Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1847 ggr
Comanche
0

Lämna bort kanin 3v??

Hej..
Nu är det så att jag har en liten fråga angående att lämna bort kaninen under en kortare period. Jag ska nämligen åka på praktik i Tyskland under vintern, men jag har ingen som kommer kunna ta hand om min dåvarande lilla 2 åring! Min familj är inte ett val tyvärr..
   However, mina frågor är då:
1. Perioden är under ca 3 veckor men är det verkligen bra att vara ifrån sin kanin så länge? Jag vill liksom inte att hon ska glömma mig och tro att personen är hennes nya ägare för hon har lite svårt att bygga upp relationer - visserligen är hon snart 2 år så hon kanske är van vid mig… å andra sidan kanske min mamma kan komma och hälsa på henne?
2. Hon är en ganska krävande filur! Vet ni någonstans man kan lämna bort henne, där hon också kanske kan få chans att skutta fritt/koppel? Hon är innekanin och blir verkligen deprimerad/destruktiv om hon inte får ta ut sin energi. Kanske någon vet hur pensionat fungerar?

Det känns lite tveksamt om hon verkligen kan få de bra hos ett pensionat/person - hela tre veckor, men jag vet ingen annan jag kan fråga för hon kan ibland vara otrevlig om hon inte hanteras rätt. Skulle verkligen uppskatta hjälp från er som vet! Tack :)

Fridaaaa
0

1. Kaniner tror inte jag personligen har någon tidsuppfattning på det viset. Jag ser inget fel med att ha kaninvakt i 3 veckor :)
Kaniner glömmer ej så lätt. Brukar bli snabbt till det vanliga igen.

2. Hur pensionat fungerar är olika från ställe till ställe, man får ringa runt och fråga.
Annars kanske en kaninvan kan ha henne så länge annars? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[YukiOni]
0

Fråga runt lite olika uppfödare, några kan ta emot kaniner under en kortare period mot en mindre summa.

Trasdockaa
0

1. Så lätt glömmer de inte :) Jag har haft kaniner som kommit och varit på semester hos oss en gång per år, men ändå kommit ihåg vad vi tränat på förra gången. Så vi har kunnat ta upp träningen där vi slutade sist :)

2. Jag skulle snarare lämna henne till en privatperson med kaninvana så du är säker på att hon får den tid hon behöver. Men det låter snarare som du har en vanlig kanin, det är nog snarare ovanligt att kaniner tycker att det är kul att sitta i en bur mest hela dagarna. Även om de visar det på olika sätt :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Viccan92
0

Hon kommer nog inte bry sig så mycket. Hon kommer att märka att du är borta men tror inte att hon lär bli ledsen. Däremot glad när du kommer. Hon kommer inte glömma bort dig.

Du kan lämna henne till mig så får hon vara lös en stund varje dag. Bara hon är enkel att fånga in så. Har själv tre egna som får vara ute en stund ofta.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Comanche
0

#1 #2 Får helt enkelt ringa runt och se, vem vet jag kanske hittar någon! Så länge hon får det bra under perioden så !
#3 haha jo det har du faktiskt helt rätt i, men de är så synd om dem när de sitter där.
#4 Jag tror att du kan ha rätt där, vi får allt hoppas att hon gillar mig lika mycket när jag kommer tillbaka dårå! Åhh, skulle varit kanin om jag inte bodde i sthlms området hehe ..

Digitalis
0

När är det du ska åka?

//frida

Comanche
0

#6 I början av november :)

Viccan92
0

Jag bor i Stockholm. Har inte lyckats ändra på min sida.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast