Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1870 ggr
Josefinaaa
0

Färg hjälp..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått så många olika åsikter på vad min lilla herre är. Något av de jag har fått är vildfärgad, Madagaskarfärgad och vitgrå.. Nån som vet?

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Josefinaaa
1

Också en bild på magen de kan säkert hjälpa till mycket.

[Plumskaniner]
2

han är absolut inte madagaskar, snarare viltgrå 🙂

[Spökriddare]
3

#2 Är inte våldsamt bra på färger men min absolut första tanke var att han såg väldigt "naturlig" ut. Så till och med en färgblind person som jag skulle gissa på att kaninen var viltgrå ;)

Josefinaaa
1

Aa Jag har trott det med. Hans mamma är vitgrå brokad och hans pappa Madagaskar. Men tror också på viltgrå. En Madagaskar har ju inte så på magen?.. Är inte så särskilt bra på färger och så. :)

[Plumskaniner]
1

#3 - ja det är bra, låter inte som att du är så tokigt färgblind iaf 😃

[Plumskaniner]
2

Här har du en madagaskar färgad kanin, dock oredigerad bild osv. Men hoppas du ser skillnaden mellan honom och din 🙂

[Spökriddare]
1

#4 Min lilla tjejs mamma var chinchilla manteltecknad och hennes pappa var chinchilla och hon blev manteltecknad chinchilla.
Alltså om man tänker på hur det går i arv och sådant. Eller jag vet inte 😂

[Plumskaniner]
0

#7 - Mjo du har rätt tänk, men här är ju problemet att det både finns madagaskar och viltgrå i släkten, vilket var färgerna hon velade mellan. Så här får man söka runt lite om man inte har koll på färgerna och se vad som är mest lik, eller fråga på kanin.ifokus som nästan är det enklaste 🙂

Josefinaaa
0

#6 jo de gör jag:) har inte trott att han är Madagaskar med de finns vissa som har sagt de.

[Plumskaniner]
1

#9 - Åh jaha då misstolkade jag det, men hur som helst så är din lilla pojk viltgrå 🙂

[Spökriddare]
0

#8 Ja det är sant! Men ifall man parar två stycken chinchilla färgade blir ungarna chinchilla eller kan dom bli annan färg?

[Plumskaniner]
0

#11 - Det vågar jag faktiskt inte svara på, beror helt på vad som finns i släkten. Men troligtvis, ja 🙂

[Spökriddare]
1

#12 Åh, okej! Tack för svaren kanske får fråga min kanins uppfödare eller något :o

Josefinaaa
1

Bra tack så alla! Dö vet jag att han är viltgrå:) Lite annan färg än vad som går i släkten men de är ju bara lite kul:)

[Spökriddare]
0

#14 Älskar den färgen! Okej, jag älskar typ alla färger på kaniner men chinchilla och viltgrå är nog mina favoriter

fsigge
0

jag tycker att han ser viltgrå eller viltbrun men eftersom de flesta tycker viltgrå så är det dog det

Frida

Henni-Chan
0

Viltgrå!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF