Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 737 ggr
[IdaSo]
1

Ålban

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla :)

Jag har en kanin som heter Ålban och han fyller år den 7 mars. Han är en tysk dvärghermelin som vunnit utställningar och hopptävlingar. Jag tycker han är söt och duktig på rätt många saker. Han är snäll och har aldrig bitit nån och inte klöst någon. Han trivs bäst på gården för om han är borta från gården springer han oftast hem fast hinder ivägen. Han hoppar över kvistar springer genom buskar och allt som står i vägen slipper han igenom. Ålban har alltid varit min kanin och jag fick honom då jag var 4 år. Han har en stamtavla och hans ''familj'' bestod av en mamma,pappa,2 stora syskon,1 storebror. Han hade också en kompis som hette Klipp klopp men vi kallade honom Klipp. Han avled tyvär av kylan 2010 han kan också haft en sjukdom och han hade alltid varit sprattlig och busig och kunnat bita. Men vi älskade honom lika mycket ändå. Ålban och Klipp separerades tyvär på grund av ett bråk ute på gården. Vi skiljde av deras bur så att en vägg var imellan. Men när bråket hände var dom bara 1 år så dom brydde sig inte särskilt mycket. Dom var inte från samma kull men dom var bff när dom var små. Dom rullade i mattor hoppade på varandra busade. Ja, allt som kaninungar gör med varandra. Klipp var 5 år när han avled. Men vi har 1 kanin kvar en som heter Ålban och fyller hela 8 år i mars. Jag hoppas att han kommer åtminstone leva till 11 år för vill gärna dela mera år med honom. Ålban har varit sjuk på grund av c-vitaminsbrist men som tur var så märkte jag det direkt och vi tog med honom till djursjukhuset. Han fick en spruta och vi skulle ge medicin åt honom men min klumpiga mamma (ta inte illa upp mamma) så råkade spruta in allt på en gång hehe :D

Men han blev ju jätte frisk efter det så det var ju tur, vi har också gått och klippt ner hans tänder för dom har blivit för långa när han är så kräsen. Han äter inte ens morötter :)

Men här kommer jag skriva lite om Ålban nu som då när jag kommer på det och om något speciellt har hänt :)

(visste inte vilken grupp jag skulle ta)

Bild 1

Ålban cirka 4-5 år kan jag gissa :)

[IdaSo]
1

Liten grej min syrra och jag lagade en gång :)

Fick samma men av bättre kvalite nu :)

[IdaSo]
1

Bild 3 Ålban 2011

[IdaSo]
2

Ursäkta dåliga bilder har tagit från syrrans dator dom 2 första men här är en bild från min syrras blogg när jag tvättade Ålban. :D

Hehe visst ser han fin ut :D

[morotochcesse]
1

söt

Ljusta
0

Söt kille :) Bara så du vet så heter rasen Hermelin och inte Dvärghermelin (det borde stå på stamtavlan om han har en sån).

Har han vunnit en utställning, dvs blivit Best in show? Kul isåfall! Vart och när och vilken poäng fick han då?

Ljustadalens kaningård

MarHai
0

Fin :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

elsanilssonn
0

vad heter din syrras blogg?