Kompostgaller

Kommer att kosta 500-600 då va? Dyrt men bra! ;D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
oj många, skulle ja me vilja köpa ;P

Samma här ;)
www.frihetenskaniner.se

Japp, kommer kosta minst 500:-, men men. :)
Ja, hagen kommer bli enorm, tur att våran tomt är så stor! :D

Hade jag haft så många galler hade det blivit jättejobbigt att sätta hönsnät på alltihop, Engla smiter ut :)
www.frihetenskaniner.se

Haha ja, det hade nog blivit jobbigt .. vad är din kanin för ras? Min kanin är hermelin/dvärgvädur och kan inte smita :-) *puh*

Hon är en hermelin fuchs, ursöt. Jättepytteliten under all päls! ;)
www.frihetenskaniner.se

Okej :)
ja typ så här stort ;) jag har så här jag håller på att skapa en flock sakta men säkert :P
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#10: Kan det inte komma fåglar/rovdjur när du inte har nått tak?
www.frihetenskaniner.se

#10: Jättefint förresten :)
www.frihetenskaniner.se
#11 #12 hmm har inte hänt nått än.:) många har sagt de men jag ska köpa eller fixa en fågel skrämma tror ni att de funkar ?? de ¨går ju absolut inte att fixa tak har redan försökt med sånt här jordgubbsnät eller prässening går inte :( men dom har ju 2 hus dom kan gömma sej i ifall dom fattar att de är nått skumt på G hehe :P
#13 okey varför ska du de ?

#15 För att hon hoppar över annars :)
aha.. men va de inte någon som hade något tips? nå något man skulle sätta runt uppe så den inte kunde hoppa över ??
men va de du som hade de tipset ??

#14 tycker du borde ha mer hus. :)

#20: Instämmer. 2 är VÄLDIGT för lite för en flock tkr jag ..
www.frihetenskaniner.se
ja men dom e bara 2 st .. och de e 2 st stora hus när jag sätter i en kanin till blir de ett hus till :) men tror ni de funkar med fågelskrämma ??

Bra :) Kanske det, pröva :D
aa:) de har ju inte hänt nå än så man har ju tur men vi har ju inte så farliga djur här typ björn och älg och rådjur och en grävling jag har sätt en gång XD

men grävlingar kan väl vara jättefarliga…?
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

#25: Undrar samma.
www.frihetenskaniner.se
hmm jadu har sätt den en gång då min hund trodde de va en av våra kaniner så sprang för att valla tebaka den men den stack iväg sen dess har vi inte sätt den :S

jag tror ärligt att man måste ha uppsyn om kaninerna ska sitta själva hela dagarna där? Man måste även gräva ner gallret så att den inte gräver sig under antar jag.

vart får man tag i sådant billigt kompostgallet? hos oss kostar det cirka 100kr för 4 delar ..
#28 dom gräver inte vid kompostgallret.. ja men de e väll mitt fel ifall de händer nått ?? :O du behöver inte skälla ut mej för att jag gör som jag gör .. ?
skojj :) jag har just köpt 8galler idag så nu har lilo en bur med 16galler inne i lägenheten :P haha hela köket _lite i hallen blev det :P måste vara i buren när man e i köket :)

Okej :D
#33 tror förresten också att hon kommer bli jätteglad :) vem skulle inte bli det?!! ;)

Hehe ja, hon kommer nog få en massa glädjeskutt ;) Så kul när de flyger rätt upp i luften ^^
Ska åka nu snart :)

Hur mycket pengar har du? ;)

Hade 1200:- med mig .. köpte upp för ca 800:- till bara djuren :P
Diva har nu en ENORM Hage som består av ca 32 komostgaller! Hon älskar den. Hon fick även en tunnel som jag köpte på Rusta, den är egentligen till för katter man passar kaniner och andra djur med. Hon älskar tunneln! Hon har skuttat in och ut från den minst 15 ggr :P Sen får hon glädjeskutt.
På bilden är det dock bara ca 27 kompostgaller, sätte fast de andra lite senare. :-)

Vad stor!:D vad kul att din kanin kan skutta fritt sådär:) vart har du köpt klippsen? (de som håller ihop kompostgallrerna?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Har tejpat fast de. Men man fick med grejjer som man skulle sätta fast kompostgallererna med men det var så svårt så jag tog tejp istället :)
Ja, tur att våran tomt är så stor :) Kan göra hagen ännu större om jag vill sen :D

jag vill också ha stor tomt:/
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus