda mycket.

Men det är inte färger på djur enligt mig som ska göra priset dyrare, det är snarare vad som gjort med kaninen ifråga och hur stora utgifter och tid det lagts på mamman och pappan och ungen.

Många räknar att det kostar att ha kaniner, men när du avlar räknar du bara kostnaden för mor-far och ungen. Inte hela besättningen som många gör, eftersom de andra kaninerna du har kan du inte räkna in i samma utgift.

För inte är det kul att slänga upp en 400-500 kronor på ett djur som ätit halvkrasst foder, som även kan bära på ohyra (det får man räkna med), m.m. Nej, då betalar jag hellre en mindre summa för att behålla resten ifall något måste korrigeras med djuret.

Men helst av allt betalar jag färdigt en större summa för ett djur som är korrigerat på alla möjliga sätt.

Själv skulle jag nog aldrig sälja en kanin för mer än 400 kronor och t.o.m tycker inte jag är rimligt. Snarare 300-350 som max. Trots att jag spenderar mycket pengar på dem. Skulle jag utvidga det med vet besikt m.m, ja då hade jag tagit ut lite mer.

viciouscircle
1

Oavsett djur så skulle jag enbart betala så mycket som uppfödaren har betalat under djurets uppväxt. 

Dvs, vaccination, försäkringar, veterinärbesök, foder och diverse andra kostnader som tillkommit. 

Jag tycker inte att man ska tjäna pengar på att leka med naturen och skapa och sälja liv. Det blir lätt fel då och många tänker bara på pengarna och inte på djurens bästa när dom planerar en kull.

bambiiii
0

Nu som barn betalar jag max 1000 mennär jag bli vuxen så hur mkt som helst :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Totoros kaniner]
0

#51 så du ska bi rik :D (vuxna har även utgifter, inte bara inkomster ;) )

bambiiii
0

52# Haha man brukar väl få typ studiebidrag eller vad det nu heter?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[RC1393]
0

#53 Ja, men studiebidraget är inte alls stort. Du ska ju trots allt bo, äta och leva själv. Jag kommer trots studiebidrag måsta ta studielån osv. för att inte "gå under" i framtiden ;)

fossingen
1

#54 Jamen precis. Studiebidrag täcker precis upp ens studieböcker ;P

[Rabbitte]
1

#54 och #55 nej det är verkligen på det snålaste, men å andra sidan så  ska man väl vara glad över att det faktiskt finns, möjligheten finns ju inte överallt. 
Jag sökte jobb så nu ska jag snart börja dela ut morgontidningen (på cykel) för att slippa ta lånet. Tycker det är så otroligt många år av avbetalningar, min mamma är precis klar (är 54 år) - vill göra annat med min lön i framtiden när jag har jobb🙂

fossingen
0

#56 Ja, klart man ska vara glad. Fast det är inte mycket pengar att hurra över. Jo, det är som en spiral av fälla i princip. Som tur så slutade jag ta lån efter ett par månader :P

[Rabbitte]
0

#57 Nej jag vet, det borde verkligen ökas på! Vi får göra en protestlista😉

fossingen
0

#58 Hehe, då får man väl till svar "Skaffa ingen utbildning då" XD

[Rabbitte]
0

#59 Haha - bra "alternativ"😛

[Sniff]
2

Blir jag kär i en kanin kan jag nog betala hur mycket som helst🙂

Pelzi
0

den dyraste kaninen jag köpte kostade 400 kr det är min franska vädur och den nästa är amaranth en snygg vanlig kel gammal avels hona som var 3 år köpte jag för 300 kr dom andra 2 fick jag gratis men max 500 skulle jag ge för en kanin då jag bara har dom som kel :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Smullis
2

#61 Säger detsamma! :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Fridaaaa
0

#53 Om du läser på högskola efter gymnasiet, så kan jag säga, att man får ej mycket pengar, och ej mycket pengar över ;) Man köper sin egna böcker, ha med egen mat till skolan, betalar resa fram & tillbaka mm :)

Dvärgvädur
0

Jag skulle betala 400-900. Min kanin kostade 470, och jag tycker det priset är lämpligt till honom, just för att han är till kel. Utställningsbara kaniner kan man ju tjäna mycket pengar på, t.e.x bra resultat eller fina kullar som man kan få mycket för. Andra kaniner blir tyvärr bortskänkta i en låda. En dag på en gård där jag brukar vara, stod det en låda på gården med en lapp. På lappen stod det: Ta hand om oss, eller så blir vi mat. Och vad var i den? Jo två oskyldiga kaniner, tyvärr. Jag tycker inte att priset spelar roll, utan hemmet. Tänk om en kanin blir köpt för jätte mycket pengar och utställs med bra poäng, men sedan en dag får den mindre poäng än den brukar för att den kanske inte sköts ordentligt. Då är den kanske helt plötsligt värdelös. Alla kaniner förtjänar ett bra hem, med mat omsorg och omvårdnad.

Hoppas ni förstår 😉

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Anicia
0

Jag skulle betala Max 700kr. Mina kaniner kostade 700, 600 och 250. //Andrea