Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 717 ggr
[Plumskaniner]
1

Försäkra kaninen.

Ni som har erfarenhet utav försäkring på kanin, är det något att satsa på? Hur ofta åker man in till veterinären? Vad ingår osv osv?

Är väldigt intresserad utav svar så skriv gärna vad ni tycker  🙂

Henni-Chan
2

Jag har haft kaniner försäkrade men när antalet växte över 5-6 stycken var jag tyvärr tvungen att ta mig en funderare.

I nuläget har jag ingen av mina 9 försäkrade. Hade jag haft ekonomin hade jag nog haft dem försäkrade. Men jag upplever inte att det är något som jag egentligen är i behov av.

Mina kaniner är sällan så pass sjuka att det ändå täcks upp av försäkringen.

Är du intresserad eller nyfiken mer skulle jag nog rekommendera att ringa till Agria, Länsförsäkringar och Sveland djurförsäkringar och jämföra priser och det som ingår 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Plumskaniner]
0

#1 - Åh okej, jo för jag har enbart en kanin i nuläget och planerar inte att skaffa fler just nu heller, så det är därför jag börjar fundera på det. Hon har nämligen enbart ett öra och jag vet inte riktigt om det kommer störa henne i framtiden så att jag skulle behöva besöka veterinären osv. 

men ska höra av mig till dom och se vad som är bäst :)

Henni-Chan
0

#3 - Gör så! 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Finnsan
2

Jag har den ena försäkrad i agria. Den andra ska också försäkras. Det kostar inte så mycket och är helt klart värt det om olyckan är framme. Våra sötnosar betyder för mycket för att inte kunna ha råd med hjälp om det skulle behövas :)

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com

Fridaaaa
2

Än så länge har jag aldrig behövt åka in till veterinär under alla dessa år.
Antingen har kaninerna dött av ålder eller så har det varit akut avlivning eller något jag kunnat fixa själv hemma. Hoppas att jag slipper åka in.

Kommer dock inte försäkra då jag ej kommer göra stora ingrepp på mina kaniner :) Och mina kaniner betyder allt för mig <3

Agria rekommenderar personligen inte jag.
Finns dem som är toppennöjda men finns även en hel del som haft strul med dem tyvärr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisaKanin
2

Jag har min kanin försäkrad i Sveland, kostar 350:- om året, han är inte ens två år och jag har varit inne hos veterinär med honom 4 gånger och fått ut rejält på försäkringen varje gång. Han har haft mjällkvalster tex, rätt vanligt på kaniner och lätt att åtgärda men det kostar ju med veterinärbesök. Det är definitivt värt det, 350:- om året är ju ingenting. Så behöver man inte fundera två gånger om man ska åka in eller inte pga priset.

natha-mjau
0

har min kanin försäkrad i sveland precis som #6.
kostar mellan 26-33 kr i månaden.
Blir det någonting med kaninen kan det ofta bli dyrt.
Tror den täcker i princip allt utom någonting som rör tänderna, kastrering eller hälsoundersökning.

Vincent...
0

Agria har mängd rabatt, om du har över 3st kaniner! 😛

HAHAHAHAHAHA…..

Katti
1

Jag är ombud för Agria, kan både svara på frågor och försäkra 😉.

Sixtenblixten
1

Innan jag hade förmånga kaniner hade jag alla försäkrade i Agria och är över lag nöjd med dom även hund och häst försäkrad i agria!
Nu har jag en djur buffert på 10-20 tusen istället !